ëC4 - wrażenia na gorąco po pierwszym tygodniu jazdy...

solik

Pionier e-mobilności
Test Citroena robil w zimie gdzie twierdzil, ze ruszanie plynne jest niemozliwe a na trybie rekuperacji kola sie blokowaly. Ciezko sie odniesc bo inne auta nie byly testowane w zime i to w dodatku dniu gdzie byla zasniezona Wawa..
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Miałem okazję jechać po zaśnieżonej drodze podczas pierwszych opadów śniegu i to doświadczenie na długo będę pamiętał. Fakt że auto było na letnich oponach znacznie pogarszał sprawę. Autem trzeba było jechać powoli i ostrożnie, każda próba przyspieszenia powodowała ucieczkę auta na bok, to był koszmar w biały dzień, praktycznie zerowa kontrola nad torem jazdy. To doświadczenie mogę tylko przyrównać do doświadczenia z końca lat 80 ubiegłego wieku, gdy wracałem zakupioną Reno 5 w automacie. Kupiona za cenę akumulatora, bo w momencie gdy podjechałem do właściciela auto nie odpaliło i facet powiedział abym go zabrał, kupiłem akumulator i odjechałem. Auto miało 4 rożne opony w tym 3 łyse. w Czechosłowacji dopadła mnie śnieżyca i wysiadło ogrzewanie. Autem nie dało się jechać szybciej niż 40km/h bo wpadało w poślizg, nie dało się też jechać wolniej bo też wpadało w poślizg i nie chciało jechać. Do Krakowa dojechałem w śpiworze, ale wtedy człowiek miał 30 lat mniej. Auto z oponami zimowymi to już była całkiem inna bajka.
Z oponami zimowymi to już jest całkiem inna historia i duża frajda jak się wie co się chce zrobić.

 

Cav

Pionier e-mobilności
Byłem wczoraj na jeździe próbnej e-C4.
Faktycznie, auto bardzo przyjemne, miękko zawieszone i przestronne.
W sumie szkoda, że nie udało się zarezerwować gdy był w Arvalu po 999 zł/m-c (wynajem e-C4 w Citroenie kosztuje już tyle samo co w Arvalu Ioniq5).
Ogólnie też byłby do wzięcia, gdyby nie napęd.

Podczas wolnej jazdy po mieście, plus kilkanaście km ekspresówki (tak gdzieś z 1/3 trasy), zużycie sięgnęło 19 kWh.
Nawet sam ten odcinek pierwszy po mieście nie spadł poniżej 17 kWh.
Ekspresówka to jakieś 23 kWh/100 przy 114 km/h,

A to oznacza, że na trasie po takiej drodze, nie zrobi się nawet 200 km (podobnie wyszło mi z testów P2008 onegdaj - zasięg skończył mu się po 180 km).
Słabo jak na kompakta.

Zużycie jak Ioniqu, albo innych autach z 200-300 KM pod maską, a osiągi na poziomie MX30 - czyli kiepskie.
Przy takiej mocy powinien brać dobre 10-20% mniej, albo mieć zdecydowanie większą baterię.
Ogólnie - z tym napędem i baterią, auto jest za drogie o jakieś 30 tys,

Pewnie latem byłoby lepiej, ale lato trwa tylko kilka miesięcy w roku.

BTW:
Da się w tym włączyć jakoś Auto-hold?
Wiem że nie ma takiej funkcji, ale może ktoś jakoś ją sam sobie dorobił?
Bez niej i z uwagi na fakt, że auto nadaje się głównie na miasto, to podwójna porażka.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
A to oznacza, że na trasie po takiej drodze, nie zrobi się nawet 200 km (podobnie wyszło mi z testów P2008 onegdaj - zasięg skończył mu się po 180 km).
Słabo jak na kompakta.
faktycznie zasięg ma nienajwyższy - ale na autostradzie można spokojnie ponad 200km zrobić nie spowalniając ruchu (aczkolwiek jak zawsze sporo zależy od temperatury i ilości pasażerów
Zużycie jak Ioniqu, albo innych autach z 200-300 KM pod maską, a osiągi na poziomie MX30 - czyli kiepskie.
Przy takiej mocy powinien brać dobre 10-20% mniej, albo mieć zdecydowanie większą baterię.
Ogólnie - z tym napędem i baterią, auto jest za drogie o jakieś 30 tys,
to fakt - zużycie dość sporawe ale ztcw to najniższe z aut na tej płycie podłogowej
co do baterii oficjalnie ma 45kWh netto ale ktoś to mierzył i mu wyszło bardziej 41kWh
co przy 50kWh brutto daje spory bufor - np po naładowaniu do 100% nadal możda dość silnie rekuperować

cena = też mam takie odczucie - jak szukałem leasingu dla siebie wszystkie reklamy zachęcały 149€ miesięcznie - gdy u dealera wybrałem srednią wersje z kilkoma dodatkami to mi wyskoczyło 420€
udało się w końcy sporo taniej no ale niesmak pozostał

BTW:
Da się w tym włączyć jakoś Auto-hold?
Wiem że nie ma takiej funkcji, ale może ktoś jakoś ją sam sobie dorobił?

dorobić to nie słyszałem - ale można naokoło: użyć atomatycznego tempomatu - raz jakoś tak mi się udało to właczyć ale nie szukałem ponownie jak to zrobić bo nie używam tej funkcji - w korku jade na automacie a na trasie nie jest potrzebny
 

solik

Pionier e-mobilności
Niestety mam podobne odczucia, wczoraj robilem trase 250km w jedna strone i musialem w drodze powrotnej unikac jakichkolwiek autostrad i eSek.. zuzycie dramatyczne na takich drogach, temperatura otoczenia 5-8*C.. dodatkowo w moim egzemplarzu testowym pompa ciepla nie dziala albo dziala zle - po naladowaniu na CCS przez 30 min bylo cieplo potem coraz zimniej w kabinie.. po nocnym postoju pod chmurka ogrzewanie tez nie dziala, z nawiewow idzie zimno.. w necie duzo watkow o e208 gdzie ludzie rowniez na to narzekaja

Za 130k (za tyle nabyl je hurtowo Arval w wersji Shine) mozna rozwazyc jako auto do miasta/20km pod miastem, w innym wypadku to zly pomysl zwlaszcza przy naszej infrastrukturze ladowarek gdzie na Orlenie trzeba sie modlic zeby bylo ok.

nie bez powodu w trasach widuje wylacznie eNiro lub Tesle - inne auta na trasy sie nie nadaja przy takim zuzyciu nieproporcjonalnym do ceny / gabarytow auta.
 

Cav

Pionier e-mobilności
faktycznie zasięg ma nienajwyższy - ale na autostradzie można spokojnie ponad 200km zrobić nie spowalniając ruchu (aczkolwiek jak zawsze sporo zależy od temperatury i ilości pasażerów

Jechałem w 2 osoby, 110 km/h i 200 km by nie zrobił.
A autostrada w Polsce to raczej 130-140 km/h, więc nie wiem czy 150 km by przejechał obecnie w ten sposób.
Coś jest nie tak z tym napędem, to już Leaf wypada lepiej, choć demonem oszczędności na pewno nie jest.

to fakt - zużycie dość sporawe ale ztcw to najniższe z aut na tej płycie podłogowej
co do baterii oficjalnie ma 45kWh netto ale ktoś to mierzył i mu wyszło bardziej 41kWh
co przy 50kWh brutto daje spory bufor - np po naładowaniu do 100% nadal możda dość silnie rekuperować

cena = też mam takie odczucie - jak szukałem leasingu dla siebie wszystkie reklamy zachęcały 149€ miesięcznie - gdy u dealera wybrałem srednią wersje z kilkoma dodatkami to mi wyskoczyło 420€
udało się w końcy sporo taniej no ale niesmak pozostał

No widzisz, a u nas z ubezpieczeniem i dopłatą wychodzi 1600 zł i to netto.
Wersja feel pack, czyli taka jaką chwali się Citroen na stronie.

Czyli sporo taniej się nie da.
Dlaczego mamy płacić więcej w Niemczech to nie rozumiem.
dorobić to nie słyszałem - ale można naokoło: użyć atomatycznego tempomatu - raz jakoś tak mi się udało to właczyć ale nie szukałem ponownie jak to zrobić bo nie używam tej funkcji - w korku jade na automacie a na trasie nie jest potrzebny
A na światłach, albo skrzyżowaniu, to jak będzie stał na pole position?
To jakieś chore oszczędności.
Automat=auto hold (albo i-pedal), albo na drzewo z autem.
 

solik

Pionier e-mobilności
Niestety w grupie PSA maja jakis problem z autoholdem, auta benzynowe z automatem 8 biegowym rowniez nie maja autoholdu.. ktory my mamy rok ;/
 

Cav

Pionier e-mobilności
Za 130k (za tyle nabyl je hurtowo Arval w wersji Shine) mozna rozwazyc jako auto do miasta/20km pod miastem,
Też nie bardzo, bo do takich zastosowań traci wszystkie zalety, wynikające głównie z fajnego nadwozia kompakt.
To już Zoe sprawdzi się lepiej, będzie tańszy, szybszy i da się nim nieco łatwiej zaparkować, a w razie czego można swobodnie pojechać w trasę.
 

solik

Pionier e-mobilności
Citroen ma jednak troche przewagi nad Zoe - jest o wiele lepiej wyciszony i bardziej przestronny w srodku (o fotelach nie mowiac - w Zoe brak regulacji wysokosci)

Jednak pod katem napedu i baterii oraz pompy ciepla Zoe wypada lepiej (porownuje do R135 aktualnej generacji gdzie pompa ciepla wyje ale robi co ma robic) oraz Zoe R135 w wersji Intense z CCS mozna nabyc za 115k brutto bez doplaty

Ja sie w kazdym razie po wielu testach tych maluchow wyleczylem z drugiego auta EV i zostaje 1.5 TSI z miekka hybryda, na daily i glowne auto (najwieksze) idzie Tesla 3.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Citroen ma jednak troche przewagi nad Zoe - jest o wiele lepiej wyciszony i bardziej przestronny w srodku (o fotelach nie mowiac - w Zoe brak regulacji wysokosci)
No tak, ale to są zalety ważne właśnie poza miastem.
Czyli tam, gdzie jak ustaliliśmy e-c4 się nie nadaje zbytnio.

Jednak pod katem napedu i baterii oraz pompy ciepla Zoe wypada lepiej (porownuje do R135 aktualnej generacji gdzie pompa ciepla wyje ale robi co ma robic) oraz Zoe R135 w wersji Intense z CCS mozna nabyc za 115k brutto bez doplaty
No właśnie...

Ja sie w kazdym razie po wielu testach tych maluchow wyleczylem z drugiego auta EV i zostaje 1.5 TSI z miekka hybryda, na daily i glowne auto (najwieksze) idzie Tesla 3.
A ja się biję z myślami, czy jednak drugie auto (w sensie pierwsze) też nie powinno być ev.
Wkurza mnie wycie silnika i cvt w c-hr po wciśnięciu gazu, jak już wyje, to niech jedzie chociaż jak e-c4. ;-(

Optimum byłby rav-4 plug-in (porządna hybryda potrafiąca sporo pojechać na samym elektryku), łączący zalety obu rozwiązań, bez łączenia ich wad.
Ale cena jego jest taka jak za dwa e-c4.
 
Top