Audi Q4 e-tron / opinie

Bronek

Pionier e-mobilności
Bronek ile dał za nową Teknę? Pomiędzy 150 a 160tys? A ile dzisiaj kosztuje nowa Tekna ? 152tys. Więc ten tego... To tak w kwestii cen..
Po sporym rabacie 158 000zł ...

Gdyby kolejny Leaf , pojawił się jeszcze po pewnych modyfikacjach np.( bateria i lekko poprawiona ergonomia, plus lepsze media , większy ekran, OTA ) to też by kosztował tyle
. I niby jest to drogo ale też i tanio
Niestety ceny na pewno nie spadają dużo i raczej wiele już nie spadną. U nas nawet chyba wzrosną.

Kryterium baterii i zasięgu , to tylko jedno z wielu i w pewnym zakresie nawet nie za bardzo istotne.
Te 200-250 km w moim Leafie wystarczało , o ile się kupuje takie auto świadomie do jazd, do jakich go stworzono i ma się alternatywę . LEAF JEST TANI, za to co daje.
Model z modyfikacjami ma już kupę lat, a obecna cena jest w okolicach tej, kiedy był reklamowany, był nowością i miał może z dwóch konkurentów na rynku ?
 
Last edited:

kdldz

Zadomawiam się
Nie trochę spadły ceny, tylko bardzo.
Do tego stopnia, że wykup wyleasingowanego 3 lata temu ev (innego niż tesla) obecnie byłby totalnie nieopłacalny.

No tak, ale mówimy o innym rodzaju auta. Nie mozna porównywac tesli do leaf'a, ioniq czy mii electric ktore mialy sluzyc do jazdy w koło komina a cena była nieadekwatna.

Do niedawna tesla byla jedyna marką ktora sprzedawała auta nadajace sie na trase bo nawet bez gestej sieci SC dalo rade przejechac z Warszawy do Poznania. Obecnie siec ladowarek jest duza i aut z duzymi (>70kWh) bateriami tez jest sporo. Te auta beda trzymac wartość znacznie bardziej bo ich cena bardziej adekwatna do możliwości (i wielkości).

Z kolei tesla raczej przestanie tak trzymać cene - TM3 i TMY to nie sa juz auta stricte luksusowe za ktore ludzie beda chetnie placic duzo, a dostepnosc tylko wzrosnie - tesla z kwartału na kwartał produkuje coraz wiecej aut wiec wzrasta podaż, a popyt typowo na tą markę zmaleje (to sie zrównoważy troche przez rosnacy popyt na EV) bo pojawia sie sensowna konkurencja.

TL;DR auta trzymaja cene rzedu 80% tylko dlatego ze nie da rady łatwo i szybko kupic nowego, ewentualnie dlatego ze ich cena bazowa znacznie wzrosła.

Ten drugi powód sam obserwuję - sprzedaje obecne auto (VW Passat Alltrack) po 4 latach za 70% ceny (!) zakupu (ok, ma mały przebieg i bdb stan) ale to głownie tez dlatego ze cena katalogowa wzrosła o dobre 20% a ze względu na kryzys nie ma już takich rabatów i czas oczekiwania jest spory.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tak swoją drogą - prawie 5 lat temu (dokładnie to początkiem 2017) kupiłem czteroletniego leafa za 48tys pln. Bezwypadkowego, z przebiegiem 50tys km. Ile dzisiaj musiałbym dać za czteroletniego leafa?

24 kWh?

Bronek ile dał za nową Teknę? Pomiędzy 150 a 160tys? A ile dzisiaj kosztuje nowa Tekna? 152tys. Więc ten tego... To tak w kwestii cen...
Spytaj raczej ile takich Leafów za 150 tys, jest się teraz w stanie sprzedać.
Obstawiam 0.

Pobożne życzenia twórców cenników są tylko ich problemem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, niech będzie 24/30kWh.

Spytaj raczej ile takich Leafów za 150 tys, jest się teraz w stanie sprzedać.
Obstawiam 0.

Pobożne życzenia twórców cenników są tylko ich problemem.
Jak zwykle cały Cav i jego wyimaginowana rzeczywistość... Mówimy o rzekomym ogromnym spadku cen na przestrzeni 3 lat (od kiedy Bronek kupił Teknę). To ile nam wychodzi? Będzie z 10 procent czy niebardzo? W 3 lata?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tak, niech będzie 24/30kWh.
Wejdź na otomoto i sobie sprawdź, tylko nie myl tych dwóch wersji.

Jak zwykle cały Cav i jego wyimaginowana rzeczywistość... Mówimy o rzekomym ogromnym spadku cen na przestrzeni 3 lat (od kiedy Bronek kupił Teknę). To ile nam wychodzi?
Nieskończoność.

Obecnie Leaf jest wart (z dopłatą) koło 90 tys i ani złotówki więcej.
Nowy.

Za nieco większą kasę jest cała masa dużo lepszych aut, więc nikt o zdrowych zmysłach Leafa 40 kWh już wiele drożej nie kupi.

Czyli Tekna 40 kWh wyceniona na 150 jest niesprzedawalna, więc nawet nie ma jej do czego porównać.
Też jest warta 90, plus może kilka tys bonusu dla napalonych na wyposażenie itp pierdoły.
Z 10 tys więcej max?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Rzeczywistość nie pasuje do teorii Cava, więc się zaczyna ;)
Proszę bardzo, najtańszy czteroletni leaf 24kWh: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-ID6E4QVp.html#47c73c1c9e
Czyli wychodzi na to, że w ciągu 5 lat auta elektryczne... zdrożały :D Cholernie słaby przykład sobie wybrałeś na potwierdzenie ogromnego spadku cen.

Odnośnie dopłat - mówimy o spadku cen aut. Nie o tym czy są dopłaty czy nie. Tekna kosztowała 158tys (po rabatach). Teraz z rabatami da się zejść do ok 140tys. TYLE. Mówimy o cenie. Czyli ile producent dostaje za auto. Nie o tym czy są dopłaty, czy sobie można odliczyć VAT, etc. Możesz sobie wymyślać, twierdzić ile coś Twoim zdaniem jest warte, etc. Ale spadek cen na leafie jest na poziomie ok. 10-15% na przestrzeni 3 lat. Taki to mamy niby ogromny spadek cen.

Jedna rzecz mocno się zmieniła - kiedyś była albo tesla S za 300-400k a później leaf za 140k. Nie było niczego pośrodku, co by się nadawało na trasy. Teraz już są takie auta, w cenach rzędu połowy ceny Tesli S. Ale sama Tesla S wcale nie staniała. Wprost przeciwnie. Tylko pojawiły się auta, które wypełniły lukę.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Rzeczywistość nie pasuje do teorii Cava, więc się zaczyna ;)
Proszę bardzo, najtańszy czteroletni leaf 24kWh: https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-leaf-ID6E4QVp.html#47c73c1c9e
Czyli wychodzi na to, że w ciągu 5 lat auta elektryczne... zdrożały :D Cholernie słaby przykład sobie wybrałeś na potwierdzenie ogromnego spadku cen.

Przecież to Ty sobie wybierałeś Leafa 24, ja nic o takim nie pisałem.

Odnośnie dopłat - mówimy o spadku cen aut. Nie o tym czy są dopłaty czy nie. Tekna kosztowała 158tys (po rabatach). Teraz z rabatami da się zejść do ok 140tys. TYLE. Mówimy o cenie.
Ale transakcyjnej, a nie cennikowej.
Spytaj Bronka ile wtedy wynosiła cennikowa.
Czyli ile producent dostaje za auto.
Nie dostanie tyle za auto, bo nie go nie sprzeda w tej cenie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale transakcyjnej, a nie cennikowej.
Spytaj Bronka ile wtedy wynosiła cennikowa.
Cennikowa wtedy była coś w okolicach 170k. teraz cennikowo zaczynają się w okolicach 152k. Czyli tak jak pisałem - ok. 10-15%. Tak samo zresztą jest transakcyjnie - kiedyś 158k, teraz ok. 140k. Niewiele się zmieniło.
 

Michal

Moderator
@Łukasz Bigo, przydał by się moderator forum do czyszczenia wątków i wywalania takich wiadomości, bo jak później ktoś będzie chciał poczytać o Q4, to się za głowę złapie co to za śmietnik ;)
 
Top