Mercedes-Benz Citan , eCitan .

vwir

Pionier e-mobilności
Kontroler za każdym razem wybiera 8 amper i klikaniem nic nie można zmienić . Jest zero reakcii na klikanie , nawet gdy kabel jest odłączony od samochodu a przypięty do gniazdka.
To może po prostu kup coś co nie jest aż tak „inteligentne”. Zwykła cegła za kilkaset pln wystarczy, byle miała regulację.
 

Bogumił

Zadomawiam się
To może po prostu kup coś co nie jest aż tak „inteligentne”. Zwykła cegła za kilkaset pln wystarczy, byle miała regulację.
W instrukcji e Citana jest napisane że ładuje się on z gniazdka domowego jedna faza 230V z mocą 1800 W a czas do pełnego naładowania od zera wynosi 26 godzin . U dystrybutora Mercedesa gdzie kupowałem nowego e Citana powiedzieli mi że jak kupię i użyję innego kontrolera niż Mercedesowski to stracę gwarancję na samochód . Mam więc i używam orginalnego mercedesowskiego regulatora i mercedesowskich adapterów do ładowania . Sprawa z tym ładowaniem nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać. Może serwis Mercedesa coś mi doradzi , ale nie jest ta kwestia dla mnie pilna . **** Drugą sprawą która mnie zaskoczyła nie miło w e Citanie , był fakt że jak wieczorem zaparkowałem samochód z deklarowanym zasięgiem 15 kilometrów , to rano przy próbie uruchomienia nawet lampki na pulpicie się nie zapaliły . Konieczne było dopchanie e Citana do gniazdka jedna faza 230V aby można było po 15 minutach dojechać do stacji ładowania. Wydaje mi się że te moje problemy wynikają z tego że Niemcy myślą że oni to mogą oszukiwać a innym nie pozwalają.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie stracisz zadnej gwarancji, jesli tak by mialo byc to bys ze slupkow na miescie tez nie mogl ladowac.
Jesli ladowarka pokladowa w aucie jest 22kW to mozesz ladowac sie z kazdej cegly czy wallboxa taka moca.
Kwestia odpowiedniego urzadzenia.

Auto absolutnie nie wie co do niego podlaczasz, w zlaczu type2 nie ma zadnej „transmisji”
 

vwir

Pionier e-mobilności
U dystrybutora Mercedesa gdzie kupowałem nowego e Citana powiedzieli mi że jak kupię i użyję innego kontrolera niż Mercedesowski to stracę gwarancję na samochód
To musieliby Ci jeszcze zabronić ładowania na mieście, bo słupki AC niczym nie różnią się od ładowania w domu za pomocą innego kontrolera. A nie kupiłeś może tego który masz u nich i w ten sposób próbowali Cię „przekonać” żebyś wydał na niego kupę kasy?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Kontroler za każdym razem wybiera 8 amper i klikaniem nic nie można zmienić . Jest zero reakcii na klikanie , nawet gdy kabel jest odłączony od samochodu a przypięty do gniazdka.
to jest juice booster - rozpoznaje podpieta wtyczke i przy schuka nie da rady wiecej niz 8A
jak chcesz na szybko podniesc prad ladowania to zmien gniazdo gdzie sie ladujesz na niebieskie kampingowe, zmien adapter w cegle i powinienes moc sie ladowac pradem 16A

oczywiscie o ile masz do zeczonego gniazdka odpowiednio grube kable - bo jesli lina 0,75mm² to raczej nie polecam bo sie instalacja spali
 

p0li

Pionier e-mobilności
Z tego co pisałeś to pod maską masz ładowarkę 22kW. Czyli z jednej fazy maksymalnie możesz ładować 7kW, z trzech faz maksymalnie 22kW. W Twoim przypadku ograniczeniem jest cegła, która więcej nie potrafi. Możesz po prostu kupićć taką, która ma pełny zakres regulacji (od 6A do 32A).
a patrzyles na zdjecie? ta cegla potrafi wszystko ;)
 
Top