Jak sprzedać używanego elektryka?

Ev3

Pionier e-mobilności
Zdaję sobie z tego sprawę (w końcu mamy po 3 latach nakulane w Niro ponad 90 kkm)
No to idziemy mniej więcej równo.
, ale mam wrażenie, że wchodzący w elektromobilność zwykle szukają czegoś "na próbę" tańszego.
I dlatego dopłaty byłyby tu idealne, bo używany soul 64 kWh kosztuje niewiele więcej niż wynalazki z małymi bateriami, a w odróżnieniu od nich umożliwia normalną eksploatację, również na trasach.
Jak z ceny by zjechało wraz z dopłatą 1/3, to już w ogóle byłoby tańsze niż większość bev które na te dopłaty by się nie łapały (z racji wieku).
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem jednej rzeczy. Kto chciałby kupić używanego elektrycznego Soula? Nie bardzo widzę profil takiej osoby.

Używana tesla jeszcze jakoś zrozumiem - dostępność informacji, części, serwis ASO i poza ASO - dużo lepiej ogarnięte. Auto też na bieżąco aktualizowane. Ale używany Soul?

To tak jak kupno komputera w latach 2000. Można było wydać kupę siana na przyzwoity sprzęt, gdzie po roku nikt już tego nie chciał kupić, nawet za 20% ceny.

Technologia w EV idzie szybko, a takie auta jak Soul bardzo szybko się starzeją i z każdym rokiem są coraz bliżej miana elektrośmiecia, więc wcale się nie dziwie że nie ma na to popytu. Aczkolwiek są pojazdy nie-Tesla które też mają ugruntowaną pozycje na rynku - Leaf, Zoe, trojaczki. Niestety Soul się do nich nie zalicza. W używanych autach duże znaczenie ma dostępność informacji, części i serwis czy to poza aso, czy nawet samemu (wspomniany dostęp do informacji = popularność danego auta). Soul może być faktycznie lepszym autem ale co z tego, jak dla wielu będzie tykającą bombą, przynajmniej w naszej części świata. W Korei pewnie używany Soul będzie się cieszył dużą popularnością.

Jak nie ma popytu, trzeba kusić ceną. Widocznie jest dużo za wysoka. Wystaw za 20% ceny nowego na otomoto i gwarantuje że będziesz miał telefony.

To tylko mnie utwierdza w przekonaniu że na tym etapie rynku, najem EV - w szczególności jakiegoś mniej popularnego - zamiast kupno jak najbardziej ma sens.
 
Last edited:

Empty

Fachowiec
Generalnie auta z klasy D i wyższej traciły na wartości zawsze ok 45-50% po 5 latach.
Auta miejskie traciły mniej, bo 35-40%.

Chyba o tym cześć ludzi zapomniała w ostatnich 3 latach, głównie przez inflację i niedobory nowych aut.

Skoro Teslę Y LR można kupić poniżej 200k pln (uwzględniając dopłatę dla osoby prywatnej) to po 5 latach powinna być warta ok. 100-110k pln.
Normalna rzecz. Nic dziwnego.

Inna sprawa, że aktualnie sprzedaż aut powyżej 40k pln leży i kwiczy.
Mój znajomy, który prowadzi komis w czerwcu mi mówił, że obroty spadły o 40%.
Teraz sprowadza tylko auta do 5-6 tys EUR.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Używana tesla jeszcze jakoś zrozumiem - dostępność informacji, części, serwis ASO i poza ASO - dużo lepiej ogarnięte
Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.
Technologia w EV idzie szybko, a takie auta jak Soul bardzo szybko się starzeją i z każdym rokiem są coraz bliżej miana elektrośmiecia,
A co by miało o tym decydować Twoim zdaniem?
Twój brak wiedzy na temat tego auta?

Dlatego właśnie pytam o dobre miejsce do handlu elektrykami, żeby wykluczyć wydziwiaczy, a spotkać tam kupujących, którzy coś tam o elektrykach wiedzą i chcą takowe kupić.
Najlepiej tak ja kupuję - wg najlepszego możliwego stosunku zawartości do ceny i po rozeznaniu tematu, a nie po "wydawaniu się".
są pojazdy nie-Tesla które też mają ugruntowaną pozycje na rynku - Leaf, Zoe, trojaczki.
Soul i wszystkie inne auta z koncernu Hyundai/Kia, biją na głowę wszystkie propozycje który wymieniłeś, pod prawie każdym względem (miałem większość z tych wymienionych, więc jestem w stanie ocenić).
A Twoja powyższa ocena z czego wynika? ;-)

I świadomy kupujący elektryka powinien to wiedzieć zanim do kupowania się zabierze,

Wiadomo - wygląd nie wszystkim musi się podobać, ale dokładnie to samo jest z innymi autami, z Teslą na czele.
Wystaw za 20% ceny nowego na otomoto
W tytule wątku jest "sprzedać" a nie "oddać", jakbyś nie zauważył.....
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
A co by miało o tym decydować Twoim zdaniem?
Twój brak wiedzy na temat tego auta?
Popularność danego auta na danym rynku jak było oferowane jako nowe - to w dużej mierze definiuje ile warsztatów poza ASO sobie poradzi z tym samochodem oraz czy hobbysta który sam grzebie przy autach znajdzie potrzebne informacje. Do tego jak producent podchodzi do swoich używanych aut - czy nadal oferuje wsparcie, części i aktualizacje?
W tytule wątku jest "sprzedać" a nie "oddać", jakbyś nie zauważył.....
Jak dla mnie to marudzisz, chcesz sprzedać drożej niż jest warty i lamentujesz. W innym wątku oburzałeś się że rząd wycofuje się z dotacji do używanych jednocześnie twierdząc że to nie podniesie cen używanych.

Na otomoto jest największy ruch - jak tam wystawisz i nie masz ani jednego telefonu to sorry, ale cena jest za wysoka. Nie sądzę żeby ktokolwiek dał więcej niż 40% aktualnej wartości za 3 letniego soula. I to licząc 40% od bieżących cen a nie po pompie po covidowej. Takie są realia i nic z tym nie zrobisz.

Daj też ogłoszenie na forum, tutaj też jest spora grupa docelowa. Tylko pewnie tego nie zrobisz, bo boisz się krytyki ceny. Jakiś czas temu ktoś wystawiał tesle z oderwaną od rzeczywistości ceną, forum go uświadomiło, zaktualizował cene, w 3 tygodnie sprzedał samochód. Można? Można.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem jednej rzeczy. Kto chciałby kupić używanego elektrycznego Soula? Nie bardzo widzę profil takiej osoby.

Używana tesla jeszcze jakoś zrozumiem - dostępność informacji, części, serwis ASO i poza ASO - dużo lepiej ogarnięte. Auto też na bieżąco aktualizowane. Ale używany Soul?

To tak jak kupno komputera w latach 2000. Można było wydać kupę siana na przyzwoity sprzęt, gdzie po roku nikt już tego nie chciał kupić, nawet za 20% ceny.

Technologia w EV idzie szybko, a takie auta jak Soul bardzo szybko się starzeją i z każdym rokiem są coraz bliżej miana elektrośmiecia, więc wcale się nie dziwie że nie ma na to popytu. Aczkolwiek są pojazdy nie-Tesla które też mają ugruntowaną pozycje na rynku - Leaf, Zoe, trojaczki. Niestety Soul się do nich nie zalicza. W używanych autach duże znaczenie ma dostępność informacji, części i serwis czy to poza aso, czy nawet samemu (wspomniany dostęp do informacji = popularność danego auta). Soul może być faktycznie lepszym autem ale co z tego, jak dla wielu będzie tykającą bombą, przynajmniej w naszej części świata. W Korei pewnie używany Soul będzie się cieszył dużą popularnością.

Jak nie ma popytu, trzeba kusić ceną. Widocznie jest dużo za wysoka. Wystaw za 20% ceny nowego na otomoto i gwarantuje że będziesz miał telefony.

To tylko mnie utwierdza w przekonaniu że na tym etapie rynku, najem EV - w szczególności jakiegoś mniej popularnego - zamiast kupno jak najbardziej ma sens.
No i masz racje. Skoro soul kosztowal okolo 160kzl to 3 latek powinien kosztowac 80kzl (skoro tesla traci 50% wartosci).
Ale 80kzl za 3 letniego soula… to mozna kupic MG za 130 minus doplata i bedzie nowy. Soul pewnie powinien kosztowac 60-70kzl wtedy sie sprzeda.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Popularność danego auta na danym rynku jak było oferowane jako nowe - to w dużej mierze definiuje ile warsztatów poza ASO sobie poradzi z tym samochodem
Jakim cudem i dlaczego tylko poza ASO?
Chyba nie masz pojęcia jak się naprawia elektryki poza ASO, może poza Teslą...
oraz czy hobbysta który sam grzebie przy autach znajdzie potrzebne informacje. Do tego jak producent podchodzi do swoich używanych aut - czy nadal oferuje wsparcie, części i aktualizacje?
I niby że Kia zła, a Nissan albo Renault dobry?
Poważnie wierzysz w to co piszesz?
Jak dla mnie to marudzisz, chcesz sprzedać drożej niż jest warty
Jak dla mnie - nie masz zielonego pojęcia w temacie, więc tym bardziej o wartości.
Spróbujesz kiedyś sprzedać używanego bev, to się sam przekonasz jak Ci pójdzie.
i lamentujesz. W innym wątku oburzałeś się że rząd wycofuje się z dotacji do używanych jednocześnie twierdząc że to nie podniesie cen używanych.

Na otomoto jest największy ruch - jak tam wystawisz i nie masz ani jednego telefonu to sorry, ale cena jest za wysoka.
Przecież o tym piszę - przy zerowym zainteresowaniu i tego typu rozumowani, każda cena będzie za wysoka.

Nie sądzę żeby ktokolwiek dał więcej niż 40% aktualnej wartości
A co to jest 40% aktualnej wartości?

W sensie że powinienem wystawić za poniżej połowę tego co jest obecnie wart?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Jakim cudem i dlaczego tylko poza ASO?
Chyba nie masz pojęcia jak się naprawia elektryki poza ASO, może poza Teslą...

I niby że Kia zła, a Nissan albo Renault dobry?
Poważnie wierzysz w to co piszesz?

Jak dla mnie - nie masz zielonego pojęcia w temacie, więc tym bardziej o wartości.
Spróbujesz kiedyś sprzedać używanego bev, to się sam przekonasz jak Ci pójdzie.

Przecież o tym piszę - przy zerowym zainteresowaniu każda cena będzie za wysoka.


A co to jest 40% aktualnej wartości?

W sensie że powinienem wystawić za poniżej połowę tego co jest obecnie wart?
A ile wg Ciebie jest wart ?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No i masz racje. Skoro soul kosztowal okolo 160kzl to 3 latek powinien kosztowac 80kzl (skoro tesla traci 50% wartosci).
Ale 80kzl za 3 letniego soula… to mozna kupic MG za 130 minus doplata i bedzie nowy. Soul pewnie powinien kosztowac 60-70kzl wtedy sie sprzeda.
Wartość Soula z 39 kWh baterią pewnie gdzieś pewnie tyle wynosi.
A MG z dużą baterią kosztuje 170 tys, podobnie co Soul 64 kWh (w cenniku).
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
A ile wg Ciebie jest wart ?
A nie mam pojęcia, bo bez dopłat w ogóle nie zamierzam soula sprzedawać.
Ale też nie o soula tu chodzi (podawałem że bardziej o smarta), tylko o ogólne szanse na sprzedaż bev.
Jakby się sprawa miała rozbijać o kilka tys (albo analogicznie w przypadku soula o kilkanaście), a ja byłbym kupującym to bym zadzwonił i próbował zbić cenę.
Z braku wnioskuję, że zainteresowanie jest zerowe.
 
Top