[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

TomRS

Pionier e-mobilności
Pochwal się gdzie byłeś ( czyli, gdzie warto bywać ).
Niestety daleko stąd - Reber Reifenhaus w Murr w Niemczech. Ale jak ktoś nie ma daleko, to szczerze polecam. Poziom fachowości, skupienie na tym co klient mówi i zaangażowanie w rozwiązanie problemu poziom top. Warsztat wyposażony pod kokardę, i co najważniejsze wiedzą jak się tym sprzętem posługiwać.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Niestety daleko stąd - Reber Reifenhaus w Murr w Niemczech. Ale jak ktoś nie ma daleko, to szczerze polecam. Poziom fachowości, skupienie na tym co klient mówi i zaangażowanie w rozwiązanie problemu poziom top. Warsztat wyposażony pod kokardę, i co najważniejsze wiedzą jak się tym sprzętem posługiwać.
Trochę daleko :(, ale jakby ktoś się u nas natknął na takiego prawdziwego profesjonalistę to pamiętajcie : trzeba się pochwalić.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Jeszcze taka ciekawostka o której być może niektórzy nie wiedzą, a na którą w ww warsztacie bardzo zwracali uwagę. Żeby po montażu nowych opon na feldze nie przyspieszać gwałtownie przez dzień dwa. Niewyschnięta pasta montażowa plus wielki moment obrotowy elektryka dostępny praktycznie od zera, bez problemu przesuną oponę na feldze i cała zabawa w wyważanie i ustawianie zostaje zniweczona. Prosty sposób żeby sprawdzić czy tak się nie stało - zrobić kreskę na oponie i feldze. Gdyby nagle zaczęło znowu telepać, to wystarczy rzut oka czy kreski się nie rozjechały.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
@TomRS dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Niestety ale to co piszesz mocno zniechęca do zakupu 😞
Pytanie czy nawet przy idealnym montażu i wyważeniu oraz rezygnacji z sezonowych zmian opon nie będzie tak, że w miarę zużywania się gum problem szybko powróci.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Niestety na to pytanie raczej nikt Ci nie odpowie. Ja po wyważeniu i geometrii wciąż nie mam takiego komfortu jaki był na fabrycznych nastawach i letnich oponach. Może trudno to nazwać drganiem, ale jest trochę głośniej i na niektórych drogach czuć mrowienie na kierownicy.

Wciąż jednak starczyło zrobić 50 km Tiguanem R-Line 2022 i z rozkoszą wracałem do Tesli. Więc u mnie raczej nie ta skala problemu jak niektórzy opisują.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
@TomRS dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Niestety ale to co piszesz mocno zniechęca do zakupu 😞
Pytanie czy nawet przy idealnym montażu i wyważeniu oraz rezygnacji z sezonowych zmian opon nie będzie tak, że w miarę zużywania się gum problem szybko powróci.
Ja myślę, że przy tej skali problemu wkrótce doczekamy się zmodyfikowanych tulei metalowo-gumowych które zlikwidują ten problem skutecznie. A auto jest wg mnie naprawdę fajne.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Miałem dzisiaj na noc RWD LFP, męczyłem ją na wszystkie sposoby do 130km/h i żadnych drgań nie zauważyłem. Niektóre nawierzchnie rzeczywiście trochę czuć ale to raczej normalne, w swoim Mondeo mam podobnie. Być może ten egzemplarz to jeden ze szczęśliwców.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ja tylko dodam że po tym ponownym wyważeniu i geometrii auto jedzie duuuuuzo lepiej. Wręcz nieporównywalnie. Zawieszenie też jakby lepiej wybiera. Gdzieś zgubiłem rysunek z nastawami, ale zmiany nie były kosmetyczne i wręcz się bałem, że mi skopali.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mój dalej w serwisie już miesiąc , na Facebooku co raz częściej widzę problem z komputerem ten sam co u mnie czyli nic nie działa , a z kombinowaniem z wyważaniem kół no to nie przesadzajmy miałem kilkanaście aut w życiu i jeśli u mnie wymieniono całe koła i nie pomogło to po co dyskusja o jakimś wyważaniu
Piszesz o facebooku - jaka grupa, dużo informacji? Chętnie poczytam, bo tu jakaś negacja awaryjności Tesli jest. To auto jest jak snow flake, mocniej zahamujesz lub przyspieszysz i już inaczej trzeszczy coś w środku. Też miałem walniętego kompa.
 
Top