BMS_a142_SW_Isolation_Degradation - HV bateria do wymiany?

lvlthn

Pionier e-mobilności
Otrzymałem info z serwisu że diagnostyka wskazała na problem z HV baterią (co niby i tak było oczywiste od początku). Na razie trwają badania podzespołów baterii bo niekoniecznie jest to problem samej paki.
Daj znać, bo chyba to pierwszy taki problem na tym forum. Trzymamy kciuki żeby wszystko było ok!
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Daj znać, bo chyba to pierwszy taki problem na tym forum. Trzymamy kciuki żeby wszystko było ok!
W Internecie bardzo niewiele info odnośnie usterki "isolation degradation". Problem ogółem może się pojawić np po zatopieniu pojazdu czy w przypadku starszych samochodów też po przejechaniu przez głęboką kałuże, w każdym przypadku oznacza to że wilgoć jakoś się dostała do baterii czy jej podzespołów. Oczywiście nie jest to mój case bo samochód żadnego razu jeszcze nawet w ulewnym deszczu nie jeździł.

Inną opcją może też być uszkodzenie izolacji przewodów wysokiego napięcia w samochodach powypadkowych.

Skoro diagnostyka już zmniejszyła koło wyszukiwania do HV baterii i jej podzespołów, to moim zdaniem zostaje tylko opcją fabrycznej wady któregoś z tych komponentów.
No chyba że mój samochód faktycznie ma wadę izolacji hydraulicznej i woda/wilgoć w jakiś sposób dostała się do elektroniki 🤷‍♂️
 

poochaty

Posiadacz elektryka
W Internecie bardzo niewiele info odnośnie usterki "isolation degradation". Problem ogółem może się pojawić np po zatopieniu pojazdu czy w przypadku starszych samochodów też po przejechaniu przez głęboką kałuże, w każdym przypadku oznacza to że wilgoć jakoś się dostała do baterii czy jej podzespołów. Oczywiście nie jest to mój case bo samochód żadnego razu jeszcze nawet w ulewnym deszczu nie jeździł.

Inną opcją może też być uszkodzenie izolacji przewodów wysokiego napięcia w samochodach powypadkowych.

Skoro diagnostyka już zmniejszyła koło wyszukiwania do HV baterii i jej podzespołów, to moim zdaniem zostaje tylko opcją fabrycznej wady któregoś z tych komponentów.
No chyba że mój samochód faktycznie ma wadę izolacji hydraulicznej i woda/wilgoć w jakiś sposób dostała się do elektroniki 🤷‍♂️
Chętnie bym przygarnął Twoj problem. Moja bateria po 70 tys ma ponad 7,5% degradacji. Mogliby wymienić, nawet na taką z odzysku.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze jedna opcja, głupia: wilgoć, np. z układu chłodzenia, albo skropliła się wilgoć wewnątrz modułów.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze jedna opcja, głupia: wilgoć, np. z układu chłodzenia, albo skropliła się wilgoć wewnątrz modułów.
No właśnie - gdzieś na Youtube widziałem film, gdzie jakiś gość z firmy naprawiającej akumulatory trakcyjne twierdził, że taka wilgoć to chyba najczęstsza przyczyna awarii i wg jego słów warto korzystać z mocnych ładowarek, bo wyższa temperatura powoduje odparowanie tej wilgoci. Nie wiem ile w tym prawdy, bo zawsze wydawało mi się, że taka bateria jest zamknięta hermetycznie, ale może jest jakiś zaworek wyrównujący ciśnienie, albo coś podobnego ?
 

Brokulyy

Nowy na Forum
Alo mechaniczne uszkodzenie poszycia lub wada fabryczna może któreś uszczelnienie, połączenie puściło bo materiał uszczelniający był wadliwy i nie wytrzymał warunków. Będę zobowiązany (i pewnie nie tylko ja) jeżeli uda Ci się ustalić przyczynę.

Czytając opisaną historię zdarzeń można stwierdzić, że tesla przyzwoicie podchodzi do kwestii serwisowych,
 

eugtor

Posiadacz elektryka
wg jego słów warto korzystać z mocnych ładowarek, bo wyższa temperatura powoduje odparowanie tej wilgoci
Też kojarzę coś takiego, ale gdyby to było prawdą, problem z wilgocią miałby każdy drugi samochód ładujący się w domu z AC.
Statystyki mojego samochodu pokazują że 50% wszystkich sesji ładowania to SuC.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Będę zobowiązany (i pewnie nie tylko ja) jeżeli uda Ci się ustalić przyczynę.
Będę updatował wątek w miarę na bieżąco. Też zamierzam się wyciągnąć z serwisu jak najwięcej szczegółów odnośnie przyczyny tej wady.
To że samochód jest nowy a problem jest na tyle rzadko spotykany (według moich wyszukiwań w Internecie), prawdopodobnie wskazuje na wadę fabryczną. Ale poczekamy na oficjalną informację od serwisu.
 
Top