Jak sprzedać używanego elektryka?

STMS

Pionier e-mobilności
hehe, to ja, to ja, i moje 15zł/100km z ostatnich 4 miesięcy, tragedia, jak żyć, nie liczę okresu kiedy 95% ładowań miałem darmowe R.I.P. darmoszko z P+R :-D

15 zł za 100 km ... to za ile płacisz kWh i gdzie ?

15 to mi wychodzi teraz ale jak mało jeżdżę w trasę a kWh w domu mam za 61 gr
jak pojadę w trasę to ceny DC zabijają średnią

ja od 10 lipca jak zmienili mi na 61gr za kWh średnią mam 18,6 zł za 100 km
a tylko kilka razy w trasie ładowałem i do tego mam 25 kWh w GW za 29,99 co miesiąc czyli tanio ... ale liczę wszystkie koszty ładowania wraz z abo GW
do tego mam w jednej lokalizacji prąd za darmo i wykorzystałem darmowego 60 kWh a mimo to nawet tak nie dochodzę do 15 zł za 100 km
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
15 zł za 100 km ... to za ile płacisz kWh i gdzie ?
Trochę darmoszki z evklubu, trochę więcej darmoszki u rodziców ze słoneczka (314 KWh z 1,25MWh zużytych przez ostatnie 4 miesiące), a tak to całe wakacje grana była Polenergia za 1,39 DC na lunchyku, trochę SuC w trasie, praktycznie nigdy w tym okresie nie ładowałem się powyżej 1,61zł za KWh, nie licząc 7kw na Nexity za zdzierskie 2,59, bo potrzebowałem zaparkować. Plan na zimę jest Lidl za 1,59 lub P+R za 1,61 jak lidl będzie zajęty, teraz jeszcze GW ma promocję w Galerii Północnej to pewnie troszkę skorzystam bo opłaca się abonament z gratisowymi 25kwh z evklubu.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Trochę darmoszki z evklubu, trochę więcej darmoszki u rodziców ze słoneczka (314 KWh z 1,25MWh zużytych przez ostatnie 4 miesiące), a tak to całe wakacje grana była Polenergia za 1,39 DC na lunchyku, trochę SuC w trasie, praktycznie nigdy w tym okresie nie ładowałem się powyżej 1,61zł za KWh, nie licząc 7kw na Nexity za zdzierskie 2,59, bo potrzebowałem zaparkować. Plan na zimę jest Lidl za 1,59 lub P+R za 1,61 jak lidl będzie zajęty, teraz jeszcze GW ma promocję w Galerii Północnej to pewnie troszkę skorzystam bo opłaca się abonament z gratisowymi 25kwh z evklubu.
1. "darmoszka" ui rodziców się nie liczy bo to nie darmoszka

2. przy cenie 1,39 czy 1,61 nie ma szans na 15 zł za 100 km - no chyba, że patrzysz na zużycie wg ekranu tesli 🤪 a nie rzeczywiste pobrane z sieci kWh

mając nawet cenę 1,39 to max efektywność ładowania AC to 96 % czyli wychodzi ok 1,45 za kWh naładowaną w AKU
DC często jest poniżej 90 % ...

a żaden normalny samochód nie zmieści się w zużyciu 11 kWh na 100 km przy normalnej jeździe
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
dokładnie tak
dlatego ludzie się tego boją bo nie umieją wprost policzyć i zrobić aby było taniej

tu trzeba kombinować - mieć dom, dobre taryfy czy PV i wtedy ma sens
inaczej sens jest średni - ekonomiczny sens

a jak ktoś mieszka w bloku to już ogóle ciężko zrobić nawet aby wyrównać do cen diesla czy wydajnej benzyny
Nie wiele trzeba "kombinować". Trzeba "coś" zrobić. Dla wielu ludzi zrobienie czegokolwiek jest poza zakresem. Zainstalowanie gniazdka (powolnego) na swojej działce - 2-3k + połówka dla szwagra. W wersji deluxe 2x tyle na zwiększenie mocy przyłączeniowej + elektryka, żeby te 3f pociągnął. W bloku - różnie. Z mojego doświadczenia trochę rozmów, trochę pism, chwila myślenia jak zrobić sobie lepiej i jest. Największy problem, graniczący z brakiem możliwości instalacji, to wielgachne blokowiska z PRL gdzie samochodów jest więcej niż mieszkań, a parkuje się gdzie się da. Oczywiście są przypadki szczególne, gdzie trafi się na jakiegoś dzbana, który sens życia znajduje w uprzykrzaniu go innym. W większości przypadków też się da, tylko może to już wymagać trochę więcej wysiłku i pieniędzy. Może się okazać, że lepiej zaczekać 3 lata aż EV przestaną być ufoludkami i ktoś inny przetrze szlak. Na publicznych słupkach AC wychodzi podobnie jak benzyna. Na DC z pozłacanym prądem drożej niż benzyna. Oczywiście pytanie czy porównujemy z jakąś tam corollą, czy np. Dodge RAM (nie wiem ile pali, ale chyba dużo...).

Tylko jak już gdzieś pisałem, nie ma znaczenia jak jest, ważne jak rzeczywistość jest postrzegana przez potencjalnych nabywców EV. I tutaj zaczynają się sprzedażowe schody.
Większość kupujących chce tani, w miarę nowy samochód, bez ryzyka problemów. Idzie po Skodę, Clio w okolicach <50k, ze złudną nadzieją, że to pojeździ. Jak kogoś poniesie, to poszuka sobie za te 80k używanego Sportage, żeby zadawać szyku na zebraniach działkowców. Używane EV, to aktualnie nisza dla ludzi, którzy już mieli jakiś kontakt z EV w swoim otoczeniu i to raczej takich nieco bardziej majętnych.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
1. "darmoszka" ui rodziców się nie liczy bo to nie darmoszka

2. przy cenie 1,39 czy 1,61 nie ma szans na 15 zł za 100 km - no chyba, że patrzysz na zużycie wg ekranu tesli 🤪 a nie rzeczywiste pobrane z sieci kWh

mając nawet cenę 1,39 to max efektywność ładowania AC to 96 % czyli wychodzi ok 1,45 za kWh naładowaną w AKU
DC często jest poniżej 90 % ...

a żaden normalny samochód nie zmieści się w zużyciu 11 kWh na 100 km przy normalnej jeździe
Każdy ma inaczej, możesz policzyć bez darmoszki, dla mnie darmosza prosto ze słońca, tam 22kwp jest.
Dane mam zebrane w teslamate, liczę brutto po rzeczywistym koszcie ładowania(a darmoszkę po statystykach z wallboxa) po uwzględnieniu że darmoszka niech mnie kosztuje te 1,60 to wychodzi 24zł/100km, czyli jakieś 4L/100km przy obecnych cenach. DRA-MAT, elektryk do bloku nie nadaje się!
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Każdy ma inaczej, możesz policzyć bez darmoszki, dla mnie darmosza prosto ze słońca, tam 22kwp jest.
Dane mam zebrane w teslamate, liczę brutto po rzeczywistym koszcie ładowania(a darmoszkę po statystykach z wallboxa) po uwzględnieniu że darmoszka niech mnie kosztuje te 1,60 to wychodzi 24zł/100km, czyli jakieś 4L/100km przy obecnych cenach. DRA-MAT, elektryk do bloku nie nadaje się!

czy Ty czytasz się ogóle co piszesz ?

ja to odbieram tak " jak staniesz na lewej ręce a prawą nogę dasz za ucho to elektryk wyjdzie taniej niż diesel"

24 zł to koszt prawie 5 L diesla - czyli tyle ile prawie każdy diesel pali w klasie 3 czy Y

ale w elektryku musisz polować na promocje ładowania [w zimę nierealne] , mieć szczęście i mieć LIDLa w mieście z ładowarką tanią albo specjalnie parkować na P+R

wystarczy, że pojedziesz w trasę gdzie brak SuC i brak promocji i średnia wyjdzie 30 a to już drożej niż diesel

do tego SuC - zawsze trzeba dojechać i zmarnować czas aby było taniej - ale za to km i czasu więcej ... czyli znów lewa ręka a noga za ucho ...

a może będziesz chciał jechać przepisowo 140 km /h to już wyjdzie pow 30 i to znacznie z całego miesiąca

nie dziwię się, że mieszkańcy bloków patrzą na zakup elektryka z dużą dozą braku zrozumienia .. nie dosyć, że drożej niż diesel to za to gorzej bo wolniej się tankuje i trzeba wygibasy robić aby zejść poniżej kosztów diesla

nie da się po prostu jeździć i ładować i mieć taniej - tu trzeba robić doktorat gdzie i kiedy się ładować aby było taniej - taka jest rzeczywistość
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
5L diesela, dobre sobie, jakbym nie zjeździł miliona km dieselami to bym może uwierzył. Moje poprzednie auto eksploatowane tak samo jak EV paliło zimą 7-9L ON a nie miało nawet połowy mocy ani napędu na 4 koła, trochę niesprawiedliwe porównanie ale pomińmy to.

ŁO Kur... gdzie masz ON po 4,80? Zacytuję:
czy Ty czytasz się ogóle co piszesz ?
To Twoje prawie wydaje się robić duuużą różnicę.

W zeszłą zimę zużywałem średnio 18kwh, co daje 28zł przy ładowaniu bez promocji na ładowarce AC 500m od komina. Niech zużyje 20kwh, to wyjdzie 31,8, czyli po dzisiejszych cenach 5.3l ON, nawet polo 1,9 SDI w manualu tak mało mi zimą nie zużywało.

Najważniejsze to mieć rację, nawet jeśli fakty temu przeczą. Pozdrówki!
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A dlaczego nie może być darmoszki z fotowoltaiki jak zamortyzowana jest?
Poza tym nie ma sensu podważać czyjeś realne koszty jeżeli takie poniósł.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
24 zł to koszt prawie 5 L diesla - czyli tyle ile prawie każdy diesel pali w klasie 3 czy Y
Szkoda że moje o tym nie wiedziały.
Taki Duster palił 8 l przy 120 km/h, a każde dodatkowe +10 km/h, zwiększało zużycie o dodatkowy 1 litr.
A toto było o dwie klasy niżej niż Y.
 

Najnowsze dyskusje

Top