Pomoc w wyborze skrajnie różnych samochodów

a320neo

Zadomawiam się
Witam!

Bardzo proszę o opinię co lepiej wybrać z podanych przeze mnie opcji, które mogą się wydawać bardzo różne, ale już tłumaczę mój tok rozumowania.

Do dzisiaj mamy w rodzinie elektryczną Corsę w full opcji z 2021 roku. Bardzo fajne autko. Ono zostaje dla żony i chcemy kupić drugi samochód dla mnie(męża i ojca). Mamy rodzinę 2+1 (dziecko 5 letnie).
Samochód chciałbym kupić do końca roku, mam działalność gospodarczą (niestety ryczałt).

Samochody które biorę pod uwagę :
-Tesla 3 highland long range
-Tesla Y juniper (wiem, że trzeba czekać, ale czuję że do końca roku coś będzie wiadomo)
-Kia EV6 AWD full opcja
-Volkswagen ID7 z większą baterią i napęd na tył
-Mercedes EQS 450+

Generalnie pomyślałem, że skoro jest szansa wziąć dopłatę 27k w przyszłym roku, to czemu z tego nie skorzystać.
Stąd pierwsza na cel wyszła Tesla 3 highland. Mieści się w limicie, jest świetnym samochodem, niskie zużycie, dobre osiągi. Minus to mały otwór załadunkowy bagażnika no i wady tesli typu serwis (potencjalnie), brak czujników i radaru.

Następnie zacząłem się martwić, że może sedan jako samochód rodzinny może być za mały i dobrze mieć jednak większy przeskok pomiędzy Corsą. Stąd pomyślałem, że poczekam sobie trochę i może postawie na Juniper.
Zalety te co model 3, większe zużycie, ale bez tragedii. Natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie czekać.

Zaraz potem trafiłem na Promocję Kii EV6. Mogę mieć za 220k brutto w pełni doposazona wersję AWD z dużą bateria. Wcześniej nie brałem ev6 pod uwagę, bo rwd jak dla mnie za słabe poza tym tylko przemawiała do mnie wersja GT line AWD, ale się nie łapała na dotacje. Poza tym samochód od początku mi się mega podobał.
Bardzo mi namieszało w głowie pojawienie się promocji.
Wiem natomiast, że ev6 ma swoje problemy również. Co prawda na plus są czujniki parkowania, radar, wygląd. Na minus zużycie energii w porównaniu do Tesli, infotainment oraz potencjalne problemy z centralna jednostką ładowania. Podobno był recall i nowy software, ale różnie ludzie piszą. Za mało czasu minęło od akcji serwisowej, żeby stwierdzić że problem minął.

Później wziąłem na jazdę testowa ID7, bo bjorn bardzo chwalił. I miałem ten samochód na 5 dni. Byłem w dużym szoku, jak świetny jest to samochód i jak oszczędny. Ogrom miejsca z tyłu, duży bagażnik otwierany z szybą. Generalnie mnóstwo plusów. Na minus to, że chciałbym RWD ze względu na genialny promień skrętu i niskie zużycie. Potrafi dorównać tesli model 3 AWD. Ma mniej mocy, ale jest większy i bardziej rodzinny. W stosunku do innych ID, ID7 jest bardzo dobrze wykonany i czuć że klasę wyższy.
Tylko największy minus to cena. Nie załapie się na dotacje.

I tu pojawił się pomysł, żeby ALBO upierać się na dotacje i wtedy w grę wchodzą pierwsze trzy samochody.
ALBO olać dotacje i kupić ID7, bo zauważam w nim dużo plusów i chyba dla naszych potrzeb w tym momencie stał się wyborem numer 1.
No ale skoro zacząłem w ogóle rozważać ID 7, to chciałbym jak zawsze mieć jak najlepsze wyposażenie (nie lubię wybrakowanych modeli). Stąd za takiego ID7 trzeba liczyć jakieś 280k zł. Moja granica mentalna, to 300k za samochód.

No I tu pojawia się ostatni konkurent, który znalazł się w zestawieniu przypadkiem. Zacząłem sprawdzać jakie samochody jestem w stanie kupić w cenie do 300k zł, od pierwszego właściciela, bezwypadkowe itd
Tak, żeby decydując się kupić ID 7 za taką cenę nie mieć później pretensji do siebie, że coś przegapiłem.
Ku mojemu zdziwieniu za 300k można kupić wersję demo EQS 450+ bezpośrednio od dealera... To mi już całkiem namieszało w głowie. Pomijając kwestie wyglądu, to zasięg i komfort, który daje EQS 450+ deklasyfikuje wszystkich w takiej cenie :D
Samochód na ponad 5,2 metra, ale obie osie skrętne i promień zawracania lepszy niż model 3 czy EV6.
Jest to RWD, ale takim samochodem mam wrażenie, że nie ma potrzeby szaleć. Nie do tego jest stworzony :D
Z minusów, to to że jest to demo z 2022 roku, MOŻE być mało praktyczny w mieście, ale w trasie poezja.

Po jakimś czasie jednak tesla zrobiła event o swoich robotach i znów zacząłem myśleć, czy nie lepiej jednak pójść w tesle... A konkretnie poczekać na junipera.

Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, co by wybrał na moim miejscu, to będę bardzo wdzięczny.
Uważam, że warto jest rozmawiać. Często się zdarza, że ktoś zwróci uwagę na coś, czego w ogóle nie brałem pod uwagę lub nie wiedziałem wcześniej.
Także zapraszam do dyskusji :)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Kurcze, może tak być. Jakoś byłem przekonany, że kia ma już tą funkcjonalność i jak teraz jechałem, to mnie to rozczarowało. Ale pewnie nieaktualny soft. Także cofam zarzuty :D
Odnośnie tesli to jakie zarzuty się pojawiaja? Przy aktualnym oprocentowaniu leasingu 0.99% dla Y to bym się nie zastanawial.
Infotainment - najlepszy, ciągle rozbudowywany z czasem ma pojawić się FSD
Zawieszenie - na 19 cal i niższym ciśnieniu robi się całkiem nieźle, aczkolwiek auto ma zacięcie sportowe więc miekko nie będzie
Fotele- no latem przydają się nakładki z wentylatorami
Szklany dach - jak komuś przeszkadza to można zasłonić. Dla mnie wielka zaletą.
Pozostałe to same zalety. Własną siec suc, auto praktycznie nie da się ukraść, niesamowite osiągi, Y jest mega przestronny i pojemny. No i co najważniejsze należy się do sekty :p
 

Halisep

Posiadacz elektryka
W podobnym tonie o samo-ładujących się hybrydach w wydaniu Toyoty - kto jeszcze robi z nas idiotów na taką skalę? W szczególności ich kampania o tym jak to nie musisz czekać na ładowanie EV, bo twoja hybryda sama się ładuje.

Przy nich Kia/Hyundai ze swoim olewaniem okradania klientów to pikuś, chociaż moim zdaniem wstyd...

Masz rację, że pewnie o innych markach tradycyjnej motoryzacji też można znaleźć wiele syfu, ale jest klika, które wiodą absolutny prym i może przypadkiem, a może nie są z Niemiec. Można zaryzykować stwierdzenie, że ten kartel dotyczący AdBlue to nie jest jedyny przypadek, bo dziwnym trafem największy rozwój silników wysoko prężnych w samochodach osobowych występuje właśnie w markach niemieckich.

Jako konsumenci dokonujemy wyborów i warto ich dokonywać świadomie.

Ps. Wyrażam swoją opinię i swój punkt widzenia - nie musisz się z tym zgadzać. Niestety problem polega na tym, że jeżdżąc czystym dizlem trujesz również mnie, więc jak ktoś pyta o opinię, to ją wyrażam, bo uważam, że warto mieć w głowie nie tylko obecny swój tyłek (tania jazda na kropelce / tańsze auto na promocji), ale też świat jaki planujemy zostawić naszym dzieciom. Kogo jak nie nas, tutaj stać na pokazywanie portfelem na co się godzimy, a na co nie?
IMO stawianie na równi całej trucicielskiej twórczości diesli do jednego sloganu marketingowego hybryd to lekka przesada. Zwłaszcza na portalu/forum gdzie ekologia i zdrowie ludzi są stawiane jako jedno z priorytetów. Mnie jakoś ta reklama nie razi i daleko mi do hejtu całej marki przez to. Ba, nawet mnie trochę bawi, że po jakimś czasie od propagowania tego hasła, w końcu wypuścili na rynek faktycznie samoładującą się hybrydę w postaci nowego priusa. Ale co dupa to opinia. Przy okazji skreśl też całego forda, bo też się tak reklamują.
Wspomniałem też o wybiórczym dobieraniu faktów, bo gdyby tak restrykcyjnie spojrzeć na wszystkie marki wielkoseryjne, to okaże się, że każda z nich ma coś za uszami.
Idąc tą logiką powinienem skreślić Teslę, bo nie dość, że osobiście czułem się poszkodowany przez karmienie obietnicami bez pokrycia, to dodatkowo wiele osób rzeczywiście cierpiało przez naprawdę okropne warunki pracy. Ale auto to auto i czymś trzeba jeździć, a skoro wszyscy są źli, to jak najbardziej rozumiem takie przymykanie oka i ignorowanie pewnych rzeczy.
Więc gdyby teraz, po kilku latach stagnacji technologicznej, Tesla wypuściła u nas coś pokroju Roadstera 2, to blisko bym się przyjrzał tej opcji.
Może uda się jeszcze przed kradzieżą mojej ev6 😉 Tu chociaż jest ta zaleta, że tylko ja byłbym poszkodowany.
 

solik

Pionier e-mobilności
Sprawdź ceny bliźniaczego modelu dla ev6, czyli Ioniqa5.
Obecnie jest fajna wyprzedaż, możesz wyjąć auto z 2023, nawet z napędem AWD, za mniej niż kosztuje podstawowa Tesla.
A będzie miał komplet dźwigni przy kierownicy......
gdzie takie cos? jakis link z tym wynajmem?
 

a320neo

Zadomawiam się
no to żeby jeszcze bardziej skomplikować rozważania ;)
No wygląda ciekawie. Natomiast dopóki nie będzie sprzedaży w Polsce, to ja osobiście bym nie kupił. Ja lubię mieć mimo wszystko autoryzowany serwis na miejscu.
No ale nie każdy ma takie wymagania i może również i u nas na drogach pojawia się jakieś sprowadzone :)
Zawsze fajnie spotkać coś innego na drodze.
 

a320neo

Zadomawiam się
Odnośnie tesli to jakie zarzuty się pojawiaja? Przy aktualnym oprocentowaniu leasingu 0.99% dla Y to bym się nie zastanawial.
Infotainment - najlepszy, ciągle rozbudowywany z czasem ma pojawić się FSD
Zawieszenie - na 19 cal i niższym ciśnieniu robi się całkiem nieźle, aczkolwiek auto ma zacięcie sportowe więc miekko nie będzie
Fotele- no latem przydają się nakładki z wentylatorami
Szklany dach - jak komuś przeszkadza to można zasłonić. Dla mnie wielka zaletą.
Pozostałe to same zalety. Własną siec suc, auto praktycznie nie da się ukraść, niesamowite osiągi, Y jest mega przestronny i pojemny. No i co najważniejsze należy się do sekty :p
Z obecnym Y problem mam taki, że dawno temu testowałem wersję jeszcze z USA i tam na wybojach łamałeś kręgosłup. Wiem, że obecny model, to już jakościowo inny samochód, bo jak jeździłem highlandem, to mi zaproponowali jazdę Y RWY, żeby mieć porównanie między modelami i między napedami.
Mimo wszystko jest za twarda dla mnie. W porównaniu z highlandem nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, żebym chciał kupić ten samochód. Do tego nigdy nie byłem fanem wyglądu przedliftowych tesli 3 i Y. Te światła z przodu do mnie nie trafiały i wnętrze w mojej ocenie gorsze niż HL. No i niedługo wychodzi nowy model, który (jak się przyjęło domniemywać w internecie) poprawi te rzeczy, które mi przeszkadzały w przedlifcie. Coś na wzór poprawek highlanda. Gdyby nie lift trójki, to bym również nie brał jej pod uwagę. Nowa trójka, to w mojej ocenie samochód i świetnym wyglądzie i jakości nie odbiegajacej znacznie od niemieckich marek. Ale podkreślam, że jest to moja subiektywna opinia i takie są moje odczucia.

Wiem, że EV6 też ma mieć zaraz lift, ale kwestia w jej przypadku jest taka, że ona mi się zawsze podobała odkąd została zaprezentowana na premierze w 2021r. Wręcz jak oglądałem poliftowy samochód na YouTube, to bardziej mi się podoba stara wersja. Głównie przez te światła z przodu...
Wiadomo, że fajnie mieć kilka kWh więcej, nowszy infotainment, (bo tam będzie taki jak w EV9 i jest on sporo lepszy) i ten czytnik linii papilarnych żeby samochód było trudniej ukraść.
Ale uważam, że za tą cenę która mam zaoferowaną obecną EV6 w maksymalnie doposazonej wersji, z czystym sumieniem mogę kupować wersję przedliftową. Nie wiem jaki będzie cennik nowego modelu, ale po przeciekach wydaje się, że ruszą mniej więcej w tych samych cenach, co obecny model kosztował bez rabatów. A to by oznaczało, że w takiej wersji jaką ja bym chciał, czyli AWD, full opcja (no nie lubię wybrakowanych modeli), to nie załapie się na dopłaty i będzie kosztowała około 260k. Jak się weźmie uwagę dofinansowanie 27k, to różnica między przed i poliftowa wyniesie 90k. A tyle jest dla mnie nie warte dopłaty za te rzeczy, które nowa wersja będzie mieć poprawione i przy subiektywnie gorszym wyglądzie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
. Jak z ciekawości rzuciłem trasę do Gdańska, to też nie sugeruje ładowarek i postojów. Niby pokazuje, że są ładowarki po drodze, ale trzeba samemu grzebać na powolnym ekranie.
Pewnie nie miał aktualizacji.
W jej wyniku potrafi sam zaplanować trasę i ładowania.
Nawet do Soula takowa trafiła.

Brakuje też przycisku podgrzewania baterii, żebym nie musiał korzystać z navi Kii
j.w.
Może nie przycisk, ale opcja w menu i da radę.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
gdzie takie cos? jakis link z tym wynajmem?
Trzeba poskładać promocje do kupy, więc z linka się nie dowiesz.
Trzeba iść do dealera, najlepiej takiego który posiada Techniqa z AWD z 2023 r.
I oczywiście brać na firmę.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Kurcze, może tak być. Jakoś byłem przekonany, że kia ma już tą funkcjonalność i jak teraz jechałem, to mnie to rozczarowało. Ale pewnie nieaktualny soft. Także cofam zarzuty :D
Swoją drogą to też pokazuje, jak bardzo salonom zależy na sprzedaży. Dbanie o to, by demówka prezentowała się z jak najlepszej strony jest chyba dość istotne, i dostarczanie jej bez najnowszego softu zakrawa o sabotaż ;)
 
Top