Cannonball Run challenge

zibizz1

Pionier e-mobilności
Kyle zOutOfSpec z kolegami pobili rekord w kategorii elektrycznej w Cannonball Run challenge(trasa NewYork->LosAngeles+
Pierwszy elektryczny samochód przejechał ta trase juz 1968 w 210h (51 ładowań)
Tesla Roadster/S w 2008 67-76h
Tesla 3 w 2019 48h
Taycan 2020 44h26m
S LR 2021 42h52m
nowy Taycan w 2024 36h29m (wąskim gardłem są ładowarki a nie auto)

spalinowe auto jadąc średnio 146km/h 31h w tym 30 minut postoju
przy 180km/h 25h39m

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Trzeba dodać, że zrobili to niedługo po tym jak 3 dni spędzili w samochodach jadąc I-90 Surge, który też tu wrzuciłem na forum. :D
Można powiedzieć ze mieli po drodze :)
Widziałem stresujece momenty jak np były 4 stanowiska 350kW, oni jedyni i leci 300kW, podjeżdża inne auto, ładowanie startuje i spadek z 300kW->200kW, wiec szybka zmiana stanowiska i tylko wskoczyło do 260kW.

Teraz wchodzą auta z 400-500kW (np Zeekr 7X) ale co z tego jeśli rzadko gdzie będzie można ładować się taka mocą przez najblizsze minimum 5 lat
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
przy 180km/h 25h39m
Szok, nie wiem czy to o tym rekordzie widziałem wywiad, ale auto było ostro porobione zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wizualnie, żeby wyglądało jak auto innej marki i przypominające policyjne, dodatkowy bak paliwa, tankowanie na 2 dystrybutory i koordynacja telefoniczna żeby stacja była gotowa na drodze...
 

daniel

Señor Meme Officer
Szok, nie wiem czy to o tym rekordzie widziałem wywiad, ale auto było ostro porobione zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wizualnie, żeby wyglądało jak auto innej marki i przypominające policyjne, dodatkowy bak paliwa, tankowanie na 2 dystrybutory i koordynacja telefoniczna żeby stacja była gotowa na drodze...
Spotterzy, nasłuchiwanie radia policyjnego
 

daniel

Señor Meme Officer
Jaki jest europejski odpowiednik Cannonball? Isla de Tarifa - Nordkapp?

Strona http://www.cannonballruneurope.co.uk/ nie działa.

To są ciekawe pomysły, ale Serbia nie jest w Schengen.
  1. Constanta (Romania) to Porto (Portugal) - 3800km (crossing Serbia) or 4020km via Hungary
  2. Talinn (Estonia) to Porto (Portugal) - 4150km

  3. I still want to keep the 'Red' for the start of the Run, and I think the distance is important because it's an endurance event for the team completing the course.

    I think I have a suggestion to keep it in the Schengen Area, using what you said about southern Italy, and I still want to start it somewhere big. In Rome there's a restaurant named Rosso Eat Drink Stay near the Circus Maximus. The perfect place to start a modern day chariot race, and "rosso" means "red". There's also a clock right outside, perfect symbol for the start of a drive across Europe.

    So: new route, 4,172kms.

    Start at the Rosso Eat Drink Stay, swinging around the one way streets and brushing the road alongside the Circus Maximus on the way. This short part through Rome would be the New York analogy, and it passes some great Roman ruins, past the airport and onto European route E35 / Autostrada 1. Up past Milan and Como, and into Switzerland where E35 is also Autobahn 2 (A2).

    At the split of E35 (A2) and E43 (A13), take the Autobahn 13 / E43 north as it skirts the border with Liechtenstein, passing by Vaduz. Off at Junction 4, cross the Rhein, and into Austria we go.

    We head for E60 / Autobahn 14 and take it north past Bregenz to the border with Germany. Bundesautobahn 96 for a short distance, not taking it as far as Munich, because once it meets the Memmingen 4-way interchange it's on to Bundesautobahn 7 / E45 all the way up to Hamburg on the longest German Autobahn and the longest national motorway in Europe. Time to test just how fast you can go.

    After that, it's the same midpoint checkpoint at the Volksparkstadion in Hamburg. But if you want to go all the way to the north of Denmark instead, that's good because E45 / Bundesautobahn 7 crosses the border with Denmark and becomes plain old E45. Take it all the way to Frederikshavn... but that makes it a 5,179 kms / 52 hour drive.

    If it's done in an EV, A Better Route Planner routes via DC Fast Chargers for 4,135kms. That's incredible - it chose a route with less distance than the Google route!

    The rest of it goes as above. Into France, dive south to Paris. Orléans, Poitiers, Bordeaux. Basque Country near the coast, into Spain, near Bilbao, keep going, into Portugal and to Porto. Rome - Milan - Alps - Ulm - Hanover - Hamburg - Bremen - Essen - Liège - Mons - Paris - Bordeaux - San Sebastián - Burgos - Porto.

    But I think you're on to a great idea for a shorter Run - north of Denmark to south of Italy can be done on just the E45. Frederikshavn to Villa San Giovanni. All four Nordic nations, plus Germany and Austria and Italy. 2,879 kms according to Google Maps. A Better Route Planner gives an EV route as 2,857kms - again, less distance than Google. I'm wondering if it's not measuring the distances correctly.

1734609772884.png
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Lisbona -> Władywostok ale na dzień dzisiejszy nie polecam tej trasy
Nie no, z tego co sprawdzałem to Władywłostok leży w Azji. Trzymajmy się strefy Schengen, żeby nie trzeba było przechodzić kontroli paszportowych oraz z dala od promów, żeby nie być zależnym od rozkładów jazdy.

1734610007049.png
 

Najnowsze dyskusje

Top