no to mamy drugiego Riviana w PL :)

szczur333

Fachowiec
1. resety wogole pomagaja innym? bo moze trzeba jakos te błedy skasowac w inny sposob
2. za cienkie kable ? wykrywa opor za duzy i to podpinanie osobno/boostowanie wiekszym aku nic nie daje?
3. czy ja tam widze 12,02V napiecie? - na filmach z problemami z aku 12V mowiono ze LOW to juz 12,5, probowales na takim zeby był naładowany na 14,5V? - lub na lfp SoC 100% zeby napiecie bylo wyższe
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
1. resety wogole pomagaja innym? bo moze trzeba jakos te błedy skasowac w inny sposob
2. za cienkie kable ? wykrywa opor za duzy i to podpinanie osobno/boostowanie wiekszym aku nic nie daje?
3. czy ja tam widze 12,02V napiecie? - na filmach z problemami z aku 12V mowiono ze LOW to juz 12,5, probowales na takim zeby był naładowany na 14,5V? - lub na lfp SoC 100% zeby napiecie bylo wyższe

na 95% jest to wina niskiego i niestabilnego zasilania
będę pożyczał ze sklepu taki stacjonarny prostownik z funkcją rozruchu który potrafii dostarczać 100A ciągłego i powyżej 12V, riviany zwyczajnie nie lubią niskiego napięcia i już przy 11.90V potrafią wariować tak jak inne auta przy 10,5V - dlatego też nie załącza mi modułów i nie świeci lewa strona

dziwna też sprawa bo jak jechałem wcześniej na 2 dużych 90Ah zanim zrobiłem wczorajsze obejśćie to jakby auto rozładowywało mi bardziej akumulator który był wpięty jako drugi, niestety nie mam miernika który by potrafił mierzyć prąd powyżej 10A, czemu primary wejście akumulatora bierze sporo mniej niż secondary

no i też mega dziwne bo ten duży mój agm jest sprawny, ma naładowany 12,5V i jak dostaje obciążenie od riviana to spada mu właśnie do tego co multimetr pokazuje na fotce

chat GPT i kolega @ragni z R1S mimo sporo na PW pomaga
wrócę do tego w poniedziałek i dowalę mu 13V stałego jak się będzie dało, 13,5V to ładowanie gdy załącza DC-DC

1754125112968.png

pozamawiałem też cały zestaw śrub z mosiądzu, nakrętek podkładek z mosiądzu bo fabrycznie tam wszystko na ocynkowanych jest, to samo pozamawiałem blaszki miedziane aby zrobić inny rozstaw małych akumulatorów jakie są dostępne w EU
 
Last edited:

szczur333

Fachowiec
kup sobie

UNI-T UT210E

dc/ac cegowy do 200A - ok 200zl kosztuje

 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
kup sobie

UNI-T UT210E​

dc/ac cegowy do 200A - ok 200zl kosztuje​

tak na oko dużo zeszło wczoraj z tego akumulatora 90ah
ładuje prądem 4A od samego rana i jeszcze go nienaładowało, prostownik cały groący czyli ciągle wali full moc, Rivian chodził wczoraj około półtorej godziny na nim, pobór musiałbyć większy niż 240Wh czyli tak jak podaje katolog 35-39A to by się zgadzało, ale właśnie te nieszczęne napięcie i brak jego stabilności

w poniedziałek tak jak mówię duży prostownik na 230V podpinam z 13V+

1754143962492.png
baterie 24Ah też mi może przyjdą ale skoro Rivian na starcie po "zimowym śnie" potrzebuje tyle czasu aby wszystko wstało z full prądem to mogą one starczyć tylko na niecałe 45minut "zabaw"
1754144726472.png
blaszki, śrubki z mosiądzu wszystko już mam aby poprawić rozstaw i styki
 

Najnowsze dyskusje

Top