Id.3/cupra Born czy Koreańczycy

mror3k

Nowy na Forum
Zastanawiam się nad kupnem elektryka jeśli chodzi o modele to przymierzam się do Cupry Born 58kWh strzelam że będzie w cenie podobnej co id.3 +5% to z małymi dodatkami cenowo będzie koło 180k zł. Jeździłem już id.3 i bardzo mi się podobała jazda jednak wykończenie dawało nie było genialne ale ponoć Cupra ma być lepsza bo w standardzie ma lepsze fotele i więcej miękkiej tkaniny w środku. Co do Koreańczyków jeździłem Kona fajny mały samochodzik ale jakoś kultura jazdy mi troszkę odbiegała od Volkswagena. ENiro wydaje się fajnym samochodem jednak boję się tego piano Black w środku. Największym problemem Koreańczyków jest finansowanie rata która dostałem od dealera wynosi 2300 zł miesięcznie natomiast w volkswagenie dla takich samych warunków wpłaty własnej i wykupu rata około 1800.

Charakterystyka użytkowania samochodu.
Codzienny dojazd do pracy 70km(autostrada) w jedną stronę
Wypady weekendowe 150 + w jedną stronę chciałbym mieć taki bufor żeby nie musieć się ładować codziennie w okresie kiedy nie ma mrozu.

Jak myślicie iść w tego Borna albo id.3 czy jednak coś pokombinować z Koreańczykami a może wziąć id.4 albo enyaqa z baterią 52 ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły.

I jeszcze jedno pytanie jak myślicie ile % ceny straci takie auto po 3 latach i z przebiegiem koło 150 000 km
 

Cav

Pionier e-mobilności
ID3 / Born bedzie mial lepsza dynamike niz eNiro bo maja naped na tyl.
Wątpię.
VW ma słaby przebieg momentu, więc będzie tak jak opisywał Vwir w konktekście Leafa (vs ID3), który przyspiesza dużo, dużo lepiej.
Niro, Soul robią to równie dobrze, czyli lepiej niż VW.
 
Last edited:

mror3k

Nowy na Forum
Aaaa Kona, pomijając kulturę jazdy - 64kWh? W full wypasie da się ją dorwać za ok. 180kPLN nowa, a za ok. 140kPLN demo z końca 2020. Naprawdę auto godne aby pochylić się nad nią jeszcze raz.
Z Kona tak jak pisałem największy problem mam z tą miesięczna ratą bo jest około 500 większa niż w volkswagenie przy tych samych warunkach ale to dlatego że Hyundai oferuje oprocentowanie 107% a volkswagen koło 104%
 

mror3k

Nowy na Forum
Wątpię.
VW ma słaby przebieg momentu, będzie tak jak opisywał Vwir w konktekście Leafa (vs ID3), który przyspiesza dużo, dużo lepiej.
Niro, Soul robią to równie dobrze, czyli lepiej niż VW.
Mi osobiście jeździło się dużo lepiej id.3 niż Koną i to jeśli chodzi o spokojna jazdę i ta trochę zabawową myślę że Cuprą będzie jeszcze przyjemniej wyjechać na zakręty. Aktualnie jeżdżę Leonem i mam nadzieję że różnica między Bornem i Id.3 będzie taka sama jak między Golfem i Leonem. Dodatkowo co do komfortu ostatnio mój brat jeździł modelem 3 i modelem y stwierdził że są dużo twardsze niż Leon i wjazd na nierówności może boleć.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kona z dużą baterią ma 204KM i 7,6s do setki. ID.3 w wersji Pro Performance (58kWh i 204KM) ma 7,3s do setki.
Cupra Born z baterią 58kWh ma mieć tak samo jak ID.3 Pro Performance.

Jeśli nie potrzebujesz miejsca dla rodziny i lubisz to jak się prowadzi leon to ID.4/Enyaq Ci raczej niepotrzebny. Chyba, że do wożenia powietrza ;)
Ja przy takich wymaganiach bym nie kupił ID.3 z powodu designu wnętrza, ale Cuprę już bym rozważył. Do tego napęd na tył - zdecydowana przewaga nad koreańczykami (jeśli zależy Ci na przyjemności z jazdy w zakrętach). Obawiam się jednak, że cena droższej cupry to będzie kubeł zimnej wody. Albo będzie podejście jak w Audi - niby tanio za wersję golas totalny, ale gdy dołożysz kilka opcji to 180tys pęknie jak nic.
 

mror3k

Nowy na Forum
Kona z dużą baterią ma 204KM i 7,6s do setki. ID.3 w wersji Pro Performance (58kWh i 204KM) ma 7,3s do setki.
Cupra Born z baterią 58kWh ma mieć tak samo jak ID.3 Pro Performance.

Jeśli nie potrzebujesz miejsca dla rodziny i lubisz to jak się prowadzi leon to ID.4/Enyaq Ci raczej niepotrzebny. Chyba, że do wożenia powietrza ;)
Ja przy takich wymaganiach bym nie kupił ID.3 z powodu designu wnętrza, ale Cuprę już bym rozważył. Do tego napęd na tył - zdecydowana przewaga nad koreańczykami (jeśli zależy Ci na przyjemności z jazdy w zakrętach). Obawiam się jednak, że cena droższej cupry to będzie kubeł zimnej wody. Albo będzie podejście jak w Audi - niby tanio za wersję golas totalny, ale gdy dołożysz kilka opcji to 180tys pęknie jak nic.
Z niemieckich konfiguratorów oraz cenników nie wygląda to tak jak w audi bo w podstawie mamy trochę więcej rzeczy niż w id.3 ale nie mam wątpliwości że 180tys ta raczej cena mocno życzeniowa jeśli będzie więcej to albo faktycznie trzeba będzie zejść z wymaganiami i brać coś bardziej gołego albo id.3 w cenie koło 160 tys albo iść w drugą stronę i brać ev6 77kWh ale najpierw muszę się nim przejechać bo różnie mówią o tym aucie
 

vwir

Pionier e-mobilności
Na razie nie ma ani cennika megane ani cupry. Biorąc pod uwagę dane historyczne to megane było ciut tańsze od golfa. Więc megane elektryczne może być ciut tańsze niż ID.3. Ale to czyste spekulacje.
 

mror3k

Nowy na Forum
Kiedy będzie znana cena Megane?
Myślałem nad Megane ale jakoś mnie nie przekonują francuskie auta. Dodatkowo cena najtańszej wersji 40kWh z silnikiem chyba 128 bhp za 35000£ więc gorsza oferta niż najtańszy id.3 za wersję 60kWh i 218bhp 45000£+ ciekawa propozycja ale może być troszkę ciasno i jednak za cenę można mieć albo id.3 77 albo ev6 77 albo tesle
 
Top