Zużycie energii - pytania

sigg

Posiadacz elektryka
Cześć. Mija mi miesiąc z moją Y i na początku trochę bawiłem się testowaniem ładowania w rożnych miejscach i nie patrzyłem na statystyki zużycia.

Teraz jedna zdecydowałem się zrobić test - w sobotę naładowałem się do 80% i jeździłem cały tydzień by znowu naładować się w sobotę.

Jazda to było 99% miasto (chyba raz 5km na obwodnicy) i typowy ruch miejski. Sporo świateł jazdy 30-50km/h z okazjonalną jazdą 50-80km/h. Nie było też specjalnie stania w korkach i przejeżdżania 100 metrów/5 minut.

No i zdziwiło mnie to zużycie - skąd takie duże zużycie na jazdę? Ok, nie jeżdżę jak emeryt, ale też daleko mi do bycia piratem drogowym czy ruszania spod każdych świateł z piskiem opon. Normalna, dynamiczna miejska jazda, bez specjalnego łamania ograniczeń prędkości - a tu +17.6% na jazdę...

Dodatkowo zdziwił mnie zasięg "zaoszczędzony" na wzgórzach - no jest to jazda wokół komina więc nie wiem jak niby miałby jeździć ciągle z górki?

233 km zasięgu z 70% baterii w miejskiej jeździe, bez specjalnego korzystania z Sentry (tylko przy parkowaniu na siłowni/zakupach) - w domu i pracy nie używam, wydaje mi się dość kiepskim wynikiem.

Model Y, LR, AWD, 19" koła z kołpakami.

1722688995350.png1722689219096.png
1722689285466.png
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
zauważ ile robiłeś postojów itd. Za każdym razem musiała od nowa klima chodzić, baterię przygotowywać itd. Zrób taką trasę ale jednym ciurkiem. Dodatkowo ciągłe przyspieszanie i zwalnianie w mieście nie powoduje oszczędności energii. Mniejsze zużycie masz jadąc jednostajnie 70km/h niz jadąc 0-70-0. Wiem, w mieście nieda się jechać stale 70km.
 

sigg

Posiadacz elektryka
zauważ ile robiłeś postojów itd. Za każdym razem musiała od nowa klima chodzić, baterię przygotowywać itd. Zrób taką trasę ale jednym ciurkiem. Dodatkowo ciągłe przyspieszanie i zwalnianie w mieście nie powoduje oszczędności energii. Mniejsze zużycie masz jadąc jednostajnie 70km/h niz jadąc 0-70-0. Wiem, w mieście nieda się jechać stale 70km.
Ale postoje nie powinny wpływać na zużycie na jazdę tylko na klimatyzacja/przygotowanie.

Wszędzie czytałem, że elektryki w miastach mają świetne wyniki, a tu wychodzi, że lepszy zasięg miałbym na autostradzie?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ale postoje nie powinny wpływać na zużycie na jazdę tylko na klimatyzacja/przygotowanie.

Wszędzie czytałem, że elektryki w miastach mają świetne wyniki, a tu wychodzi, że lepszy zasięg miałbym na autostradzie?
No i nie wpływają, jak masz ten licznik w "podróże" to tam zużycia na postoju nie jest uwzględniane, wiec masz pokazane np 200Wh/km a jak zmierzysz ile energii naladowales do auta to wyjdzie 300Wh/km.
Tak po mieście zużycie jest mniejsze pod warunkiem ze zrobisz caly dystans na raz.
A co do wzniesień to czesto ich nie widać, zaraz poszukam wątków i wpisów z dyskusjami na ten temat.

o delikatnych wzniesieniach

o tym ze Tesla naprawdę zużywa w sumie więcej niż pokazuje bo zużywa sporo na postoju i w trakcie ładowania
 
Last edited:
Top