nabrU
Moderator
Byłem, widziałem i opowiadam. Raport będzie w częściach, bo Forum akceptuje maks. 10 zdjęć na post.
Po przyjeździe do centrum targowego na lotnisku w Farnborough już na samym miejscu postojowym można było zobaczyć spory przegląd różnych EV i na własne oczy zobaczyć jak to EV się kiepsko sprzedają (i jak popularny w UK jest MG4
):
Całość wystawy jest podzielona na stanowiska na zewnątrz (zarówno wystawy jak i samochody/motocykle do jazd próbnych) i cześć ze stoiskami w hali wystawienniczej. Ja od razu udałem się na część zewnętrzną, aby zapisać się na jazdy próbne. Chciałem pojeździć MG Cyberster i Polestarem 4 niestety w pół godziny po otwarciu targów o 10:30 wszystkie sloty na jazdę Polestarem i MG były już zarezerwowane. Na jazdę u Tesli, Hyundai'a i BYD były kolejki jak za mięsem w PRL (mozna przy okazji poniżej zobaczyć BYD Seal U)
BYD z resztą miał chyba największą flotę samochodów testowych na targach, praktycznie połowa parkingu testowego była 'ich':
Z 'Chińczyków' można było zobaczyć następnego nowego gracza - markę Omoda z ich SUV-em E5:
Samochód zrobił na mnie pozytywne wrażenie (jakość wykończenia, wyposażenie itp) choć mógłby być ciutkę tańszy (cena od 33k GBP).
Z Chińczyków poza BYD i MG (o którym będzie w następnym 'odcinku') był jeszcze Maxus:
oraz Great Wall Motor z modelem Ora, który jest dość silnie reklamowany w UK (i ma bardzo dobre ceny leasingowe) niestety jakoś go na ulicach nie widać:
A jak ktoś poszukuje czegoś zamiast Land Rover Defender'a czy BMW X5 to Chińczycy mają wszystko, np. Yangwang U8. Samochód, który nie tylko zabierze wszystkie twoje bagaże, psy i koty, ale podobno jest amfibią która przez 30 minut potrafi się utrzymać na wodzie. Wszystko przy wadze 3,5 tony... Zmyłka też jest taka, że to w sumie taki dziwny PHEV z 45kWh baterią napędzaną generatorem z 2-litrowego sinika benzynowego, choć napęd osi to silniki elektryczne. A w środku wygląd Bentley'a, skóry nappa, prawdziwe drewno i multum ekranów z przodu i tyłu.
Były też samochody assistance królewskiego automobilklubu RAC z ładowarkami na pokładzie czy w ogóle elektryczne (Transit Custom)
cdn...
Po przyjeździe do centrum targowego na lotnisku w Farnborough już na samym miejscu postojowym można było zobaczyć spory przegląd różnych EV i na własne oczy zobaczyć jak to EV się kiepsko sprzedają (i jak popularny w UK jest MG4
Całość wystawy jest podzielona na stanowiska na zewnątrz (zarówno wystawy jak i samochody/motocykle do jazd próbnych) i cześć ze stoiskami w hali wystawienniczej. Ja od razu udałem się na część zewnętrzną, aby zapisać się na jazdy próbne. Chciałem pojeździć MG Cyberster i Polestarem 4 niestety w pół godziny po otwarciu targów o 10:30 wszystkie sloty na jazdę Polestarem i MG były już zarezerwowane. Na jazdę u Tesli, Hyundai'a i BYD były kolejki jak za mięsem w PRL (mozna przy okazji poniżej zobaczyć BYD Seal U)
BYD z resztą miał chyba największą flotę samochodów testowych na targach, praktycznie połowa parkingu testowego była 'ich':
Z 'Chińczyków' można było zobaczyć następnego nowego gracza - markę Omoda z ich SUV-em E5:
Samochód zrobił na mnie pozytywne wrażenie (jakość wykończenia, wyposażenie itp) choć mógłby być ciutkę tańszy (cena od 33k GBP).
Z Chińczyków poza BYD i MG (o którym będzie w następnym 'odcinku') był jeszcze Maxus:
oraz Great Wall Motor z modelem Ora, który jest dość silnie reklamowany w UK (i ma bardzo dobre ceny leasingowe) niestety jakoś go na ulicach nie widać:
A jak ktoś poszukuje czegoś zamiast Land Rover Defender'a czy BMW X5 to Chińczycy mają wszystko, np. Yangwang U8. Samochód, który nie tylko zabierze wszystkie twoje bagaże, psy i koty, ale podobno jest amfibią która przez 30 minut potrafi się utrzymać na wodzie. Wszystko przy wadze 3,5 tony... Zmyłka też jest taka, że to w sumie taki dziwny PHEV z 45kWh baterią napędzaną generatorem z 2-litrowego sinika benzynowego, choć napęd osi to silniki elektryczne. A w środku wygląd Bentley'a, skóry nappa, prawdziwe drewno i multum ekranów z przodu i tyłu.
Były też samochody assistance królewskiego automobilklubu RAC z ładowarkami na pokładzie czy w ogóle elektryczne (Transit Custom)
cdn...