Przeskakujący fotel?

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Poczytałem dokumentację, przyjrzałem się tym śrubom, poszperałem na forach i IMO trop tych śrub jest całkiem sensowny.

Otóż producent zamiast użyć podkładek samoklinujacych postawił na użycie zabezpieczenia chemicznego (Koszty)

Zerknijcie na śruby które sa użyte do przykręcenia foteli do „ramy” samochodu

IMG_3442.jpeg

To czerwone coś na gwincie, to substancja zabezpieczająca Loctite Red (271), mająca za zadanie zabezpieczyć gwint przed samoistnym odkręcaniem spowodowanym wibracjami, przeciązeniami itp.

Ta substancja jest zamiennikiem podkładek klinujących, niestety żeby osiągnęła pełną wytrzymałość, wymagane jest 24 godziny.

IMG_3443.jpeg

U mnie pierwsza wymiana szkieletu pod siedzeniem, odbyła się z zachowaniem starych śrub, co zupełnie mija się z celem, i skazane jest na niepowodzenie.

Fotel wydaje się mieć minimalny skok, bo integralność tego mocowania zostaje naruszona, śruba się delikatnie luzuje w gwincie, powodując ten efekt przy przeciążeniach, dlatego dokręcanie pomaga „na chwile” i problem wraca 😉

Pniżej filmiki jak ten klej wpływa na odporność na drgania itp …
Jak będziecie mieli spotkania z technikiem mobilnym to sugeruje, wymaganie nowych śrub, odczekanie 24 godziny po dokręceniu zanim ruszcie w trasę, oraz ewentualne dodanie troszkę tej substancji na gwint we własnym zakresie podczas dokręcania, by dodatkowo zwiększyć wytrzymałość :)



 
Last edited:

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Czy lepiej, to nie wiem. Nie szukałem testów porównujących skuteczność podkładki vs RED271.
W założeniach ten lubrykant poprawnie zastosowany powinien spełnić swoje zadanie.
Ja teraz przy wymianie, dostałem nowe śruby, ale czy to miało szansę ”związać” zanim wyjechałem z serwisu … to przekonania nie mam :)

Jak to mówią - jeździć obserwować :)
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Pniżej filmiki jak ten klej wpływa na odporność na drgania itp …
Jak będziecie mieli spotkania z technikiem mobilnym to sugeruje, wymaganie nowych śrub, odczekanie 24 godziny po dokręceniu zanim ruszcie w trasę, oraz ewentualne dodanie troszkę tej substancji na gwint we własnym zakresie podczas dokręcania, by dodatkowo zwiększyć wytrzymałość :)

Jak pamiętacie ja miałem wymieniony fotel (według serwisu jako 1szy w Europie w HL). Teraz mi w Ząbkach w sierpniu dokręcili fotel drugi raz (znowu coś tam klikało) i dodatkowo zalali czymś te śruby, jakimś klejem może to to. i w sumie chyba jest ok dzięki temu, przynajmniej póki co.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Jak pamiętacie ja miałem wymieniony fotel (według serwisu jako 1szy w Europie w HL). Teraz mi w Ząbkach w sierpniu dokręcili fotel drugi raz (znowu coś tam klikało) i dodatkowo zalali czymś te śruby, jakimś klejem może to to. i w sumie chyba jest ok dzięki temu, przynajmniej póki co.
No to potwierdza moja hipotezę o śrubach i tym lubrykancie 😉👍
 

aadam75

Zadomawiam się
No to potwierdza moja hipotezę o śrubach i tym lubrykancie 😉👍
Zastosowałem Loctite 270, zielony. Odkręciłem wszystkie śruby od plyty siedzeń, 8 szt, oczywiście nie na raz i zalałem tym gwinty. Po dokręcaniu odczekałem 24h i dziś nie czułem przeskakiwania. Zrobiłem po mieście ok 30km. Może się udało🤔. W weekend robie 1300km trasy , to będzie egzamin. Dam znać
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Moje serce się raduje, jeśli znaleźliśmy faktycznie przyczynę.
Zielony jest słabszy chyba, ja już na allegro zamówiłem 271 :)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Co do klejów anaerobowych to jest tego dużo na rynku, każdy ma swoje przeznaczenie i parametry ( wytrzymałość, czas wiązania, ... ). Dla połączeń metali "nieszlachetnych" ( stal ) typowe czasy wiązania to kilka - kilkanaście minut. Najlepiej przed zastosowaniem i zakupem - sprawdzić w karcie technicznej czy parametry będą odpowiednie dla naszego zastosowania. Ważne jest aby łączone powierzchnie były oczyszczone i odtłuszczone. W przypadku klejów o wysokiej wytrzymałości podgrzanie elementów do 60-80 stopni ułatwia demontaż. W przypadku tych śrub do foteli z podgrzewaniem to chyba by był kłopot, czyli raczej nie należy przesadzać z wytrzymałością kleju.

Problem z tymi oryginalnymi śrubami do foteli może być spowodowany, że tego kleju jest tam trochę za mało ?
 

aadam75

Zadomawiam się
Zastosowałem Loctite 270, zielony. Odkręciłem wszystkie śruby od plyty siedzeń, 8 szt, oczywiście nie na raz i zalałem tym gwinty. Po dokręcaniu odczekałem 24h i dziś nie czułem przeskakiwania. Zrobiłem po mieście ok 30km. Może się udało🤔. W weekend robie 1300km trasy , to będzie egzamin. Dam znać
1300 km za mną i wydaje mi się, że na 99% problem z fotelem ustąpił. Klej zadziałał 🤞
Natomiast zacząłem słyszeć na nierównościach inny dźwięk 😒, dobiegający jakby z uszczelki okna kierowcy. Jak opuszczę 3mm szybę to ustaje. Jakby szyba przeskakiwała po uszczelce. Uszczelki smarowałem silikonem. Może całe drzwi się ruszają? Ktoś doświadczył, jest na to jakaś wasza rada, regulacja szyby lub coś innego?
 
Top