To co z tym BMW iX - fajne czy nie?;)

tswiech

Fachowiec
Pytam, bo ceny poleciały na łeb na szyję i po zrobieniu małego researchu okazuje się, że nawet te z otomoto są zawyżone. Można więc kupić xdrive50 z większością dodatków za kwotę poniżej 400k. Dużo, ale może to auto ma 'to coś'?;) Jeśli warto je mieć, to chciałbym wiedzieć dlaczego tak. Jeśli nie, to dlaczego nie. Nie planowałem zmiany auta nr 1, ale BMW właśnie zaczęło mieścić się w moim budżecie więc póki co zbieram informację;).
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Pytam, bo ceny poleciały na łeb na szyję i po zrobieniu małego researchu okazuje się, że nawet te z otomoto są zawyżone. Można więc kupić xdrive50 z większością dodatków za kwotę poniżej 400k. Dużo, ale może to auto ma 'to coś'?;) Jeśli warto je mieć, to chciałbym wiedzieć dlaczego tak. Jeśli nie, to dlaczego nie. Nie planowałem zmiany auta nr 1, ale BMW właśnie zaczęło mieścić się w moim budżecie więc póki co zbieram informację;).
Zacznę o wad:
-Bagażnik nie jest jakiś super pojemny.
I właściwie to tyle :)

Zalety:
-Chyba najlepszy zasięg ze wszystkich E-SUV dostępnych u nas (wg EV Database). Średnią miałem około 21kWh/100km. W dobrych warunkach robiłem trasę Poznań->Koszalin->Poznań bez ładowania i zostawało jeszcze 15-20%),
-Ultra komfort. Auto po prostu płynie na nierównościach. Zdecydowanie warto dopłacić do pneumatyki. Do tego dochodzi świetne wyciszenie,
-Wyposażenie: zależy od Ciebie. Matrixy, masaż i wentylacja w fotelach, kamery 360, autopilot, pneumatyka, HUD, lepsze audio, skórki, kryształki... No można wymieniać i wymieniać...
Do neutralnych rzeczy wrzucę szybkość ładowania. 30 minut w zakresie 10-80% ustępuje tylko Kii EV9 w tym segmencie. Więc niby dobrze, ale ja już zdążyłem się przyzwyczaić do szybkiego ładowania w innym aucie i dla mnie te 30 minut to już za długo.

Zasadnicze pytanie jeśli chodzi o opłacalność, to: z czym chcesz porównać?
Bo w tym segmencie są:
-Audi Q8: najbardziej zbliżone do iX,
-Mercedes EQE SUV: droższy i jakoś specjalnie mnie nie porwało względem iXa,
-KIA EV9: Zdecydowanie praktyczniejsza, ale i na pewno mniej komfortowa. Tańsza, podobnie wyposażona, z szybszym ładowaniem.
-Tesla X: szybsza, praktyczniejsza, ale droższa, gorzej wyposażona i o niższym komforcie.
Miałem zamówioną Teslę X (zaraz po fiasku Tesli z TmS Plaid+), ale przejechałem się iXem i już nie było powrotu do tematu. Zapłaciłem coś w okolicach 430k za full opcję. TmX wtedy kosztowała 440k. Teraz ta różnica jest jeszcze większa (400 vs 480 bez AP).

Pozbyłem się iXa tylko dlatego, że Taycan jest technologicznie o 2 ligi wyżej niż cokolwiek innego. Ale gdybym miał wybierać elektryka w cenie do 500k, to nadal iX byłby w top2 (tuż obok Macana).
 

tswiech

Fachowiec
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Planowałem poczekać ze zmianą auta, ale widzę, że bardzo dobrze wyposażone BMW iX można kupić np. za tyle:

Nie przewiduję wydania na samochód więcej niż 400k ale skoro ww. wersja na otomoto jest za 439 to już tylko krok do tego, aby sprzedano ją za 400.000, tym bardziej, że są też inne oferty dealerów w podobnych cenach. Mnie zależy na zawieszeniu pneumatycznym, matrixach, dachu panoramicznym, akustycznych szybach, a więc generalnie -właśnie tych pakietach, które np. oferują w ww. ogłoszeniu oraz paru innych.

Co do rodzaju auta to nie patrzę na wielkość auta (segment) jako tako tylko chciałbym aby miało napęd 4x4, zasięg WLTP w okolicach 600 jednostek i wielkość bagażnika podobną do tej którą mam w Audi A7 a wiec 540l przy złożonych siedzeniach.

TMX jest za droga i mi się wizualnie nie podoba. Porsche Macan choć jest autem mniejszym mógłby być, ale biorąc pod uwagę koszt dodatków to nawet przy jakimś rabacie wyjdzie około 100k drożej niż BMW. Audi Q6 również wyjdzie drożej niż BMW iX tylko pewnie z 50k w porównywalnym wyposażeniu, a zasięg WLTP na felgach 20-21 będzie mieć gorszy. Szybkość ładowania Audi jest na plus, ale to wszystkiego nie kompensuje.

O dużym sedanie podobnym do mojego Audi A7 nie mam nawet co myśleć. Z wyjątkiem VW ID.7, którego nigdy nie kupię (VW to nie jest premium) zostaje TMS, która jednak mi się nie podoba i zresztą również przekracza budżet. Mercedesa EQS, EQE ani w wersji sedan ani SUV też nie biorę pod uwagę, bo jak dla mnie, to wyglądają okrutnie źle:).

Gdyby nie te obniżki, to bym w ogóle się nie zastanawiał nad BMW, ale póki co badam za i przeciw.

Boje się też, że jak wyjdą samochody BMW Neue Klass, to BMW iX będzie położony przez markę zupełnie i jego ceny spadną. To jest z mojej perspektywy minus.
 

Patrizio17

Fachowiec
Nasz IX50 zrobił od Października ponad 20 000 km. Podpisuje się pod wszystkim, co napisał Halisep.

Byliśmy zrażeni do marki BMW przez doświadczenia z serwisem z przeszłości, zdecydowanie bliżej nam do Audi. W wersji 50 z Poznania do Świnoujścia (omijamy a2), Dźwirzyna czy Świeradowa jeździmy na jednym ładowaniu. Niedawno wróciliśmy z Chorwacji, na trasie Rovinji-Poznań zużycie średnie jadąc normalnie znaki plus 10-20 jak ICE wyszło 22,9 kWh. Kia EV6 AWD 2 tygodnie wcześniej na tej samej trasie zużyła 22.0 kWh. BMW koła 22 cali, a Kia 20 cali. (EV6 za to ładuje się ekspresowo).

Myślę, że aktualnie w tym budżecie albo IX, albo Macan. BMW jest bardziej komfortowe i ma większy zasięg, Porsche lepiej się prowadzi i szybciej ładuje. Ale jak piszesz będzie droższe: jako nowość plus Porsche rabaty nie są oszałamiające.

EQE 43 AMG SUV testowaliśmy, pod każdym kątem gorszy niż BMW. Gdyby zależało nam na praktyczności wzięlibyśmy EV9: jest ogromna w środku, całkiem komfortowa, szybko się ładuje, ale zużywa dużo więcej niż IX. Q8 niby jest ok, ale jakoś pomimo sympatii do Audi nie chwyta nas za serce.

Chwilowo Tesla X chodziła nam po głowie, ale jak poczytałem o problemach z drzwiami plus jakiś polski użytkownik pokazywał na YT jak wygląda jakość wykonania w aucie za 500 000 zł to nawet nie wzięliśmy jazdy próbnej, po A8 D4 było to nie do zaakceptowania.

Skoro masz A7 to na dniach debiutuje A6 Etron i zapowiada się całkiem nieźle.
 
Last edited:

camel

Posiadacz elektryka
Chwilowo Tesla X chodziła nam po głowie, ale jak poczytałem o problemach z drzwiami plus jakiś polski użytkownik pokazywał na YT jak wygląda jakość wykonania w aucie za 500 000 zł to nawet nie wzięliśmy jazdy próbnej, po A8 D4 było to nie do zaakceptowania.
A nie myślałeś o Y?
 

Patrizio17

Fachowiec
Niee, byliśmy na jeździe próbne z ciekawości jeszcze I-Pacem: już do Jaguara pod kątem komfortu i jakości wypadał blado, a IX jest jeszcze poziom wyżej. Y był przez chwilę rozważamy jak kupowaliśmy EV6, ale wtedy oprócz słabego zawieszenia był jeszcze drogi. Yuniper może to zmienić, Model 3 Highland to bardzo dobre auto.
 

tswiech

Fachowiec
A nie myślałeś o Y?
Y nie podoba mi się wizualnie. Jako drugie auto mam TM3 Highland i jestem bardzo zadowolony. Niby facelifting niewielki (zdaniem wielu) ale auto jakby inne. Dla mnie różnica między wersją przedliftową a obecną jest znaczna. Skoro jedną Teslę mamy, to teraz kolej na coś innego.
 

Ironeska

Fachowiec
Byorn już testuje q6 i o zgrozo chwali ją, za wyjątkiem automatycznego parkowania gdzie leży i kwiczy
 

tswiech

Fachowiec
Niee, byliśmy na jeździe próbne z ciekawości jeszcze I-Pacem: już do Jaguara pod kątem komfortu i jakości wypadał blado, a IX jest jeszcze poziom wyżej. Y był przez chwilę rozważamy jak kupowaliśmy EV6, ale wtedy oprócz słabego zawieszenia był jeszcze drogi. Yuniper może to zmienić, Model 3 Highland to bardzo dobre auto.
TM3 Highland ma bardzo dobre zawieszenie moim zdaniem. Coś tam inżynierowie Tesli potrafią i wsłuchują się w głos klientów.
Byorn już testuje q6 i o zgrozo chwali ją, za wyjątkiem automatycznego parkowania gdzie leży i kwiczy
Byorn czasem odlatuje. Ogólnie bardzo interesujące testy robi, ale czasami trudno odgadnąć czym się kieruje;). Mnie się podoba jeszcze XPeng G6, ale nasz kraj nie jest chyba na to auto gotowy. Boję się że za 4-5 lat bym go nie sprzedał. A BMW to będzie zawsze BMW.
 

tswiech

Fachowiec
Nasz IX50 zrobił od Października ponad 20 000 km. Podpisuje się pod wszystkim, co napisał Halisep.

Byliśmy zrażeni do marki BMW przez doświadczenia z serwisem z przeszłości, zdecydowanie bliżej nam do Audi. W wersji 50 z Poznania do Świnoujścia (omijamy a2), Dźwirzyna czy Świeradowa jeździmy na jednym ładowaniu. Niedawno wróciliśmy z Chorwacji, na trasie Rovinji-Poznań zużycie średnie jadąc normalnie znaki plus 10-20 jak ICE wyszło 22,9 kWh. Kia EV6 AWD 2 tygodnie wcześniej na tej samej trasie zużyła 22.0 kWh. BMW koła 22 cali, a Kia 20 cali. (EV6 za to ładuje się ekspresowo).

Myślę, że aktualnie w tym budżecie albo IX, albo Macan. BMW jest bardziej komfortowe i ma większy zasięg, Porsche lepiej się prowadzi i szybciej ładuje. Ale jak piszesz będzie droższe: jako nowość plus Porsche rabaty nie są oszałamiające.

EQE 43 AMG SUV testowaliśmy, pod każdym kątem gorszy niż BMW. Gdyby zależało nam na praktyczności wzięlibyśmy EV9: jest ogromna w środku, całkiem komfortowa, szybko się ładuje, ale zużywa dużo więcej niż IX. Q8 niby jest ok, ale jakoś pomimo sympatii do Audi nie chwyta nas za serce.

Chwilowo Tesla X chodziła nam po głowie, ale jak poczytałem o problemach z drzwiami plus jakiś polski użytkownik pokazywał na YT jak wygląda jakość wykonania w aucie za 500 000 zł to nawet nie wzięliśmy jazdy próbnej, po A8 D4 było to nie do zaakceptowania.

Skoro masz A7 to na dniach debiutuje A6 Etron i zapowiada się całkiem nieźle.
A6 etron będzie miał raczej mały bagażnik, będzie zupełnie innym autem. Nadwozie kombi mnie natomiast nie interesuje. Gdyby iX szybciej się ładował...
 
Top