Porównanie Ionity z Superchargerami na podstawie Tesla model 3 SR+ 2019

danielm

Pionier e-mobilności
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wybrać się na testy ładowania na Ionity swoją Teslą Model 3 SR+.
Auto nie widzi jeszcze tych ładowarek więc nie dogrzewa baterii w ich drodze, ale droga wiodła z Superchargera w Ciechocinku do na Mop Olsze ale w kierunku na Łódź (134km na oko), czyli trzeba Mop przejechać i zawrócić. Taki wybór bo chciałem zejść jak najniżej ze stanem naładowania baterii. Pomijając nawałnicę nad Toruniem to średnia predkość 130km/h więc baterie uważam za odpowiednio dogrzaną.
Na ładowarkę dojechałem z 2% baterii, planowałem ładować się do 50%, ale przerwanie sesji z aplikacji Ionity trwało kilka minut i nie zadziałało, więc naładowałem się do 58% i przerwałem z auta. Poniżej wykresy krzywych ładowania:
- linia czarna to test który odbył się ubiegłej zimy. auto spędziło dobę przed garażem w minus 15 stopniach, następnie pojechało do superchargera w ciechocinku bez wybierania go w nawigacji, czyli bez dogrzewania baterii. trasa 75km, z czego ostatnie 15km prędkością autostradową, bateria nie dała rady się dogrzać, SCv2
- linia czerwono-brązowa, następnie, nadal przy -15 stopniach dwa odcinki po 90km autostradą, z superchargerem ustawionym w nawigacji, bateria dogrzana, SCv2
- linia zielona to 200km autostradą, bez superchargera w nawigacji, przy temperaturze około 5 stopni, prędkości autostradowe, to wystarczyło by odpowiednio dogrzać baterie, SCv2
- linia fioletowa to ładowanie na SCv3 w Ciechocinku. pamiętajmy że to SR+ czyli bateria 50kwh, maksymalna moc ładowania zgodna z tym co dopuszcza Tesla czyli 170KW czyli ponad 3C
- linia jasno-niebieska czyli dzisiejsze ładowanie na Ionity, praktycznie linia się pokrywa, minimalnie szybciej opada.

Według Ionity pobrałem 23kwh energii w 13 minut, ze średnią mocą 112KW i zapłaciłem za tę przyjemność 80zł. Według Tesli pobrałem 25kwh energii, ale zatrzymywałem ładowanie z apki Ionity gdy było 24kwh według auta. Gdyby chcieć w ten sposób policzyć straty na ładowaniu, to wychodzi że są ujemne :)
 

Attachments

  • sesje ladowania ionity.png
    sesje ladowania ionity.png
    34 KB · Liczba wyświetleń: 27

Michal

Moderator
Cena masakra, a do tego truciciele z kartelu VW stojący za ładowarką.
Gdyby nie to, to wybrałbym się tam w tym tygodniu i sprawdził jak się ładuje LR ale prędzej mi kaktus wyrośnie :p
 

danielm

Pionier e-mobilności
Cena masakra, a do tego truciciele z kartelu VW stojący za ładowarką.
Gdyby nie to, to wybrałbym się tam w tym tygodniu i sprawdził jak się ładuje LR ale prędzej mi kaktus wyrośnie :p
no to był mój pierwszy i ostatni raz. gdyby ich abonament działał tak jak na greenwayu, że można kupić na miesiąc. to może bym korzystał dużo częściej bo jedno ładowanie w miesiącu i już jest się do przodu. ale nie będę im płacił 79zł miesięcznie przez rok
 

newbe

Posiadacz elektryka
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wybrać się na testy ładowania na Ionity swoją Teslą Model 3 SR+.
Auto nie widzi jeszcze tych ładowarek więc nie dogrzewa baterii w ich drodze, ale droga wiodła z Superchargera w Ciechocinku do na Mop Olsze ale w kierunku na Łódź (134km na oko), czyli trzeba Mop przejechać i zawrócić. Taki wybór bo chciałem zejść jak najniżej ze stanem naładowania baterii. Pomijając nawałnicę nad Toruniem to średnia predkość 130km/h więc baterie uważam za odpowiednio dogrzaną.
Na ładowarkę dojechałem z 2% baterii, planowałem ładować się do 50%, ale przerwanie sesji z aplikacji Ionity trwało kilka minut i nie zadziałało, więc naładowałem się do 58% i przerwałem z auta. Poniżej wykresy krzywych ładowania:
- linia czarna to test który odbył się ubiegłej zimy. auto spędziło dobę przed garażem w minus 15 stopniach, następnie pojechało do superchargera w ciechocinku bez wybierania go w nawigacji, czyli bez dogrzewania baterii. trasa 75km, z czego ostatnie 15km prędkością autostradową, bateria nie dała rady się dogrzać, SCv2
- linia czerwono-brązowa, następnie, nadal przy -15 stopniach dwa odcinki po 90km autostradą, z superchargerem ustawionym w nawigacji, bateria dogrzana, SCv2
- linia zielona to 200km autostradą, bez superchargera w nawigacji, przy temperaturze około 5 stopni, prędkości autostradowe, to wystarczyło by odpowiednio dogrzać baterie, SCv2
- linia fioletowa to ładowanie na SCv3 w Ciechocinku. pamiętajmy że to SR+ czyli bateria 50kwh, maksymalna moc ładowania zgodna z tym co dopuszcza Tesla czyli 170KW czyli ponad 3C
- linia jasno-niebieska czyli dzisiejsze ładowanie na Ionity, praktycznie linia się pokrywa, minimalnie szybciej opada.

Według Ionity pobrałem 23kwh energii w 13 minut, ze średnią mocą 112KW i zapłaciłem za tę przyjemność 80zł. Według Tesli pobrałem 25kwh energii, ale zatrzymywałem ładowanie z apki Ionity gdy było 24kwh według auta. Gdyby chcieć w ten sposób policzyć straty na ładowaniu, to wychodzi że są ujemne :)
Dzięki Daniel!
Też popełniłem test, ale jeszcze krótszy, bo szkoda pieniędzy za najdroższe ładowanie za które 20% i tak zapłaciliśmy naszymi podatkami (dofinansowanie UE). U mnie wyszło ~4.20 PLN za 1 kWh.
Jechałem szybko, ale bez intencji robić jojo. Miałem 150 kmh na tempomacie i kilka wyprzedzeń.
Trasa: Starogard Gdański - Toruń (miasto z ~10 minutowym postojem) - MOP Olsze kier.Gdańsk.
Przy okazji wyliczony zasięg mojego samochodu na 100% SoC to 315 km przy 12°C i wietrznej pogodzie.
Przyjechałem z 15% i w 3 minuty miałem 22%.
Odłączyć najszybciej z ekranu stacji. Nie jest to w żaden sposób zabezpieczone i jakiś ICE driver może w ten sposób zostawić nas na dłużej na MOPie...
Dogrzewanie włączyło się już po rozpoczęciu ładowania - słychać to wyraźnie na filmiku.
A taka sama krzywa ładowania u ciebie może być spowodowana tym że Tesla nie dogrzewa baterii poniżej 10% SoC, początek na 2%, po przekroczeniu 10% włącza się dogrzewanie (o ile jest potrzebne), ale poziom naładowania już nie pozwala osiągnąć większej prędkości.
Prawidłowo rozumuję?
PS: po OTA 2021.36.5.5 dopiero teraz mój pakiet LG ma szansę na SuC V3 pokazać moce ładowania ponad 170 kW, dlatego nawet nie rozważałem robienia krzywej ładowania, a i na dodatek w podróżach mi starczało tej prędkości, choć i nie powała w testach...
 

Michal

Moderator
Jeszcze dodajmy, że ta sieć ładowania została wybudowana jako część kary za aferę dizelgate... Triki nas wszystkich, a tanio ładować się mogą tylko inni trujący koledzy...
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jeszcze dodajmy, że ta sieć ładowania została wybudowana jako część kary za aferę dizelgate... Triki nas wszystkich, a tanio ładować się mogą tylko inni trujący koledzy...
za kare to wybudowali electrify america z tego co wiem. sieć która słabo działa z VW w usa :) u nas chyba tylko z dofinansowania unijnego ale nie za kare
 

newbe

Posiadacz elektryka
Jeszcze dodajmy, że ta sieć ładowania została wybudowana jako część kary za aferę dizelgate... Triki nas wszystkich, a tanio ładować się mogą tylko inni trujący koledzy...
A jeszcze do sprawdzenia dlaczego na MOP Olsze w kierunku Łódź pali się światełko tylko jednej ładowarki z dwóch.
Bjorn pokazywał jak awaryjne tę ładowarki...
 
Top