Leaf w 2024- czy warto?

Arcisz

Nowy na Forum
Cześć,
Czytam forum od dawna, ale jak przyszło do zakupu auta to dopiero się zarejestrowałem. Chciałbym poznać Waszą opinie, czy w tym momencie kupno leafa jest dobrą opcją? Na forum wątki są z roku 2022 a dużo na rynku elektromobilności się zmieniło. Na konfiguratorze widać tylko podstawowy silnik 150km 39kWh (wersja N-Connecta). Obecnie można taki dostać za lekko powyżej 130k (z pakietem LED i Pro Pilot).
Ładowałbym z domu (posiadam fotowoltaike), przy czym jednocześnie plusem leafa jest posiadanie V2H. Jednocześnie słyszałem różne informacje o tym, że stosowane złącze CHAdeMO jest wycofywane w ładowarkach, czy to bedzie duży problem?
Pozdrawiam,
Łukasz
 

Arcisz

Nowy na Forum
Masz tu wszystko o co pytasz.Zacznij wertować forum

Masz racje, ale tak jak pisałem wyżej, wszystkie informacje czy opinie pochodzą z 2022 roku (i z nich wynika, ze Leaf jest spoko), a przez dwa lata dużo się zmieniło. Chodzi mi o sytuację na rynku na obecnie i czy np. Lepiej poczekać na nowego leafa, czy może pójść w inną markę.
Pozdrawiam
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Masz racje, ale tak jak pisałem wyżej, wszystkie informacje czy opinie pochodzą z 2022 roku (i z nich wynika, ze Leaf jest spoko), a przez dwa lata dużo się zmieniło. Chodzi mi o sytuację na rynku na obecnie i czy np. Lepiej poczekać na nowego leafa, czy może pójść w inną markę.
W Leafie nic się chyba przez te 2 lata nie zmieniło ;-) Może jak Ci Leaf odpowiada poszukaj używanego?
Wszystko jest kwestią potrzeb, możliwości oraz gustu...
 

nabrU

Moderator
Nie sądzę aby był nowy Leaf skoro tego już nie produkują.
Nie napisałeś do jakiej jazdy ten Leaf ma służyć, a to ważne bo to samochód generacyjnie z 2018 roku (mało popularne złącze CHAdeMO, brak grzania / chłodzenia baterii czyli spory spadek zasięgu zimą i rapidgate przy jakiejś dalszej jeździe i kilkukrotnym ładowaniu DC).
Leaf nie ma V2H, bardziej poprawne określenie to, że jest kompatybilny z V2H, ale ja osobiście V2H w PL nie widzę przez najbliższe min. 5 lat (EVSE z V2H drogie, sieć energetyczna i operatorzy do tego raczej nie są gotowi)
 

nabrU

Moderator

vwir

Pionier e-mobilności
brak grzania / chłodzenia baterii
Grzanie ma, chłodzenia nie ma.

czyli spory spadek zasięgu zimą
Nieprawda. Akurat w Leafie z pompą ciepła (a N-Connecta ją ma) jest mały spadek zasięgu zimą.

O ile bardzo lubię Leafy i trochę kilometrów nimi zrobiłem, to nowego w 2024 roku bym nie kupił. Używkę za połowę ceny nowego jak najbardziej, ale nowego nie. Zasięg, rapidgate (przegrzewanie się ogniw przy szybkim ładowaniu latem), ładowarka pokładowa jednofazowa - to moim zdaniem główne jego wady. W tej cenie jeśli bierzesz za gotówkę to zerknąłbym na MG4. Ewentualnie stellantisy (Corsa, e-208, e-C4). Zoe już chyba w salonach nie znajdziesz.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Hej, ja też rozważam Nissana.
Acenta jest za 117tys minus dotacja, co jest niezła ceną za nowe, całkiem spore auto, dobrze wyposażone, z 5-letnia gwarancją. Dodatkowo można kupić w kredycie 0% (warianty 50/50 chyba, ale różni delarzy różnie mówili).
Wady koledzy wymieniali, ja tylko dodam, że wersja Acenta nie ma obsługi aplikacji w standardzie i świateł LED (z tych rzeczy, na których mi zależy).
Wg mnie to dobry wybór na drugi samochód w rodzinie.
 
Top