Tempomat

Mate

Nowy na Forum
CUPRA BORN - mam wersję, w której w tempomacie można ustawić tylko ograniczenie prędkości, bez możliwości ustawienia prędkości, z którą chce się jechać. Autoryzowany serwis twierdzi, że nie ma możliwości by dodać taką funkcję. Czy można jednak dodać taką opcję???
Za pomoc i wskazówki będę zobowiązany.
 

Mate

Nowy na Forum
Ja bym popatrzył za aftermarketowymi rozwiązaniami. Na przykład od LiteOn.
Wg mnie jest możliwość skorzystania z oryginalnych części Cupry i doinstalowanie oprogramowania ale korporacja jest w tym względzie ortodoksyjna i zablokowała takie możliwości. Szukam dalej
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Proponuję oswoić się z ogranicznikiem ! Jest to opcja znacznie bezpieczniejsza i naprawdę wygodna. Ja całe lata jeździłem na tempomacie ale od jakichś 2-3 jeżdżę wyłącznie na limiterze.
Wady tempomatu:
- jak się zagapisz to cię zabije - wjedziesz w przeszkodę z zadaną prędkością,
- wymusza nienaturalną pozycję prawej stopy z dala od pedałów - głównie z dala od hamulca, dłuższy czas reakcji
- musisz go "zazbrajac" po każdym użyciu sprzęgła/hamulca (pewno nie dotyczy adaptacyjnego ale nigdy nie miałem)
Zalety ogranicznika:
- pozycja prawej stopy jest naturalna (na pedale gazu) tylko mocniej cisniesz na ten pedał. Dzięki temu przy konieczności hamowania stopa jest naturalnie blisko hamulca,
- kiedy się zagapisz i podniesiesz stopę z gazu auto zwolni - to zaleta w przypadku zagapienia, uwierz mi,
- ogranicznika nie musisz zazbrajac - jeżeli prędkość spadnie, cisniesz głęboko gaz i za chwilę jesteś na oczekiwanej prędkości,
Myślę że powyższe skłoniło producentów do rezygnacji z instalowania tempomatu (zwykłego)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Proponuję oswoić się z ogranicznikiem ! Jest to opcja znacznie bezpieczniejsza i naprawdę wygodna.
Przestań. ACC sam zwalnia, przyspiesza i nikogo nie zabija. W przeciwieństwie do ogranicznika, bo "jeśli się zagapisz" to wjedziesz komuś w tył.

musisz go "zazbrajac" po każdym użyciu sprzęgła/hamulca
W elektrykach raczej nie ma sprzęgła, a hamulca w ACC praktycznie nie używasz.

ogranicznika nie musisz zazbrajac - jeżeli prędkość spadnie, cisniesz głęboko gaz i za chwilę jesteś na oczekiwanej prędkości,
W tempomacie klikasz 'resume' i masz z powrotem to, na co był ustawiony.

Myślę że powyższe skłoniło producentów do rezygnacji z instalowania tempomatu (zwykłego)
Nie, skłoniła do tego chciwość koncernu VW. Inne koncerny nie mają takich odjazdów. Pamiętam gdy konfigurowałem sobie Q4. Nie miało w standardzie tempomatu. Żadnego. Zarówno zwykły jak i ACC mogłeś mieć, ale jeden i drugi za dopłatą. W Audi za ponad 200tys.
Wg mnie jest możliwość skorzystania z oryginalnych części Cupry i doinstalowanie oprogramowania ale korporacja jest w tym względzie ortodoksyjna i zablokowała takie możliwości.
Tak, na pewno jest możliwość fizcznego dołożenia komponentów. Kwestia ich zaprogramowania, a ostatnio VW całkiem skutecznie zaszyfrował swoją komunikację OBD. Może z czasem zostanie złamana, ale na razie jest jak jest.
 

Mate

Nowy na Forum
Przestań. ACC sam zwalnia, przyspiesza i nikogo nie zabija. W przeciwieństwie do ogranicznika, bo "jeśli się zagapisz" to wjedziesz komuś w tył.


W elektrykach raczej nie ma sprzęgła, a hamulca w ACC praktycznie nie używasz.


W tempomacie klikasz 'resume' i masz z powrotem to, na co był ustawiony.


Nie, skłoniła do tego chciwość koncernu VW. Inne koncerny nie mają takich odjazdów. Pamiętam gdy konfigurowałem sobie Q4. Nie miało w standardzie tempomatu. Żadnego. Zarówno zwykły jak i ACC mogłeś mieć, ale jeden i drugi za dopłatą. W Audi za ponad 200tys.

Tak, na pewno jest możliwość fizcznego dołożenia komponentów. Kwestia ich zaprogramowania, a ostatnio VW całkiem skutecznie zaszyfrował swoją komunikację OBD. Może z czasem zostanie złamana, ale na razie jest jak jest.
Dziękuję. Gdybyś uzyskał więcej wiadomości to proszę o info.
 

Najnowsze dyskusje

Top