Juniper - czy warto czekać?

blazej

Pionier e-mobilności
Obecnemu, "staremu" Y-kowi wg mnie brakuje tylko wentylowanych siedzeń, które prawie na pewno będą w nowej wersji. Reszta to głównie poprawki wizualne. Minimalna poprawa zasięgu jest też raczej w granicach błędu. Jeśli chcesz kupić tanio to może to być dobry moment. Dodatkowo jeśli masz po drodze Supercharger-y lub planujesz jazdy po Europie to kuszący jest ten rok darmowej jazdy. Tak jak piszą przedmówcy, gdy wejdzie Juniper to raczej będzie się bardzo dobrze sprzedawać, co nie będzie z kolei zachęcać sprzedawcy do obniżania ceny. Inna rzecz, że z Teslą nigdy nie wiadomo. Znacznej obniżki cen, która była w 2023r. też raczej nikt się nie spodziewał..
Z tymi wentylowanymi siedzeniami to bym też nie szalał. Mam w 3HL i o ile owszem - latem bywają zbawieniem, to mają też wady. Np. wyraźne odkształcenia skóry w miejscach wentylatorów plus jeśli nie zakrywamy całym ciałem wszystkich otworów, to nawet na najmniejszym nawiewie ta wentylacja jest głośna. Trzeba też uważać, bo można sobie zaszkodzić tym zimnym powietrzem - dmucha naprawdę skutecznie nawet na najmniejszym poziomie nawiewu.

Przed zakupem uważałem, że to „must have”, a po pierwszym lecie już bym tej wentylacji tak nie traktował, fajnie, że jest, ale będę używał relatywnie rzadko.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Z tymi wentylowanymi siedzeniami to bym też nie szalał. Mam w 3HL i o ile owszem - latem bywają zbawieniem, to mają też wady. Np. wyraźne odkształcenia skóry w miejscach wentylatorów plus jeśli nie zakrywamy całym ciałem wszystkich otworów, to nawet na najmniejszym nawiewie ta wentylacja jest głośna. Trzeba też uważać, bo można sobie zaszkodzić tym zimnym powietrzem - dmucha naprawdę skutecznie nawet na najmniejszym poziomie nawiewu.

Przed zakupem uważałem, że to „must have”, a po pierwszym lecie już bym tej wentylacji tak nie traktował, fajnie, że jest, ale będę używał relatywnie rzadko.
I ciężej czyścić przy dzieciach bo mają małe dziurki
 

eimi

Pionier e-mobilności
Sam Nyland komentował to jednak, bo między mokrą jezdnią a suchą jest spora różnica. Nie przywiązywałbym się do tych wyników. Jeździłem Y 2024 i 3HL i różnica w wyciszeniu jest wciąż znaczna.
Też tak subiektywnie uważam ale jednak progres jest znaczny na przestrzeni lat w Y, w szczególności na tych letnich fabrycznych hankookach 69dB z homologacja T2

W tabeli masz 3hl perf DRY I Y LR dry
 

zlp

Pionier e-mobilności
Ja czekam.
Mam nadzieję na lepsze zasięgi i nowocześniejszy wygląd, bo stary Y trochę się zestarzał.
Parę lat zamierzam nim pojeździć, więc niech wyglądem też cieszy.
 

Szynkus

Zadomawiam się
No i właśnie z tymi cenami jest największa niewiadoma. Chcemy z żoną kupić na osobę prywatną, nie mamy działalności, gotówka. A jeśli ceny podskoczą to LR AWD, na którym nam zależy, nie zmieści się w 225k i żegnaj dofinansowanie. Chętnie zobaczyłbym ambient czy inne wyciszenie, ale po upgradzie w obecnym modelu do HW4, obecnych cenach i przy roku darmowego ładowania na SuC coraz bardziej się miotamy.
Jeździliśmy modelem 3 HL i brak manetek pewnie da się po czasie zaakceptować, natomiast poza ambientem czy wyświetlaczem z tyłu nie poczułem większej różnicy w jakości wnętrza.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ja czekam.
Mam nadzieję na lepsze zasięgi i nowocześniejszy wygląd, bo stary Y trochę się zestarzał.
Parę lat zamierzam nim pojeździć, więc niech wyglądem też cieszy.
Zestarzał się w opór, ale te listwy ledowe przez całą szerokość auta z przodu i z tyłu zestarzeją się jeszcze szybciej 🤣

A z zasięgiem to pewnie będzie kosmetyka. Jak siądzie sprzedaż Junipera to pewnie dopiero wtedy wprowadzą większy pakiet, chodzą głosy o 95kWh. Mocno bym się zdziwił gdyby taki pakiet już mieli teraz przygotowany na premierę.

I jeszcze jeden praktyczny aspekt - części. Do starego Y wszystko jest. Nowe, używane, do wyboru do koloru.

Jeżeli w Y na premierę pojawi się pneumatyczne zawieszenie a cena nie ulegnie zmianie to jest to wtedy game changer. Tak to tylko odświeżenie/kosmetyka z brakiem dźwigienek na minus.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Widziałem wiele renderów, ale nie widziałem nowego Y.
Masz wiele racji, ale z tego co widzę jednak większość ma podobne zdanie do mojego.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Też tak subiektywnie uważam ale jednak progres jest znaczny na przestrzeni lat w Y, w szczególności na tych letnich fabrycznych hankookach 69dB z homologacja T2

W tabeli masz 3hl perf DRY I Y LR dry
Generalnie te testy Nylanda wychodziły dziwnie. Latem np. Performance wychodził znacznie ciszej niż RWD. Trzeba się samemu przejechać. Dla mnie różnica była duża. Zwłaszcza powyżej 130 km/h, ale nawet w wolnym toczeniu się po mieście. Przy czym Y nie był autem głośnym, po prostu była różnica. Żeby nie było - nie jest to żaden gamechanger. Po prostu nie wierzyłbym w same liczby i polecał własne porównanie jeżeli to ma jakieś większe znaczenie. A ostatecznie i tak wybór opon może wszystko zmienić.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
No i właśnie z tymi cenami jest największa niewiadoma. Chcemy z żoną kupić na osobę prywatną, nie mamy działalności, gotówka. A jeśli ceny podskoczą to LR AWD, na którym nam zależy, nie zmieści się w 225k i żegnaj dofinansowanie. Chętnie zobaczyłbym ambient czy inne wyciszenie, ale po upgradzie w obecnym modelu do HW4, obecnych cenach i przy roku darmowego ładowania na SuC coraz bardziej się miotamy.
Jeździliśmy modelem 3 HL i brak manetek pewnie da się po czasie zaakceptować, natomiast poza ambientem czy wyświetlaczem z tyłu nie poczułem większej różnicy w jakości wnętrza.
Co wy z tym ambientem to ja nie wiem. Na co te podświetlanie boczków drzwi? Co to jest sypialnia i światło nastrojowe? W szybach to się odbija. W nocy razi. Od razu wyłączam to w cholerę.
 
Last edited:
Top