3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

vwir

Pionier e-mobilności
ten mit z tylna kanapa testowalem osobiscie w Ev6 i nie jest tak zle, zona jechaa z tylu i nie narzekala a potem siedzialem sam za soba - bylo spoto miejsca i na nogi i na glowe
Nie chodzi o ilość miejsca tylko wysokość kanapy nad podłogą.


pytan przedzakupowych @vwir - da sie w machu wylaczyc podczas jazdy ten wielki tablet?
Pojęcia nie mam. Nigdy tego nie potrzebowałem.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Nie chodzi o ilość miejsca tylko wysokość kanapy nad podłogą.

Pojęcia nie mam. Nigdy tego nie potrzebowałem.
- nie jest zle - osoba 180 siedzi wygodnie - wyzsze nie beda z tylo podrozowac
- nie oslepia cie podczas jazdy w nocy? w eC4 mialem mozliwosc dwoma kliknieciami wylaczyc srodkowy ekran i jechac tylko z tym przed kierownica - badzo pomagalo podczas dluzszych jazd nocnych
 

Makus

Pionier e-mobilności
Podłączę się pod temat z pytaniem: nie wiecie jak jest z montażem haka w EV6, eC4, Ioniq5, EQA lub Mach-E?
Dodatkowo: przy obecnych promocjach na EV6 2023 cena eC4 wydaje się zaporowa. Czego brakuje tym modelom 2023 względem modeli 2024? Duży był lift?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Podłączę się pod temat z pytaniem: nie wiecie jak jest z montażem haka w EV6, eC4, Ioniq5, EQA lub Mach-E?
Dodatkowo: przy obecnych promocjach na EV6 2023 cena eC4 wydaje się zaporowa. Czego brakuje tym modelom 2023 względem modeli 2024? Duży był lift?
ztcw hak w eC4 tylko do bagaznika na rowery, ev6, ioniq5, mach-e - moga ciagac przyczepy, eqa nie wiem
eC4 2023 wzgledem 2024 - powiekszono baterie do 54kWh brutto i wsadzono troche mocniejszy silnik 115 zamiast 100kW - moim zdaniem - nie jest wart tych 30tys€ - chociaz patrzac ile kosztuje eC3 to w sumie nie taka zla cena
 

Makus

Pionier e-mobilności
ztcw hak w eC4 tylko do bagaznika na rowery, ev6, ioniq5, mach-e - moga ciagac przyczepy, eqa nie wiem
eC4 2023 wzgledem 2024 - powiekszono baterie do 54kWh brutto i wsadzono troche mocniejszy silnik 115 zamiast 100kW - moim zdaniem - nie jest wart tych 30tys€ - chociaz patrzac ile kosztuje eC3 to w sumie nie taka zla cena
Przyczepki ciągać nie będę ale zechce tam powiesić do 4 rowerów.
A co do różnic 2023 vs 2024 to o EV6 mi chodziło, bo jak rozumiem przeceny roczników to przecena z cennikowego 399tys na 270tys. wydaje się być dość solidną, ale może ja się nie znam.
 

p0li

Pionier e-mobilności
A co do różnic 2023 vs 2024 to o EV6 mi chodziło, bo jak rozumiem przeceny roczników to przecena z cennikowego 399tys na 270tys. wydaje się być dość solidną, ale może ja się nie znam.
chyba miedzy tymi rocznikami nie bylo za duzo albo wcale roznic - bedzie dopiero od 2025 (nowy przod i felgi oraz wieksza bateria) a co do ceny to w salonie w warszawie proponowali mi biala gt-line demo za 198tys
 

mALEK

Pionier e-mobilności
- nie oslepia cie podczas jazdy w nocy? w eC4 mialem mozliwosc dwoma kliknieciami wylaczyc srodkowy ekran i jechac tylko z tym przed kierownica - badzo pomagalo podczas dluzszych jazd nocnych
da sie wylaczyc - dluzej nacisnac "pokretlo" . podswietlenie/tryb zmienia sie zaleznie od natezenia oswietlenia na zewnatrz, a samo podswietlenie tez mozna regulowac. ogolnie w trasie dzien/noc mam wlaczone bo nie przeszkadza, w miescie wylaczam, aby inni mi sie nie gapili ;)
mach - ev6. wybieralem, porownywalem. dla mnie ev6 jest klaustrofobiczne i ma tragicznie maly otwor drzwiowy z tylu. wymaga na pewno wiecej gimastyki od wyzszych osob +190cm. co do wygladu - mach mi sie bardziej podoba i nie opatrzyl sie jeszcze na miescie ;) na trasie ev6 wypadnie lepiej przez szybsze ladowanie, ale z drugiej strony, mach i tak zawsze na mnie czekal , a nie ja na niego jak sie ladowal na postoju ;) V2L - bardzo fajna sprawa, ale u mnie nie przeszlo glownych testow - ladowania zoe
ogolnie jak juz pisalem wczesniej, gdybym mial teraz wybierac, tez bym wybral macha.
 

Makus

Pionier e-mobilności
chyba miedzy tymi rocznikami nie bylo za duzo albo wcale roznic - bedzie dopiero od 2025 (nowy przod i felgi oraz wieksza bateria) a co do ceny to w salonie w warszawie proponowali mi biala gt-line demo za 198tys
A to kolejna sprawa. Próbowałem znaleźć jakieś szybkie porównanie między GT-Line a GT (poza oczywistym czyli napęd) i nie ma - jest oddzielny konfigurator dla GT więc nie mogę łatwo sprawdzić co dochodzi w GT względem GT-Line. W poniedziałek pewnie trzeba będzie podjechać do salonu i może mi wyłuszczą różnice.

Dostałem też wycenę dla tradycyjnego leasingu dla wersji GT z tej przeceny - i póki co ten ich wewnętrzny zaoferował mi coś z całkowitym kosztem 108,7%. Średnio mi się to uśmiecha, mają mi jeszcze zewnętrzne finansowanie zbadać
 
Top