Juniper - czy warto czekać?

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
jeżeli kupujesz samochód patrząc na promocyjne finansowanie i to jest główny priorytet to teraz jest dobry moment na zakup. czy w 2025 będzie to utrzymane? zależy od sprzedaży, na razie jest padaczka więc jest wiele zachęt do zakupu. jeszcze może napisz jak będziesz użytkował, jakie przebiegi, czy z rodziną czy bez?
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzien dobry Panstwu,
robie podejscie do pierwszego elektryka. Jezdzilem Y RWD i niedlugo biore Y LR na test.
NIe ukyrwam kusi mnie nie tyle ladowanie na superchargerze jak to finansowanie 101% nawet przy 5 latach leasignu. Natomiast jak czytam to kazdy wlasciwie pisze ze warto czekac na styczen bo bedzie lift ktory poprawi Y tak jak model 3 ale obawiam sie ze wtedy finansowanie nie bedzie tak korzystne a moge sobie pozwolic na leasing 4/5 letni.
Poza tym aktualnie nie ma dotacji a w przyszlym roku raczej na pewno beda, niby auta zamowione teraz sie zalapia ale czy to jest pewne?


Czy ktos moglby doradzic co robic. czy jest szansa na fajne finansowanie jak wejdzie lift Y?
Moim skromnym zdaniem, przez minimum rok od wejścia do sprzedaży modelu Y po liftingu, nie będzie szansy na tak tani leasing, jaki jest oferowany obecnie. Tak jak wspomniał @ksiazezbajki model 3 HL, jest już na rynku ponad rok i jest sprzedawany tylko ze standardową ofertą leasingu, jedynie co to ceny lekko powróciły do normalności (czyli 3 jest tańsza od Y). Czego można być pewnym, to tego, że ceny Y po fl na pewno nie będą niższe niż obecnego modelu, ja spodziewam się nawet delikatnej podwyżki.
Jest wielu klientów którzy wstrzymują się obecnie z zakupem modelu Y w oczekiwaniu na lifting (co widać po statystykach sprzedaży) i kiedy w końcu ten już wejdzie do sprzedaży, to będzie się sprzedawał bardzo dobrze (nawet w wyższej cenie). Zapewne minimum z rok potrwa zanim rynek nasyci się nowością i dopiero wtedy pojawią się dodatkowe zachęty do zakupu (obniżka ceny lub korzystne oferty kredytowe).
Jest mała szansa na to, że przed samą premierą Y Juniper pojawią się jeszcze lepsze oferty, jednak tu dużo będzie zależało od tego jaki będzie stock modelu przed liftingiem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeśli chcesz wajchy przy kierownicy i pojeździć w przyszłym roku po Europie bierz do końca tego roku. Jeśli chcesz wentylowane siedzenia i bardziej świeży wygląd, czekaj. Moim zdaniem dotacje będziesz mógł wziąć w obu przypadkach a tak atrakcyjnego finansowania nie bedzie, jeśli dziś masz na rynku 7-8% to jeśli bedą jakies promocje w Tesli na finansowanie to bedzie to 4-5%, raczej mniej bym sie nie spodziewał i taki 1% to dobra okazja. Przez 3 lata płacenia rat zaoszczędzisz tyle że potem możesz sobie wymienic na nowszą wersje za tą różnicę, np 6 miesiecy nowszą, i jeszcze Ci zostanie
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jest wielu klientów którzy wstrzymują się obecnie z zakupem modelu Y w oczekiwaniu na lifting (co widać po statystykach sprzedaży)
Ano, widać jak na dłoni (źródło), że nikt już nie kupuje TMY :)

1731398606451.png
 

eimi

Pionier e-mobilności
Po pierwsze, dotacje są "obiecane" że wnioski obejmą auta sprzedane również w drugiej połowie 2024. Nieznane są warunki - limit może być inny niż w obecnym programie, chociaż pula będzie większa a czasu na wykorzystanie mało, więc chodzą głosy że kwota dotacji będzie większa.

Po drugie - tani leasing dotyczy tylko aktualnego modelu Y, z nowym modelem wróci do standardowych wartości Wibor + marża za każdy rok.

Po trzecie - jak przedmówcy wspomnieli szansa że cena będzie taka sama jest bardzo mała. Podobnie obstawiam że na początku będzie wyższa, bo wiele osób wstrzymuje zakup i chętnych nie zabraknie. Możliwe że równolegle będzie można jeszcze kupić starego Y z inventory w lepszej cenie.

Po czwarte - pierwsze egzemplarze na bank będą miały jakieś choroby wieku dziecięcego tak jak miał (i w niektórych kwestiach nadal ma, sic!) TM3 HL, więc z tego względu dobrze jest ten rok poczekać aż wprowadzą krytyczne poprawki.

Po piąte - kurs USD niepokojąco rośnie i ceny w PLN mogą się doczekać aktualizacji na niekorzyść.

Po szóste - oprócz dobrej ceny obecnie na Y (w szczególności Y LR AWD który w porównaniu do zachodnich rynków ma u nas niższą cenę) masz ten leasing 101% który przy 3 latach leasingu realnie obniża cenę o min. 20k, do tego 2000zł rabatu jak zamówisz z linku polecającego i rok darmowego ładowania na superchargerach bez limitu kilometrów.

Wierzę że Y Juniper finalnie będzie zdecydowanie lepszym autem, ale jakbym miał go kupować, to najwcześniej 4Q 2025. Idąc w/w tokiem rozumowania sam zamówiłem miesiąc temu aktualnego Y i jestem bardzo zadowolony.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Dzien dobry Panstwu,
robie podejscie do pierwszego elektryka. Jezdzilem Y RWD i niedlugo biore Y LR na test.
NIe ukyrwam kusi mnie nie tyle ladowanie na superchargerze jak to finansowanie 101% nawet przy 5 latach leasignu. Natomiast jak czytam to kazdy wlasciwie pisze ze warto czekac na styczen bo bedzie lift ktory poprawi Y tak jak model 3 ale obawiam sie ze wtedy finansowanie nie bedzie tak korzystne a moge sobie pozwolic na leasing 4/5 letni.
Poza tym aktualnie nie ma dotacji a w przyszlym roku raczej na pewno beda, niby auta zamowione teraz sie zalapia ale czy to jest pewne?


Czy ktos moglby doradzic co robic. czy jest szansa na fajne finansowanie jak wejdzie lift Y?
Obecnemu, "staremu" Y-kowi wg mnie brakuje tylko wentylowanych siedzeń, które prawie na pewno będą w nowej wersji. Reszta to głównie poprawki wizualne. Minimalna poprawa zasięgu jest też raczej w granicach błędu. Jeśli chcesz kupić tanio to może to być dobry moment. Dodatkowo jeśli masz po drodze Supercharger-y lub planujesz jazdy po Europie to kuszący jest ten rok darmowej jazdy. Tak jak piszą przedmówcy, gdy wejdzie Juniper to raczej będzie się bardzo dobrze sprzedawać, co nie będzie z kolei zachęcać sprzedawcy do obniżania ceny. Inna rzecz, że z Teslą nigdy nie wiadomo. Znacznej obniżki cen, która była w 2023r. też raczej nikt się nie spodziewał..
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Nie liczył bym na dobre finansowanie nowego modelu. Teraz ewidetnie chcą wyczyścić plac zanim przestawią fabryki na nowy Y. Pewnie zrobią to w okolicach nowego chińskiego roku.
Jeśli dobrze ci się jeździ obecnym a finansowanie jest dla ciebie kluczowe to chyba znasz odpowiedź 🙂
Wyjazdy zagraniczne masz w 2025 r za free 🙂
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Nie liczył bym na dobre finansowanie nowego modelu. Teraz ewidetnie chcą wyczyścić plac zanim przestawią fabryki na nowy Y. Pewnie zrobią to w okolicach nowego chińskiego roku.
Jeśli dobrze ci się jeździ obecnym a finansowanie jest dla ciebie kluczowe to chyba znasz odpowiedź 🙂
Wyjazdy zagraniczne masz w 2025 r za free 🙂
No właśnie.. Odbiór prawie od ręki i można do Austrii lub Włoch na narty jechać.. :)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dodam jeszcze że obecny Y LR w teście głośności Bjorna ma taki sam wynik jak obecna 3 HL, więc to też nie jest tak że obecny Y to stary Y, bo ciągle coś jest usprawniane po cichu. Największa zmiana to HW4 parę miesięcy temu.
 

Attachments

  • Screenshot_20241112_114800_YouTube.jpg
    Screenshot_20241112_114800_YouTube.jpg
    499,8 KB · Liczba wyświetleń: 24
Top