Juniper - czy warto czekać?

sigg

Posiadacz elektryka
masowy klient? Cena dla takich klientów i nadwozie sedana też zachęca ich do tego wyboru?
Ale fakt... auto fajne i ładne.
No ale tłumaczymy, że "masowy klient" nie potrzebuje baterii 120kWh.

Przeciętne auto w Polsce robi 8000km rocznie, czyli 22km dziennie.

Bateria dająca zasięg 600+km w trasie za parędziesiąt tysięcy ekstra to jest totalna nisza.

Klient robiący regularnie trasy po tysiące kilometrów weźmie kombi w dieslu i będzie robił 1000km na jednym baku, a nie EV.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
uparliście się od razu na 150kWh.
Ja widzę blokadę producencką na poziomie 80kWh i jakiś do 2~3h jazdy.
Mi wystarczy 4h jazdy 120. 90~100kWh powinno załatwić sprawę i naprawdę pozwolić na przyzwoitą "wolność" w podróży.

Oh i te 20kWh więcej w baterii to już nie jest taki kosztowy dramat. Bez przesady. Ani nawet jakaś wykwintna zaawansowana technologia. Po prostu brak tej woli.
Auta będą żywotniejsze z większa baterią.
Bedą znacznie rzadziej korzystać z ładowarek.
Same straty do procentów.

I jak widać, ludzie aż tak się nie rzucają na te elektryki, bo początkowym BOOM jest stonowany wzrost i tyle.
Czyli ewidetnie czegoś ludzie oczekują.
Ja uważam, że właśnie tego zasięgu.
 

deCastelano

Fachowiec
W nowym Y nie ma szans na taką baterię, a kto się łudzi ten jest naiwny. Takie posunięcie w 3 i Y to byłby kanibalizm Xa i Ski.

Jeśli ktoś chce dużą baterię i zasięg to jest model S, jest Lucid, tylko trzeba za to dopłacić odpowiednio.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Oh i te 20kWh więcej w baterii to już nie jest taki kosztowy dramat. Bez przesady. Ani nawet jakaś wykwintna zaawansowana technologia. Po prostu brak tej woli.
Auta będą żywotniejsze z większa baterią.
Bedą znacznie rzadziej korzystać z ładowarek.
Same straty do procentów.
Lubisz teorie spiskowe? Przecież poza Teslą producenci na ogół nie stawiają własnych sieci ładowarek. Dodatkowo masz samochody z większymi bateriami na rynku, wspomniany Lucid, Mercedesy EQE (96kWh) i EQS (118kWh). Są drogie ale są. W tanich samochodach, ze względu na to co ja i kilka osób napisało, nie ma co się spodziewać baterii 100kWh, chyba, że technologia tych się znacznie zmieni. Bo te "tylko" 20kWh to dodatkowy koszt i dodatkowa waga. A to wszystko oznacza sporo wyższą cenę i inne kłopoty (choćby masę pojazdu - taki EQS ma DMC 3.1t)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
no cóż, może jestem naiwny.
Ale dzięki temu nie pobiegnę po Y.
Zostanę z miejskim BEV i spalinowym kombi który dojedzie gdzie chcę i zawiezie co chcę.
Sedany są bezużyteczne. Autka do wożenia tyłków to dla mnie za mało.
3cie auto mi nie potrzebne.
 

deCastelano

Fachowiec
no cóż, może jestem naiwny.
Ale dzięki temu nie pobiegnę po Y.
Zostanę z miejskim BEV i spalinowym kombi który dojedzie gdzie chcę i zawiezie co chcę.
Sedany są bezużyteczne. Autka do wożenia tyłków to dla mnie za mało.
3cie auto mi nie potrzebne.
I myślę, że na dzień dzisiejszy to najwygodniejsze rozwiązanie. Mnie nie przeszkadza podróż ponad 1000km na strzała elektrykiem, ale rozumiem ludzi, którzy tego nie akceptują przy obecnej technologii. Dla mnie, gdyby była stała moc ładowania 250kW do 80% to byłby przełom i wcale większe baterie by nie były mi potrzebne.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dla mnie, gdyby była stała moc ładowania 250kW do 80% to byłby przełom i wcale większe baterie by nie były mi potrzebne.
prawie spelnia ten warunek ioniq6 - wlasnie ogladalem material gdzie jeden dziennikarz zrobil ponad 1800km w 36h z nocowaniem w hotelu i dwiema konferencjami
oczywiscie ladowanie zawsze na ionity (predkosc)
na autostradzie jechal 160-180 i mial zuzycie w okolicy 23kWh przy sredniej 127kmh
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Q6 daje już radę, czy jeszcze nie? Bateria 95kW, 800V, waga 2,6t, cena od 337k zł (około 400k doposażona)


Screenshot_20240723_221105_YouTube.jpg
Screenshot_20240723_223228_YouTube.jpg
Screenshot_20240723_220638_YouTube.jpg
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Na ratunek lada chwila przybędą chińczycy - Model Y od NIO czyli Onvo L60 ma mieć 60, 90 oraz nawet 150 kWh. Może wtedy konkurencja weźmie się w końcu do roboty.
 

Ironeska

Fachowiec
Onvo l60 ma korzystać z aktualnych stacji wymian baterii Nio więc 75/70,5 100/94 i wspomniane 150/140 z półstałym elektrolitem tylko w abonamencie.
Baterie 60kw nie będą kompatybilne z istniejącymi stacjami i mają trafić do drugiej submarki (fireflay, czy jakoś tak) wycelowana w tanie miejskie wozidełka
 
Top