Leaf w 2024- czy warto?

Ronin78

Posiadacz elektryka
O ceny baterii kiedy mamy w PL takich ludzi jak Paweł Drozd to nie ma się co martwić.
1. Można tylko wymienić najsłabsze pakiety i w zasadzie zamknąć się w kwocie wymiany wtrysków w nowoczesnym dieslu.
2. Można zostawić swoją baterię w rozliczeniu i włożyć zreanimowaną bądź z demontażu z SOH na poziomie 95% 61kWh użyteczne za ok 45k PLN
3. Jak kupi się nowe auto to ten temat i tak będzie rozpatrywany najszybciej za 9 lat ale to i tak mega pesymistyczne ujęcie.
4. Auto nie stanie w płomieniach bo np. rozszczelnieniu ulegnie układ chłodzenia bo nie ma takowego.

Leaf to taki Golf 1.9sdi i tam nie ma zbytnio co się wywalić. Piszę z pkt widzenia który przekonał mnie do takiego wyboru, jak w 2023 odbierana była Accenta to kosztowała w perłowym lakierze 138500 czyli tyle co teraz N-Connecta.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jeszcze nie kupił a już wymienia baterię :)
Jak się kupi Leafa wiedząc do czego ma być , to może tak jak naszym przypadku nigdy nie będzie w ciagu 6 lat miał rapidgate , a tylko 2x podróż daleka trwała o wiele dłużej niż w innych autach . A to dlatego że Leafem nie dociera się do celu szybko gdy jest do niego daleko .
Jak to wiemy to OK .
Natomiast jest to auto twarde jak stal , wypasione od N-conecta w górę i pakowne
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jakiś czas temu pytałem w Nissanie, ile na dziś kosztuje wymiana, gdyby w najgorszym scenariuszu tuż po gwarancji bateria padła całkowicie. Kwota 50k, czyli jakaś połowa wartości całego Leafa, nie powiem, że wrażenia nie zrobiła. Ale pan sprzedawca nie budził za bardzo zaufania w temacie EV, więc może bajdurzył, skoro piszesz, że to jakieś jednak zabawne pieniądze ?
Gdy pada Ci coś w spaliniaku to biegniesz do ASO na wymianę silnika? Jeśli tak to faktycznie cena wymiany baterii w ASO Nissana jest na poziomie wymiany silnika w spaliniaku w ASO.
A normalnie robi się tak, że wymieniasz uszkodzone ogniwo za 1tys pln (jeśli padło ogniwo): https://www.olx.pl/d/oferta/modul-baterii-leaf-40kw-fotowoltaika-CID628-ID10OXSr.html
lub gdy już zarżniesz całą baterię (w leafie to okolice 250-300tys km) to kupujesz używaną baterię w idealnym stanie za 20tys (z montażem): https://www.otomoto.pl/czesci/ofert...zalozeniem-do-leaf-1-lub-leaf-2-ID6Guw8K.html
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
lub gdy już zarżniesz całą baterię (w leafie to okolice 250-300tys km) to kupujesz używaną baterię w idealnym stanie za 20tys (z montażem): https://www.otomoto.pl/czesci/ofert...zalozeniem-do-leaf-1-lub-leaf-2-ID6Guw8K.html

No więc właśnie i tu pojawiają się dwa kolejne pytania:

Czy koszty wymian baterii w trojaczkach Opel/Citroen/Peugeot czy chińskim MG będą wyższe niż w Leafie?
- nie znam odpowiedzi, ale obstawiam że tak, choćby z powodu układów chłodzenia i większego skomplikowania systemu

Ile części, oleju, filtrów pochłonie 2.0 tdi do tego przebiegu, czy będzie to więcej niż te 20 dyszki za baterię?
- równocześnie z Leafem kupiłem takowe auto, też nowe w 2023 i obstawiam, że będzie to znacznie wyższa kwota, sama zmiana oleju co 7500km (bo o nowoczesne diesle to jak z jajem trzeba dbać) na przestrzeni 300.000km da 40 wymian po 600pln czyli 24.000zł nie ma o czym rozmawiać w zasadzie

Ps. Rapidgate czy Chademo to też dla mnie wydumane problemy, 25kkm od maja 2023 i ani jedno ani drugie mnie nie widziało, a ja ich nie potrzebowałem i nie szukałem. Takie problemy to może szukać dziennikarz motoryzacyjny co akurat zechciał Leafem zrobić 1000km na strzała, a nie przeciętny zjadacz chleba.

Ps 2. W naszym Leafie przebieg rośnie 2x szybciej niż w TDI :)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
zmiana oleju co 7500km
Co za bzdety? Może co 3000?
Wymieniactwo olejów robi się polskim sportem narodowym. Mnie bardziej cieszyłby silnik spalinowy polskiej konstrukcji lub przynajmniej elektryczny.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Mnie bardziej cieszyłby silnik spalinowy polskiej konstrukcji lub przynajmniej elektryczny.
Wystarczy pooglądać testy olejów zależne od parametrów/warunków pracy, sorry ale jak lubię czasem depnąć na autostradzie 180km/h to degradacja jest nieubłagana, ja wiem, ASO 30kkm / 2 lata, i wogóle temat nie na to forum. Moje auto i będę wymieniał tak jak mi to odpowiada. Nie wiem jak rozumieć to co cytuję, jak będę rzadziej wymieniał olej to powstanie silnik spalinowy polskiej konstrukcji?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy koszty wymian baterii w trojaczkach Opel/Citroen/Peugeot czy chińskim MG będą wyższe niż w Leafie?
- nie znam odpowiedzi, ale obstawiam że tak, choćby z powodu układów chłodzenia i większego skomplikowania systemu
Będzie, bo Leafy są prostsze konstrukcyjnie. Ale to wiąże się z tym, że w Leafie będziesz musiał wymieć taką baterię wcześniej niż w autach z chłodzeniem cieczą.


Rapidgate czy Chademo to też dla mnie wydumane problemy, 25kkm od maja 2023 i ani jedno ani drugie mnie nie widziało, a ja ich nie potrzebowałem i nie szukałem. Takie problemy to może szukać dziennikarz motoryzacyjny co akurat zechciał Leafem zrobić 1000km na strzała, a nie przeciętny zjadacz chleba.
Rapidgate mi się zdarzył kilkukrotnie i irytuje jak cholera. Zostaje Ci 200km jazdy które spaliniakiem obskoczyłbyś w 2h, a leafkiem jedziesz 4-5h. A jestem przeciętnym zjadaczem chleba i tylko raz leafkiem pojechałem 1700km.
Żeby nie było - leaf to kawał porządnie zrobionego samochodu, niezawodnego, a w razie problemów taniego w naprawie. Tylko moim zdaniem wydanie na niego w dzisiejszych czasach 130tys pln nie jest dobrym pomysłem. Połowę z tego na używkę jak najbardziej, ale za 130tys można znaleźc lepszy samochód. Pierwszy lepszy przykład, nie mam nic wspólnego z tym ogłoszeniem: https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...imum-charge-techno-stan-idealny-ID6GETAV.html
 

Czacha

Zadomawiam się
Tylko, że teraz Leaf jest do kupienia za ok. 115 000,00 co po standardowej dopłacie daje niecałe 100 tyś. za nowe auto elektryczne. W tej cenie jedynym konkurentem, jeśli można tak to nazwać, jest Dacia Spring.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko, że teraz Leaf jest do kupienia za ok. 115 000,00 co po standardowej dopłacie daje niecałe 100 tyś. za nowe auto elektryczne. W tej cenie jedynym konkurentem, jeśli można tak to nazwać, jest Dacia Spring.

Przy czym pod koniec roku pewnie więcej będzie takich ofert, bo trzeba będzie wyrobić limity CO2.
 
Top