Ładowanie cegłą od Peugeota

ClassicGOD

Leaf on the wind
Ale tam są pewnie dodatkowe dwie żyły, co informują cegłę czy jest magnesik, czy nie? Pewnie trzeba by je na stałe połączyć (to rozłączyć?) przy wtyczce campingowej?
Żył może być więcej. Sporo (ja nie większość) mobilnych EVSE ma czujnik temperatury we wtyczce i bez poprawnego odczytu z takowego (do oszukania oczywiście) EVSE będzie wyrzucać błąd.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Wraz z samochodem dostałem 2 lata temu taką cegłę. Od razu rzuciłem ją w kąt, bo mam w domu normalne EVSE 11 kW 3f. Ale teraz pojawiła się u mnie miejscówka weekendowa, gdzie chętnie bym ładował tą cegłą. Na cegle stoi jak byk "3.6 kW 16A". Ale u mnie wyciąga tylko mniej więcej połowę z tego (dokładnie jak mierzyłem to wychodziło ok 1.7 kW, 7.4A ). Jak przymusić tę cegłę, aby ciągnęło 13 A (albo chociaż 10A)?
Wszystko co mi gugiel wyrzuca na hasło evse Peugeot ma regulację prądu.
Prąd się ustawia po podłączeniu do 230V, ale PRZED podłączeniem do auta, bo wtedy wchodzi w tryb CHARGE i już się nic nie ustawisz.
Na pewno nie masz żadnego przycisku i wyświetlacza?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jeśli Twoja miejscówka weekendowa jest wyposażona w gniazdo siłowe, to tym bym się nie zastanawiał, tylko obciął wtyczkę montując zamiast niej wtyczkę siłową (oczywiście odpowiednio traktując linię wykrywania gniazda Green'up).
Jeśli nie, no to wtedy chyba najbezpieczniej byłoby wymienić gniazdo na Green'up, oczywiście sprawdzając najpierw czy linia i zabezpieczenie na to pozwala.
Gniazda siłowego nie ma. Mam przyłącze 3 x 25A. Ale nie wiem, czy do tego gniazda na zewnątrz (na razie to jest zwykłe gniazdko 230V, aby np, podłączyć kosiarkę) da rady podciągnąć 5x2.5 mm2 pod gniazdo siłowe (nie wiem czy się zmieści w peszlu, a pruć ścian nie będę). Jak się nie zmieści, to jednak chyba będę robił gniazdo GreenUp.

I, jeszcze potrzebuję przedłużacz 10m, bo nie mogę podjechać samochodem dostatecznie blisko. Czyli albo przedłużacz 5x2.5 mm2 (przy gnieździe siłowym), albo przedłużacz kompatybilny z GreenUp (muszę się rozejrzeć).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Na pewno nie masz żadnego przycisku i wyświetlacza?
Żadnych przycisków nie ma. Może mają różne wersje, niektóre z przyciskami.
 

KrzysztofFly

Moderator
Gniazda siłowego nie ma. Mam przyłącze 3 x 25A. Ale nie wiem, czy do tego gniazda na zewnątrz (na razie to jest zwykłe gniazdko 230V, aby np, podłączyć kosiarkę) da rady podciągnąć 5x2.5 mm2 pod gniazdo siłowe (nie wiem czy się zmieści w peszlu, a pruć ścian nie będę). Jak się nie zmieści, to jednak chyba będę robił gniazdo GreenUp.

I, jeszcze potrzebuję przedłużacz 10m, bo nie mogę podjechać samochodem dostatecznie blisko. Czyli albo przedłużacz 5x2.5 mm2 (przy gnieździe siłowym), albo przedłużacz kompatybilny z GreenUp (muszę się rozejrzeć).
Nie znam układu działki, więc to tylko takie moje gdybanie, może jednak jest szansa żeby zamiast ciągnąć za każdym razem przedłużacz, zrobić sobie bliżej miejsca gdzie parkujesz jakiś słupek z gniazdem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Gniazda siłowego nie ma. Mam przyłącze 3 x 25A. Ale nie wiem, czy do tego gniazda na zewnątrz (na razie to jest zwykłe gniazdko 230V, aby np, podłączyć kosiarkę) da rady podciągnąć 5x2.5 mm2 pod gniazdo siłowe (nie wiem czy się zmieści w peszlu, a pruć ścian nie będę). Jak się nie zmieści, to jednak chyba będę robił gniazdo GreenUp.

I, jeszcze potrzebuję przedłużacz 10m, bo nie mogę podjechać samochodem dostatecznie blisko. Czyli albo przedłużacz 5x2.5 mm2 (przy gnieździe siłowym), albo przedłużacz kompatybilny z GreenUp (muszę się rozejrzeć).
W takiej sytuacji aż się prosi o gniazdo kempingowe.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
W takiej sytuacji aż się prosi o gniazdo kempingowe.
Na jakiego grzyba niszczyć fabryczną cegłę baz gwarancji, że to coś (czyli prąd 16A) da?
Problem jest w cegle i tam go trzeba rozwiązywać.
A wystarczy gniazdo przemysłowe 16A. Prawdziwe 16A.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Na jakiego grzyba niszczyć fabryczną cegłę baz gwarancji, że to coś (czyli prąd 16A) da?
Problem jest w cegle i tam go trzeba rozwiązywać.
A wystarczy gniazdo przemysłowe 16A. Prawdziwe 16A.
No właśnie. Jak na razie nie będę niszczył cegły. Coś pokombinuję z magnesem, żeby sprawdzić czy faktycznie pociągnie te 16A (tylko chwilowo) ze zwykłego gniazdka. Ten magnes to trzeba gdzieś u dołu wtyczki przyłożyć?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Na jakiego grzyba niszczyć fabryczną cegłę baz gwarancji, że to coś (czyli prąd 16A) da?
Problem jest w cegle i tam go trzeba rozwiązywać.
A wystarczy gniazdo przemysłowe 16A. Prawdziwe 16A.
Nie rozumiem. Jakiej gwarancji że co da? Że da się uzyskać 16A? Tak, da się. Jaki jest problem w cegle? W niej nie ma żadnego problemu. Zachowuje się tak jak przewiduje producent.
Jakie gniazdo przemysłowe? Wiesz w ogóle o czym mówimy? To jest francuski wynalazek - gniazdo greenup a nie żadne „gniazdo przemysłowe”. Ma ono w środku magnes który przełącza evse w tryb 16A. Można założyć gniazdo greenup, ale wtedy po podłączeniu przedłużacza nic się nie zmieni i nadal evse będzie ładowało prądem 8A. A przedłużacz z gniazdem greenup nie istnieje. Można do wtyczki evse przykleić magnes, ale wtedy wtyczka nie wsunie się do końca w gniazdo przedłużacza i będzie jeszcze gorszy kontakt. To jest proszenie się o kłopoty.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
W sumie jak nie chcesz niszczyć oryginalnego EVSE (którego i tak nie używasz), to zakup na chińskim portalu EVSE 1F 16A z regulacją mocy za dwie stówki z groszami (z wysyłką z EU),
Zrzut ekranu 2024-11-17 224716.png
lub lepiej za jakieś cztery stówki z groszami, takie z kablem TYP 2 10m i problem z głowy ;).
Zrzut ekranu 2024-11-17 224635.png
To pierwsze lepsze ogłoszenie, nie wykluczam, że są dostępne jeszcze lepsze oferty.
 
Top