Zapraszam do UK na Everything Electric South

nabrU

Moderator
Byłem, widziałem i opowiadam. Raport będzie w częściach, bo Forum akceptuje maks. 10 zdjęć na post.

Po przyjeździe do centrum targowego na lotnisku w Farnborough już na samym miejscu postojowym można było zobaczyć spory przegląd różnych EV i na własne oczy zobaczyć jak to EV się kiepsko sprzedają (i jak popularny w UK jest MG4 ;)):

1728761269608.jpeg


Całość wystawy jest podzielona na stanowiska na zewnątrz (zarówno wystawy jak i samochody/motocykle do jazd próbnych) i cześć ze stoiskami w hali wystawienniczej. Ja od razu udałem się na część zewnętrzną, aby zapisać się na jazdy próbne. Chciałem pojeździć MG Cyberster i Polestarem 4 niestety w pół godziny po otwarciu targów o 10:30 wszystkie sloty na jazdę Polestarem i MG były już zarezerwowane. Na jazdę u Tesli, Hyundai'a i BYD były kolejki jak za mięsem w PRL (mozna przy okazji poniżej zobaczyć BYD Seal U)

1728761783679.jpeg


BYD z resztą miał chyba największą flotę samochodów testowych na targach, praktycznie połowa parkingu testowego była 'ich':

1728761916349.jpeg


Z 'Chińczyków' można było zobaczyć następnego nowego gracza - markę Omoda z ich SUV-em E5:

1728762096199.jpeg


1728762202017.jpeg


1728762226478.jpeg


Samochód zrobił na mnie pozytywne wrażenie (jakość wykończenia, wyposażenie itp) choć mógłby być ciutkę tańszy (cena od 33k GBP).

Z Chińczyków poza BYD i MG (o którym będzie w następnym 'odcinku') był jeszcze Maxus:

1728762451274.jpeg


oraz Great Wall Motor z modelem Ora, który jest dość silnie reklamowany w UK (i ma bardzo dobre ceny leasingowe) niestety jakoś go na ulicach nie widać:

1728762548687.jpeg


A jak ktoś poszukuje czegoś zamiast Land Rover Defender'a czy BMW X5 to Chińczycy mają wszystko, np. Yangwang U8. Samochód, który nie tylko zabierze wszystkie twoje bagaże, psy i koty, ale podobno jest amfibią która przez 30 minut potrafi się utrzymać na wodzie. Wszystko przy wadze 3,5 tony... Zmyłka też jest taka, że to w sumie taki dziwny PHEV z 45kWh baterią napędzaną generatorem z 2-litrowego sinika benzynowego, choć napęd osi to silniki elektryczne. A w środku wygląd Bentley'a, skóry nappa, prawdziwe drewno i multum ekranów z przodu i tyłu.

1728762884354.jpeg



Były też samochody assistance królewskiego automobilklubu RAC z ładowarkami na pokładzie czy w ogóle elektryczne (Transit Custom)

1728762719516.jpeg


cdn...
 

nabrU

Moderator
Jednym z celów mojej wizyty na targach było wreszcie zobaczyć i pojeździć MG Cyberster. Drugie się nie udało ze względu na ilość chętnych, więc zostało pooglądać, posiedzieć i pomacać... Bardzo fajny samochodzik, któremu niczego nie brakuje i spokojnie można by znaczek MG zamienić na jakiś bardziej 'luksusowy' i nikt by się nie zorientował. Dostepny w dwóch wersjach: z napędem na tył Trophy i z napędem na obie osie GT. Bateria to uzytkowe 75kWh co pozwala na ok 400 - 430km realnego zasięgu w warunkach mieszanych. Cena od 55k GBP

1728766722742.jpeg


1728766752660.jpeg


1728766774907.jpeg


1728766800698.jpeg


1728766823637.jpeg


1728766866754.jpeg


1728766904611.jpeg


cdn...
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Idziemy dalej... stoisko Polstara. Jest Dwójka, Trójka (z baterią, która może ucieszy @cooler'a :p)

1728767927380.jpeg


1728768014481.jpeg


ale mnie interesuje Czwórka. Nie to żebym kupował, ale to ciekawy samochód.

Najciekawsze oczywiście jest brak szyby tylnej i w konsekwencji obraz z kamery w lusterku wstecznym, ale i reszta tego samochodu jest kompletna i wydaje się bardziej 'premium' niż np. Tesla.

1728768161223.jpeg


1728768184520.jpeg


1728768229619.jpeg


1728768413341.jpeg


1728768441149.jpeg


1728768490450.jpeg


Postanowiłem też sprawdzić jak sobie poradzi z wyznaczeniem długiej trasy (wybrałem Inverness w Szkocji). Idzie mu lepiej niż Tesli bo potrafi wziąć pod uwagę wszystkie ładowarki ;)

1728768718151.jpeg


cdn...
 

cooler

Pionier e-mobilności
111kWh, idziemy w dobrym kierunku :) Szkoda że w nadwoziu typu SUV, trochę się potencjał na 400km autostradowe 10-80% marnuje.
Super relacja, fajne samochody, cybersteer i polestar ciekawe wozy, MG mile zaskakuje, szkoda że z Wysp docierają informacje o problemach z serwisem.
 

nabrU

Moderator

nabrU

Moderator
Trochę luźnych fotek z wystawy zewnętrznej zanim przeniesiemy się do środka.

Ford Explorer i Capri - bryczki nie w moim typie...

1728771235930.jpeg


Ciutkę odświeżony MG ZS:

1728771273463.jpeg


Volvo EX30

1728771337983.jpeg


Ioniq 5N:

1728771372692.jpeg


1728771391845.jpeg


Vany Octopusa:

1728771436728.jpeg


Było też sporo nieobecnych.
Zaskoczyła mnie kompletna nieobecność koncernu VAG na targach o_O. Mniej zaskakujący był brak Japończyków (poza Nissanem z Ariya i Hondą e:Ny1). Nie było też Kia. Wielkim nieobecnym był również Stellantis
 

nabrU

Moderator
Tak, to Inster. Nie mam jego żadnej fotki bo był zdrowo oblegany (sam w sumie nie wiem dlaczego).
 

nabrU

Moderator
Przenosimy się do hali i pierwsze kroki robię w kierunku stoiska Renault. Tam stoi przyczyna, dla której właściwie na te targi przyjechałem - Renault 5

Wystawiona była najdroższa wersja Iconic 5 z baterią 52kWh i mocą 150KM (choć brakowało koszyka na bagietkę ;))

1728819593597.jpeg


1728819687516.jpeg


1728819652910.jpeg


1728819726916.jpeg


1728819794219.jpeg


1728819839521.jpeg


Samochód zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. W środku jest trochę twardego plastiku (za tą cenę coś musi być zaoszczędzone), ale ogólnie wnętrze sprawia solidne wrażenie. Samochód jest raczej analogowy tzn. ma fizyczne przyciski sterowania klimatyzacji (moja żona się ucieszy), jednakże za kierownicą 'trochę się dzieje'. Dwie standardowe manetki, plus manetka od biegów plus pilot od audio. Właściciele Highlanda nie będą pewnie zachwyceni :ROFLMAO:

Poza żółtym egzemplarzem można było zobaczyć zielony (który podobno jest standardowym kolorem bez dopłaty):

1728820501407.jpeg


jak również model Alpine A290 (który stał sobie obok Dacii Spring ;)):

1728820590526.jpeg


1728820617206.jpeg


1728820659367.jpeg


Zobaczymy kiedy i za ile ta Renówka pojawi się na rynku UK. Chodzą słuchy, że jeszcze w tym roku...
 

nabrU

Moderator
Działka, która bardzo dynamicznie rozwija się w UK to przerabianie (głównie klasycznych) samochodów na EV. Było tego trochę od klasycznych 'ogórków' VW do Bentley'a Continental

1728830739002.jpeg


1728830772086.jpeg


1728830820654.jpeg


1728830872115.jpeg


1728830939211.jpeg


Był też prztyczek w nos dla Rowana Atkinsona i jego sławnego artykułu o EV:

1728831036273.jpeg


1728831062965.jpeg


Oczywiście nie zabrakło na wystawie producentów EVSE, pomp ciepła, magazynów energii czy nawet przewoźnej kontenerowej stacji ładowania.

1728831155672.jpeg


1728831204743.jpeg


1728831227495.jpeg
 
Top