HW3 nie obsłuży FSD?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ale to dobrze rozumiem, że zakładasz brak możliwości optymalizacji wcześniej powstałego kodu?
Tak zakładam. Ogólnie to rozmiar modelu i jego architektura to przestrzeń poszukiwania najlepszego programu. Skoro model został powiększony tzn że w poprzednim rozmiarze nie udało się znaleźć wystarczająco dobrego rozwiązania i nie było już widać postępów. Powiększenie przestrzeni powoduje że proces uczenia jest kosztowniejszy a działanie takiego modelu wymaga lepszego sprzętu. Samo obliczenie ma jakby koszt stały w zależności od ilości i dużej optymalizacji tam się nie da zrobić, mozna np rzadziej liczyć. Ale cały model musi się zmieścić w pamięci operacyjnej. Tylko jakieś odkrycia w procesie uczenia, samej architektury które sprawiają że lepiej wybierzemy odpowiednie wagi. Można to porównać do procesu kompresji danych, np bitrate filmu. Im mniej przestrzni tym gorsza jakość. Nie co dzień odkrywane sa metody na lepsza kompresję, tak samo nie codzień mamy odkrycia jak lepiej uczyć sieci neuronowe. Te z ostatnich lat to głównie pozwalały na lepszą inicjalizacje uczenia, szybsze uczenie, stabilniejsze, czyli w sumie pozwoliło to na trenowanie dużo wiekszych i głębszych sieci

Tutaj też fajna animacja która pokazuje analogię ilości parametrów przy aproksymacji wielomianem. Sieć neuronowa to wiele bardziej skomplikowany twór, ale można mieć z grubsza wyobrazenie o co chodzi. Tylko w przypadku FSD i Tesli tych kropek w takiej skali byłoby znacznie mniej

Według mnie na HW 3 już więcej takich parametrów nie upchniemy. Czyli Tesla dodaje teraz nowe przykłady do danych treningowych żeby auto w coraz to dziwniejszych sytuacjach dobrze się zachowywało, ale za jakiś czas znów przestrzeń do poprawy zostanie wyczerpana. I wtedy nastąpi rozdział na HW3 i AI4. Pewnie bedziemy mieli do czynienia z podobnym rozwojem jak w innych modelach np LLaMA
1729276087080.png
Za 2 lata spodziewam się innego modelu dla HW3 i dla AI4(jeszcze wiekszego) a po rozpoczeciu produkcji robotaxi może wejdzie ogromny. Oczywiście nadal będziemy mieli aktualizacje na HW3 nowych wersji mniejsego modelu i mimo podobnego rozmiaru program z każda aktualiację będzie troszkę lepszy ale jednak większy model bedzie zostawiał ten mniejszy zawsze w tyle. Mniejszy moze nie jeżdzić nigdy lepiej niż cżłowiek tylko podobnie, a większy może robić błędy 10x rzadziej.
Jeszcze rozważam taka opcję że HW3 może np mieć kilka wersji modelu i przeładowywać je. Np wersja na śnieg/deszcz, wersja miejska, wersja autostradowa. Nie mówiąc już o różnych modelach dla różnych krajów. To moga być te niuanse.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Tak zakładam. Ogólnie to rozmiar modelu i jego architektura to przestrzeń poszukiwania najlepszego programu. Skoro model został powiększony tzn że w poprzednim rozmiarze nie udało się znaleźć wystarczająco dobrego rozwiązania i nie było już widać postępów. Powiększenie przestrzeni powoduje że proces uczenia jest kosztowniejszy a działanie takiego modelu wymaga lepszego sprzętu. Samo obliczenie ma jakby koszt stały w zależności od ilości i dużej optymalizacji tam się nie da zrobić, mozna np rzadziej liczyć. Ale cały model musi się zmieścić w pamięci operacyjnej. Tylko jakieś odkrycia w procesie uczenia, samej architektury które sprawiają że lepiej wybierzemy odpowiednie wagi. Można to porównać do procesu kompresji danych, np bitrate filmu. Im mniej przestrzni tym gorsza jakość. Nie co dzień odkrywane sa metody na lepsza kompresję, tak samo nie codzień mamy odkrycia jak lepiej uczyć sieci neuronowe. Te z ostatnich lat to głównie pozwalały na lepszą inicjalizacje uczenia, szybsze uczenie, stabilniejsze, czyli w sumie pozwoliło to na trenowanie dużo wiekszych i głębszych sieci

Tutaj też fajna animacja która pokazuje analogię ilości parametrów przy aproksymacji wielomianem. Sieć neuronowa to wiele bardziej skomplikowany twór, ale można mieć z grubsza wyobrazenie o co chodzi. Tylko w przypadku FSD i Tesli tych kropek w takiej skali byłoby znacznie mniej

Według mnie na HW 3 już więcej takich parametrów nie upchniemy. Czyli Tesla dodaje teraz nowe przykłady do danych treningowych żeby auto w coraz to dziwniejszych sytuacjach dobrze się zachowywało, ale za jakiś czas znów przestrzeń do poprawy zostanie wyczerpana. I wtedy nastąpi rozdział na HW3 i AI4. Pewnie bedziemy mieli do czynienia z podobnym rozwojem jak w innych modelach np LLaMA
View attachment 21250
Za 2 lata spodziewam się innego modelu dla HW3 i dla AI4(jeszcze wiekszego) a po rozpoczeciu produkcji robotaxi może wejdzie ogromny. Oczywiście nadal będziemy mieli aktualizacje na HW3 nowych wersji mniejsego modelu i mimo podobnego rozmiaru program z każda aktualiację będzie troszkę lepszy ale jednak większy model bedzie zostawiał ten mniejszy zawsze w tyle. Mniejszy moze nie jeżdzić nigdy lepiej niż cżłowiek tylko podobnie, a większy może robić błędy 10x rzadziej.
Jeszcze rozważam taka opcję że HW3 może np mieć kilka wersji modelu i przeładowywać je. Np wersja na śnieg/deszcz, wersja miejska, wersja autostradowa. Nie mówiąc już o różnych modelach dla różnych krajów. To moga być te niuanse.
Myślę, że skończy się grupowymi procesami w USA zawiedzonych klientów, którzy czekali na pełne FSD na HW3. Procesy będą tyulko w USA, bo Europa jak zwykle nie będzie w stanie wyjść na starcie z dużym podmiotem. Podobnie jak bylo przy Dieselgate. W USA ogarnięto problem odkupieniem aut i odszkodowaniami, a w Europie dołożyli do wudechu kawałek plastiku i powiedzieli, że już jest wszystko cacy.
 
Last edited:

kaziwich

Posiadacz elektryka
Z earnings call-a:

Hardware 3​

  • “Vast Majority” of Tesla’s vehicles on the road today will be capable of autonomy
  • Tesla will continue to iterate FSD on HW4 first, and then backport to HW3
  • HW3 does not “fundamentally support” kernel features, and Tesla has to use tricks and additional work to get it to function
  • Elon admits he is not 100% sure HW3 will be capable of autonomy
  • If HW3 cannot do the job, Tesla will upgrade HW3 computers for owners who have purchased FSD.
    • Tesla has previously said multiple times this was not possible, this is big news
    • Upgrade will only cover the inference computers, not cameras or other parts
 

inter

Pionier e-mobilności
Top