Jak sprzedać używanego elektryka?

ciastek

Pionier e-mobilności
(…) z opowieści znam historię gdzie instynkt wcisnął pedał z całej siły, ale nie hamulec, bo akurat "uczył się jazdy przy "one pedal" (…)
Z opowieści dla ubezpieczyciela? Też bym tak opowiadał.
Uwielbiam one pedal. Nigdy nie pomyliłem pedałów. Za to zdarzyło mi się pomylić biegi (kierunek jazdy) przy manewrowaniu. W manualu też. Bez konsekwencji.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
I z tym się nie zgadzam. O ile w poprzednich dziesięcioleciach zmiany w motoryzacji były bardzo duże i dotyczyły istotnych i dostrzegalnych parametrów, to od około 10 lat tego praktycznie nie widać.
No jak duze, ciągle to samo, kierownica zawsze byłą okrągła, kierunkowskazy zawsze były wajchami, prędkosciomierz zawsze był w tym samym miejscu i analogowy przykryty daszkiem. Tak było i w golfie, i trabancie i polonezie.
Wszystkie te rzeczy obecnie fluktuują od lewa do prawa, prędkościomierz raz jest tam gdzie był, raz jest cyfrowy raz analogowy, raz ma daszek raz nie ma, raz jest na szybie jako HUD a raz jest na środkowym tablecie gdzie w dawnym jego stabilnym przez dzisieciolecia miejscu nie ma nic!
Samochód w ostatnich 10 lat jest wymyslany zupełnie nowo. Wczesniej jak się pojawił golf to miał minimalne zmiany z generacji na generację, kosmetyczne, teraz zmiany potrafią być ogromne - szczególnie w elektrykach. Myślę ze kiedyś wyewoluuje z tego jakiś rodzaj dominującego wzoru który znów zdobędzie przewagę i się unormuje, ale teraz to mamy eksplozję róznych pomysłów z każdej strony
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Z opowieści dla ubezpieczyciela? Też bym tak opowiadał.
Uwielbiam one pedal. Nigdy nie pomyliłem pedałów. Za to zdarzyło mi się pomylić biegi (kierunek jazdy) przy manewrowaniu. W manualu też. Bez konsekwencji.
Z opowiesci znajomego. Nie miał powodu ściemniać. Sam jak pierwszy raz wsiadłęm w automat to po kilku minutach jak juz uznałem ze jest ok i się rozluźnmiłem wcisnąłem lewą nogą pedął hamulca, na szczęscie mój automatyczny pilot chciał zmienić bieg z jedynki na dwójkę wiec stanąłem dęba ale przy 10 km/h i nikt blisko za mną nie jechał.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Jeździłeś 20 lat temu yarisem I generacji?
No weź, jasne ze sie znajdzie wyjątki od reguły, ale95% jak nie 99% było takie samo.
Dziś nie ma reguł, nie wiem czy jak jutro zobacze nowy model samochodu to predkosciomierz nie pojawi sie na kole kierownicy (da sie to opatentowac?).

p.s. I jeszcze kolejna analogia. Jak procesory Intela stanęły z wydajnością w miejscu, miedzy 6 a 10 generacją, to uzywki kosztowały prawie tyle co nowe, bo skoro wydajnosc sie nie zmieniała, to używka była prawie tak samo dobra jak te nowsze. Min. spalinowe lepiej trzymaja cene, bo ich rozwój następuje znacznie wolniej. Mówi sie ze golf 8 jest gorszy wrecz od golfa 7, wiec 7 bedzie trzymał nieźle cenę.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No weź, jasne ze sie znajdzie wyjątki od reguły, ale95% jak nie 99% było takie samo.
Dziś nie ma reguł, nie wiem czy jak jutro zobacze nowy model samochodu to predkosciomierz nie pojawi sie na kole kierownicy (da sie to opatentowac?).
Tesla też jest wyjątkiem. Inne samochody mają normalne zegary. No i tylko Tesla 3/Y, bo już S/X nie. Tak samo było już auto z przyciskami jako kierunkowskazy.
 

szwajcar

Fachowiec
Jeździłeś 20 lat temu yarisem I generacji?
Ha. Ja jeździłem Fiatem 125p i Xtrialem z licznikiem na środku, a przed sobą miałem schowek. ;)
1728330082562.png
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Tesla też jest wyjątkiem. Inne samochody mają normalne zegary. No i tylko Tesla 3/Y, bo już S/X nie. Tak samo było już auto z przyciskami jako kierunkowskazy.
Jakie normalne?
Czasem maja HUD, czasem mają analog, czasem maja cyfrowe, i te cyfrowe moga być cyferką, albo udawać te starmodne wskazówki, czasem ten wyświetlacz przykryty jest standardowym daszkiem, czasem jest niczym nie przykrytym płaskim monitorem, a ostatnio chyba skoda zrobiła tak płaski monitor na nad nim daszek i się wszyscy na to krzywią.
Citroen w e-C3 zrobił ekranik który nazwał sobie HUD bo ekranik przy podszybiu. Wszystkie mozliwe kombinacje. To teraz spójrzmy jak zmienił się wyglad zegarów od pierwszego Golfa albo nawet garbusa, ciągle to samo (oczywiscie były wyjątki) tylko czcionka sie zmieniała
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Myślę ze kiedyś wyewoluuje z tego jakiś rodzaj dominującego wzoru który znów zdobędzie przewagę i się unormuje, ale teraz to mamy eksplozję róznych pomysłów z każdej strony
Tylko te pomysły w ostatnich latach, są mocno na siłę. Wprowadzenie ABS, ESP było zmianą istotną. Przeniesienie prędkościomierza z punktu a, do punktu b to jedynie design. Owszem, powoduje to, że jeździsz niemodnym samochodem.
 
Top