Zaplanowane ładowanie, a czuwanie z podłączeniem do sieci.

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Tesla zaleca żeby auto było cały czas podłączone do prądu. Chodzi o to, żeby na bieżące zużycie nie ciągnąć z baterii i nie robić pustych cykli.
Czy jeżeli ma ustalone rozpoczęcia ładowania na godzinę 22, a auto jest podłączone do sieci to czy pobiera wówczas prąd z sieci na bieżące zużycie ( zużycie na postoju)?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak podejdziesz , obudzisz apką itp to bierze mw 1,5 kW . U mnie generalnie jak nie zapomne to wtyczka siedzi w gnieździe a trzymam tak na ok 60 -65% . Jak jest w domu to zawsze dobja od 13 do 16 do tej wartości.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Chyba nie zostałem zrozumiany. :) Ja wiem, że pobiera śladowe ilości. 1-2% dziennie, ale w skali miesiąca to już się robi 30% z baterii, pewnie też nie dużo. Interesuj mnie to czy mając zaplanowane ładowanie od 22 auto podłączone przed 22 będzie pobierało prąd z sieci.
Doczytałem w instrukcji 3, że tak, ładować nie będzie, ale na bieżące funkcjonowanie pójdzie z sieci.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tez tak myślę i tak jest .To widać na wallboxie .

Jest pdlączona, ale ładowanie planowane jest za kilka godzin.
Wsiadasz i sie uruchamia auto. Na malym wyswietlaczu umnie jest pokazany ww pobór ok 1,5.
A ikona na evse Tesli ,zaczyna jeździć na zielono ale nie ląduje a tylo zużywa na bieżąco .
Ps jestem szybki jak woda w ... Tu masz filmik z przed chwili

 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Jest pytanie i nie chce mi sie tego sprawdzać czy jak ustawimy godziny ładowania ale nie aucie a w evse , to czy wtedy też będzie brało te małe prądy?
Wiadomo mozna przyblokować tez inne auta i co wtedy , czy tylko ładowanie czy blokuje też ten mały pobór ?
Nie chce mi się bawić bo mi to wisi...ale zastanawia:)
 

Michal

Moderator

blazej

Pionier e-mobilności
Potwierdzam. Mało jeżdżę po mieście w tygodniu i w 5 dni traci 1% niespełna stojąc w garażu podziemnym bez Sentry oczywiście.
 

Jeffero

Zadomawiam się
Nie bierze z sieci, a przynajmniej nie tyle żeby nie musieć kompletnie używać baterii. Zaplanowane ładowanie sprawia, że jedyne odpalenie ładowania w ciągu doby odbywa się o wybranej godzinie. Gdy podładuje do ustawionego limitu, przestaje pobierać prąd i zaczyna dopiero gdy znów wybije ustawiona godzina zaplanowanego ładowania. Mam włączone sentry i zaplanowane ładowanie, więc codziennie auto mi podbija w nocy do ustawionych 70%, w ciągu dnia spada jakoś do 65% przez sentry i dopiero w nocy ładuje.

Sam chciałbym, żeby po wpięciu czekało do zaplanowanej godziny, żeby większą część doładowało po taniości w taryfie nocnej i już tego ładowania nieprzerywało, i faktycznie na bieżące zużycie pobierało prąd z instalacji a nie baterii, ale nie znalazłem sposobu na ustawienie tego w ten sposób.

Wydaje mi się, że parę razy to obszedłem klikając "start charging" w apce, już po tym jak z zaplanowanego ładowania doładowało się do limitu i wtedy mi trzymało 70% i faktycznie w apce pokazywało cały czas ładowanie. Ale nie zawsze to tak działało i nawet nie zawsze mam widoczny guzik "start charging".
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Chyba nie zostałem zrozumiany. :) Ja wiem, że pobiera śladowe ilości. 1-2% dziennie, ale w skali miesiąca to już się robi 30% z baterii, pewnie też nie dużo. Interesuj mnie to czy mając zaplanowane ładowanie od 22 auto podłączone przed 22 będzie pobierało prąd z sieci.
Doczytałem w instrukcji 3, że tak, ładować nie będzie, ale na bieżące funkcjonowanie pójdzie z sieci.
U mnie nie pobiera w oczekiwaniu na ładowanie (chyba bo steruje zazwyczaj w wallboxie a nie w aucie). Ogólnie Tesla robi tak żeby stycznik od baterii był zawsze rozłączony jeśli może. Więc gdy się doładuje to odłącza baterie i idzie spać. Gdy sie obudzi to podłacza baterie i wtedy doładuje jeśli jest możliwość i znów idzie spać. Na pewno nie robi tak ze pobiera sobie 100-200W non stop, tylko kilka kW mocy przez kilka minut raz na kilka godzin
 
Last edited:
Top