Zapraszam do UK na Everything Electric South

nabrU

Moderator
Bardzo ciekawe stoisko miała policja z sąsiedniego hrabstwa Surrey.

1728831581826.jpeg


1728831691146.jpeg


Mieli nieoznakowane Volvo EX30, na którym można było sobie sprawdzić czas reakcji:

1728831641679.jpeg


Czy też nieoznakowany Polestar 2 używany przez drogówkę. Poniżej jak wygląda kokpit takiego policyjnego Polestara oraz zawartość bagażnika z różnymi 'gadżetami' drogówki.

1728831966248.jpeg


1728832029979.jpeg


Uciąłem sobie całkiem długą pogawędkę z sierżantem z drogówki na temat jak się spisują EV w służbie itp. Generalnie mają ładowarki 22kW na komendzie oraz karty flotowe na publiczne ładowarki, więc przyznał, że z ładowaniem nie ma problemu. Zapytałem jak ogólnie policjanci podchodzą do EV, gdy każe im się jeździć nimi na służbie. Stwierdził , że podejście jest na wstępie różnie, ale potem samo użytkowanie przekonuje wielu. Stwierdził nawet, że sam kupił EV właśnie po użytkowaniu policyjnego EV. Gdy spytałem jak EV spisują się na służbie, stwierdził że Corsy, Kony czy i3 które używają dzielnicowi, śledczy itp nie sprawiają żadnego problemu i spisują się znakomicie. To samo jeśli chodzi o policyjne vany. Niestety stwierdził, że Polestary 2, które używają czasami w pościgach przy prędkościach dochodzących do 200 km/h zjadają wtedy bardzo szybko baterię. Co prawda nie mieli przypadku, że zabrakło baterii podczas takiej jazdy, ale są później wyłączeni z działania na te ok. 30 minut aby baterię gdzieś podładować. OK jeśli to da się połączyć z przerwą na posiłek, ale nie OK jeśli dyspozytor chce ich przydzielić do następnego zadania. Ale chwalił za to niesamowitą responsywność i przyspieszenia takiego EV w pościgu.
 

nabrU

Moderator
Było też trochę 'dużych' EV:

Cybertruck (niestety zamknięty więc do obejrzenia wyłącznie z zewnątrz):

1728833009444.jpeg


1728833029048.jpeg


1728833051927.jpeg


Ford F-150 Lightning:

1728833124339.jpeg


1728833215979.jpeg


czy Rivian R1S:

1728833235591.jpeg



1728833259625.jpeg
 

nabrU

Moderator
Mamy tu paru Buzz'owców więc gdyby ktoś chciał szybko i bez ingerencji w nadwozie zmienić swojego Buzz Cargo w mały kamper firma Outlandish oferuje kilka kamperowych zestawów.

1728833803321.jpeg


1728833856767.jpeg


1728833880839.jpeg


1728833911253.jpeg
 

nabrU

Moderator
Jak człowiek trochę połazi, to chce tez trochę siąść i odpocząć. Dobrym do tego miejscem były widownie dwóch scen panelowych, gdzie poruszano sporo ciekawych tematów dotyczących elektromobilności, rozwiązań OZE itp.

Prowadzącymi byli znani z kanału Fully Charged Robert Llewelym, Jack Scarlett, Helen Czerski, Imogen Bhogal czy Elliot Richards

1728837745051.jpeg


Pooglądałem też zachwalane tutaj Oponki Hankook FlexClimate bo Hankook był jednym z głównych sponsorów imprezy:

1728837923041.jpeg


Gdyby ktoś Wam wmawiał, że EV po wypadku czy awarii idą w całości na złom, albo, że nie będzie do nich dostępnych części poza autoryzowanym serwisem, to pokażcie im poniższe zdjęcie:

1728837995196.jpeg
 

cooler

Pionier e-mobilności
Działka, która bardzo dynamicznie rozwija się w UK to przerabianie (głównie klasycznych) samochodów na EV. Było tego trochę od klasycznych 'ogórków' VW do Bentley'a Continental
To jest coś co mnie bardzo interesuje, podawali koszty konwersji?
 

nabrU

Moderator
Nie zanosi się abym posiadał klasyczne Porsche czy starego Defendera więc w sumie nie pytałem.
Poniżej stronki tych którzy wystawiali, może są ceny:

www.electricclassiccars.co.uk
www.fellten.com
 

nabrU

Moderator
Czekaj czekaj, w PL nie ma EV? Ludzie nie zakładają pomp ciepła? Czy może nie będą sprzedawać Renault 5?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Czekaj czekaj, w PL nie ma EV? Ludzie nie zakładają pomp ciepła? Czy może nie będą sprzedawać Renault 5?
Chyba ma na myśli że jesteśmy w EU a ta jest podnóżkiem interesów DE-FR więc nie dla psa kiełbasa...
UK może sobie teraz dowolnie kształtować politykę energetyczną, mają EJ, kupę wiatru na północy i to jest kierunek dużo bliższy elektromobilności niż w PL, gdzie nowy rząd z wiecznym pechowcem na czele opóźnia lub po cichu canceluje wszystkie kluczowe inwestycje w kierunku niezależności PL od EU. Po co nam CPK skoro jest we Frankfurcie, po co nam EJ skoro niemieckie firmy produkują wiatraki?
Chyba że źle zrozumiałem jego wypowiedź :p
 
Top