TMYLR napęd na wszystkie koła i sexy buttons

ypl

Pionier e-mobilności
Czy ktoś testował, czy jak w TMYLR z napędem na wszystkie koła wyłączymy przedni motor to będziemy mieli większy zasięg? Według tego co jest na stronie tesli przy opisie każdej wersji to powinniśmy zyskać około 70km zasięgu. Latem w trasie fajna opcja to by była. W zasadzie zastanawiam się czemu Elon nie zrobi takiej opcji w aucie, że mogę wyłączyć przedni motor i mieć większy zasięg.
 

r00tku

Posiadacz elektryka
Czy ktoś testował, czy jak w TMYLR z napędem na wszystkie koła wyłączymy przedni motor to będziemy mieli większy zasięg? Według tego co jest na stronie tesli przy opisie każdej wersji to powinniśmy zyskać około 70km zasięgu. Latem w trasie fajna opcja to by była. W zasadzie zastanawiam się czemu Elon nie zrobi takiej opcji w aucie, że mogę wyłączyć przedni motor i mieć większy zasięg.
Przedni silnik i tak jest tylko załączany do mocniejszych przyspieszeń, więc jak będziesz jechać spokojnie to przedni silnik nie pracuje.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Osobiście uważam, że te 70 km są co najmniej przesadzone - to po prostu jest niemożliwe w sytuacji, gdy jak napisał przedmówca, przy spokojnej jeździe i tak przecież przedni nie jest włączany. Nie wiadomo skąd i z jakiego powodu miałyby się brać te dodatkowe 70 km.
Te "fiuczery" ze strony S3EXY w moim odczuciu są mocno marketingowe, chwytliwe, klikbajtowe, zamiast skupić się - wiele osób swego czasu o tym pisało - na rzeczach praktycznych (kto by chciał, to by używał, ale w ogóle nie ma takiej opcji, nie chcą jej wprowadzić), żeby np. po 5 machnięciach wycieraczkach automatycznie auto włączało światła mijania.
Dodatkowo, żeby je wyłączało, jak damy - po ręcznym włączeniu tychże świateł - P i wysiądziemy z pojazdu.
Dodatkowo, aby - jeśli nie wysiądziemy z pojazdu po kliknięciu P (np. dłuższy postój przed przejazdem kolejowym) - ich nie wyłączało po przełączeniu z powrotem na D.
Wolą się skupić na głupotach jak przedni silnik (bez urazy), który i tak nie pracuje jw. - zamiast na faktycznie przydatnych rzeczach, które nie tylko służą bezpieczeństwu jak i potencjalnie generować mogą mandaty.

Nade wszystko jednak uważam - teraz część mnie nie zrozumie, zobaczymy za jakiś, stosunkowo niedługi, czas, gdy Tesla zabroni stosowania takich rozwiązań wpinanych do magistrali CAN. To się nazywa optymalizacja kosztów, co przy spadającej cenie za nowe auto jest nieuniknione. Już mobilni serwisanci zalecają odpinać te dodatki przed wizytą w serwisie, ale jeszcze nikt się nie czepia logów. Na razie.

Widać to już na przykładzie wymogu stosowania oryginalnych felg - jak są inne, to wiele rzeczy związanych np. z zawieszeniem załatwić na gwarancji jest trudno lub jest to wręcz niemożliwe.
Więc nie tyle to pójdzie w tym kierunku - ile już idzie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dobra, szybkie pytanie w temacie: Obejrzałem instrukcję instalacji Commandera i goście ot tak sobie wypinają magistralę i wpinają sobie do niej przejściówkę i Commandera.
Nie wspomnieli nic o wyłączeniu samochodu czy odcięciu zasilania... A w instrukcji do przejściówki ODB2 pod TeslaScan było jak wół żeby wyłączyć auto i odciąć zasilanie.
Jaka jest prawidłowy sposób instalacji: na żywca czy jednak na wyłączonym?
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Przecież tak na logikę - wydaje się, że jeśli nie wyłączysz auta, to (teoretycznie) szanse na uszkodzenie są dużo większe, niż jak wyłączysz.
Więc jak się boisz, to jednak wyłącz - przynajmniej jeśli chodzi o sam fakt wpięcia. ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Cóż aby ...itd mozna nawet okulary i rękawiczki założyć i to bedzie procesjonalnie . Nie czepiam się i nie wyśmiewam

. Ja to robię na żywca . Pierwszy raz to odciąłem nawet zasilanie 12v (pod siedzeniem tylnym bylo ) teraz nie wiem.
Teraz nie wylaczam nawet zasilania z ekranu ,
 

cooler

Pionier e-mobilności
Bjorn kazał wyłączyć i odczekać 5 minut aż wszystko się pozamyka, w tym CANBUS. Więc ma to sens skoro się tam wpinamy...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tylko że ruszysz drzwiami itp wszystko ożywa. Teraz w nowych jest ten dynks p.pożarowy można go wyjąć.
Ale miałem swego czasu commandera na wierzchu to go sobie wpinalem wypijałem po kilka razy jak były zawirowania z s3xy i ich oprogramowaniem (falcony mi wariowaly)
 

cooler

Pionier e-mobilności
O ten sposób mi się podba:
Jeżeli kupię to jednak wyłączę jak w tej instrukcji
 
Top