Vispiron Energy - 0.25 EUR/kWh (160 kW DC) koło Monachium

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Może komuś będzie po drodze.

1 kWh za jedyne 0.25 EUR w Energiepark Egling, koło Monachium.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Ceny u większości operatorów DC są u nas skandaliczne.
Bo tyle kosztuje prąd w Polsce niestety.
To nie wina operatorów, tylko ZE.
A władza nie chce z nimi powalczyć, ani poprzednia, ani ta.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Skoro Tesla i nieliczni operatorzy potrafią sprzedawać za ca 2 pln kWh i nie dokładają do interesu,
Tego nie wiesz.
Zresztą operatorzy którzy teoretycznie są najdrożsi, też mają oferty w okolicach 2 zł/kWh, tyle że z abonamentem.
Inny model biznesowy po prostu.

Do tego ciężko porównać Polenergię czy Tauron z np. GW, bo ZE nie muszą koniecznie zarabiać DODATKOWO na stacjach ładowania, skoro i tak już zarabiają kokosy na samym prądzie, tj. na różnicy między faktycznym kosztem wytworzenia prądu, a jego sprzedaży.

GW tego typu dochodów nie ma, a ciężko wymagać żeby dopłacał stale do interesu.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Tego nie wiesz.
Zresztą operatorzy którzy teoretycznie są najdrożsi, też mają oferty w okolicach 2 zł/kWh, tyle że z abonamentem.
Inny model biznesowy po prostu.

Do tego ciężko porównać Polenergię czy Tauron z np. GW, bo ZE nie muszą koniecznie zarabiać DODATKOWO na stacjach ładowania, skoro i tak już zarabiają kokosy na samym prądzie, tj. na różnicy między faktycznym kosztem wytworzenia prądu, a jego sprzedaży.

GW tego typu dochodów nie ma, a ciężko wymagać żeby dopłacał stale do interesu.

Twardych danych nie mam, bo chyba nikt poza operatorem ich nie ma, ale naprawdę nie sądzę, żeby Tesla przy tak gigantycznej sieci SuC dokładała do biznesu - domyślam się, że mają jakąś niewielką marżę, i są nastawieni na zysk długofalowy i efekt skali,a sami tez nie produkują energii, tylko kupują ją na giełdzie, jak większość operatorów.. Abonamenty - myślę, że to jest kolejna żyła złota, bo spora grupa osób posiadających korzysta z niego zbyt rzadko, kusi ich niższa cena za 1 kWh, ale już sobie nie policzą czy "pod kreską" im się to opłaca. Nikt nie wymaga od np GW, żeby dopłacał do interesu, ale koszty które operatorowi generuje taka stacja ładowania miesięcznie są znikome w porównaniu do kosztów posiadania stacji paliw. Wiem, stacje paliw generują zdecydowanie większy obrót miesięcznie. I tak będzie jeszcze bardzo długo, skoro częste użytkowanie EV w trasie z ładowaniem tylko na ładowarkach DC i przy obecnych cenach z punktu ekonomii jest raczej nieopłacalne. I kółko się zamyka.
 
Top