Po pierwsze, dotacje są "obiecane" że wnioski obejmą auta sprzedane również w drugiej połowie 2024. Nieznane są warunki - limit może być inny niż w obecnym programie, chociaż pula będzie większa a czasu na wykorzystanie mało, więc chodzą głosy że kwota dotacji będzie większa.
Po drugie - tani leasing dotyczy tylko aktualnego modelu Y, z nowym modelem wróci do standardowych wartości Wibor + marża za każdy rok.
Po trzecie - jak przedmówcy wspomnieli szansa że cena będzie taka sama jest bardzo mała. Podobnie obstawiam że na początku będzie wyższa, bo wiele osób wstrzymuje zakup i chętnych nie zabraknie. Możliwe że równolegle będzie można jeszcze kupić starego Y z inventory w lepszej cenie.
Po czwarte - pierwsze egzemplarze na bank będą miały jakieś choroby wieku dziecięcego tak jak miał (i w niektórych kwestiach nadal ma, sic!) TM3 HL, więc z tego względu dobrze jest ten rok poczekać aż wprowadzą krytyczne poprawki.
Po piąte - kurs USD niepokojąco rośnie i ceny w PLN mogą się doczekać aktualizacji na niekorzyść.
Po szóste - oprócz dobrej ceny obecnie na Y (w szczególności Y LR AWD który w porównaniu do zachodnich rynków ma u nas niższą cenę) masz ten leasing 101% który przy 3 latach leasingu realnie obniża cenę o min. 20k, do tego 2000zł rabatu jak zamówisz z linku polecającego i rok darmowego ładowania na superchargerach bez limitu kilometrów.
Wierzę że Y Juniper finalnie będzie zdecydowanie lepszym autem, ale jakbym miał go kupować, to najwcześniej 4Q 2025. Idąc w/w tokiem rozumowania sam zamówiłem miesiąc temu aktualnego Y i jestem bardzo zadowolony.