PiotrC

Zadomawiam się
Tu nie chodzi o konkretną kwotę, a zmianę też zasad w trakcie gry. Jedne dotacje wstrzymali z dnia na dzień, "obiecali" że będzie kontynuacja w nowym programie i obejmie auta za 2P 2024 (tu dotrzymali słowa), po czym zmniejszyli kwotę limitu.

Jestem nieobiektywny bo sam się znalazłem w takiej sytuacji. Gdybym wiedział że kwota będzie niższa, to bym wziął tańsze auto. Czekać już nie mogłem, bo jestem niecierpliwy. A tak pozostaje mi się cieszyć białym wnętrzem za 35 000 PLN.
Jeszcze nie można napisać że zmniejszyli kwotę. Jeszcze jest czas na zgłaszanie uwag i takie głosy jak twój są mega istotne. Kupiłeś samochód kwalifikujący się do dopłaty zgodnie z obowiązującym programem i sugerując się informacją o tym, że program będzie kontynuowany.
Jestem przekonany, że dokładnie tak samo zrobiła całkiem spora grupa osób. I ja pewnie dokładnie tak samo bym zrobił gdybym nie przeczytał informacji o zasadach kontynuacji programu.
A tak niestety trzeba będzie czekać aż pokażą się jasne i spójne zasady dofinansowania. Jeśli będzie tak jak w obecnej propozycji to będę mógł wybierać pomiędzy TM3 LR DM białą z białym albo czarną z czarnym. Bo wersja czarna z białym się nie łapie a biała z czarnym jest taka sobie :)
 

Michal

Moderator
Lepiej by było, gdyby znieśli cło i VAT na używki z Norwegii :)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ten cały hajs powinien być przeznaczony na rozbudowe sieci ładowarek.
No ja nie kumam czemu nie ma jeszcze na każdym orlenie słupka AC22kw conajmniej. Ludzie którym się te auta podobają, boją się że zostaną gdzieś w czarnej bo ładowarka nie zadziała itp. a tak to postoi sobie może i godzinę ale dojedzie awaryjnie. Koszt znikomy.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Nawiązując do poprzednich:
- TAK - brakuje odpowiednich aut, tzn sensownie komfortowych i sensownie wycenionych,
- kwota dofinansowania jest ZA NISKA,
- brakuje kampanii informacyjnej pokazującej temat w taki sposób: kupujesz auto spalinowe za 80 tys a każde przejechane 100 tys km kosztuje cię kolejne 40 tys (za paliwo). Przy elektryku kosztuje cię 10 tys albo 0 tys jeżeli masz swój prąd. Twoje auto twoim magazynem energii. ****a, czy to takie trudne??
- sieć ładowarek niewiele pomoże jeżeli brak będzie samochodów. Ja przez 6 miesięcy ładowałem sie "publicznie" 3 razy. Nie zazdroszczę właścicielom sieci ładowarek - nie wydaje mi się to dochodowym interesem, choć marża sprzedawanej na energii jest skandaliczna (a moze ta marża z wynika z malego efektu skali?)
 

kswad12

No to z prądem
No ja nie kumam czemu nie ma jeszcze na każdym orlenie słupka AC22kw conajmniej. Ludzie którym się te auta podobają, boją się że zostaną gdzieś w czarnej bo ładowarka nie zadziała itp. a tak to postoi sobie może i godzinę ale dojedzie awaryjnie. Koszt znikomy.
No ale Orlen nie zarobi jak się elektromobilnosc będzie szybciej rozwijać. A tak raczki mamy czyste, słupki są (kilka) ale jak widać nikt z nich nie korzysta.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Akurat na Orlenach to te ładowarki chyba są, te moje 3 razy to właśnie było tam.
Ja niestrudzenie próbuje się przejechać nowym eC3 ale ni chu-chu. Aut brak. A chciałbym to auto kupić i może tak się stanie. Oczywiście wystąpię o dotację :)
 
Last edited by a moderator:

SokolEV

Posiadacz elektryka
No ale Orlen nie zarobi jak się elektromobilnosc będzie szybciej rozwijać. A tak raczki mamy czyste, słupki są (kilka) ale jak widać nikt z nich nie korzysta.
Myślę, że oni tacy głupi tam nie są i mają świadomość, że "tej siły już nie powstrzymacie". Jak odpuszczą rynek ładowarek, to zaraz się mogą obudzić z ręką w nocniku.
 

franiux

Zadomawiam się
To nie program socjalny ale program który ma na celu wprowadzenie na rynek większej ilości EV. Wiadomo że kupują głównie firmy i jak się kończą leasingi to te auta trafią na rynek wtórny. Dopiero rynek wtórny pozwoli na to że więcej ludzi będzie stać na EV. Ceny używek też powinny spaść bo będzie więcej tego na rynku.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
To nie program socjalny ale program który ma na celu wprowadzenie na rynek większej ilości EV. Wiadomo że kupują głównie firmy i jak się kończą leasingi to te auta trafią na rynek wtórny. Dopiero rynek wtórny pozwoli na to że więcej ludzi będzie stać na EV. Ceny używek też powinny spaść bo będzie więcej tego na rynku.
czyli za jakieś 3 lata... ja cały ten boom który ryszył na początku zeszłego roku (po mega obniżce ceny TMY) zacznie zmieniać auta na nowsze, jak skończą się leasingi
 
Top