Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

cwireq

Posiadacz elektryka
TM3LR bezproblemowo lato i zima, TMYLR szczególnie zimą w drodze tam muszę raczej przestrzegać ograniczeń czyli bez kozakowania ponad 150km/h, czasami trzeba zwolnić w okolice 130km/h szczególnie jak pada i jest wilgotno.
W drodze powrotnej TMYLR zazwyczaj szybciej jest jak dobijasz się w Grudziądzu do np70%, nastepnie bez zadnego oszczędzania do Strykowa i TopUp jakieś 7-10min na Ionity. Czasami 5min wystarczy.
Czyli innymi słowy nie ma jakiegoś szczególnego planowania i obawy o trasę do Mielna. Ważne aby wyjechać na 100proc i załapać się na jedno dluzsze ladowanie 30-40min. Na dodatek wychodzi taniej jak spaliniakiem...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Aktualnie jestem w Szczyrku tj 400km TMYLR z boxem na dachu. Bez oszczędzania w połowie drogi Topup z 25% do 80% i dojazd do Szczyrku na 10%. Koszt 96PLN na Ionity. Tutaj pod hotelem za 160Pln Elocity do 100% no i powrót za 100Pln podobnie jak w tą stronę. Zatem 360PLN za 800km.
Czas przejazdu ... wyprzedzam wszystkie ICE z boxami na dachu i te bez również 🤣.
Poza kawałkiem A1 gdzie wyprzedziło mnie kilka ICE jadących ponad normę to raczej ja wszystkich wyprzedzam.
Tutaj ktoś powie ze przeleci ciurkiem 400km bez zatrzymywania. Nie będą z tym dyskutował. Ale jadąc całą rodzinką taki postoj na kawę mi zupełnie nie przeszkadza.
Ciekawe który ICE poleci z boxem z takimi prędkościami taka trasę w zimę za 360PLNów.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Aktualnie jestem w Szczyrku tj 400km TMYLR z boxem na dachu. Bez oszczędzania w połowie drogi Topup z 25% do 80% i dojazd do Szczyrku na 10%. Koszt 96PLN na Ionity. Tutaj pod hotelem za 160Pln Elocity do 100% no i powrót za 100Pln podobnie jak w tą stronę. Zatem 360PLN za 800km.
Czas przejazdu ... wyprzedzam wszystkie ICE z boxami na dachu i te bez również 🤣.
Poza kawałkiem A1 gdzie wyprzedziło mnie kilka ICE jadących ponad normę to raczej ja wszystkich wyprzedzam.
Tutaj ktoś powie ze przeleci ciurkiem 400km bez zatrzymywania. Nie będą z tym dyskutował. Ale jadąc całą rodzinką taki postoj na kawę mi zupełnie nie przeszkadza.
Ciekawe który ICE poleci z boxem z takimi prędkościami taka trasę w zimę za 360PLNów.
Pewnie malo ktory taka tras obskoczy za 360PLN, ale dla uczciwości powinno się doliczyć pełne ladowanie w domu (chociaz po 0.7zl/kWh). Chociaż i tak wyjdzie taniej :p

Pytanie jakie zużycie Tobie wychodzi zużycie z boxem na dachu?
Masz oryginalne relingi dachowe od tesli (jak się sprawdzają te ktore masz)?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ty chyba jako jedyny tutaj czujesz mój ból jeżdżenia w trasy BEV. Z czegoś tak prostego jak spontaniczna dzida nad morze robi się jakaś praca doktorska z planowaniem, porównywaniem, żąglowaniem aplikacjami i kartami, w dodatku dość droga.
Te dodatkowe 150-200km zasięgu w trasie i życie stało by się znów wygodne, ale nie, po co komu więcej niż 640kB RAM, mówili (mówił jeden cwaniak, który teraz twierdzi że ludzi jest za dużo).
A drugi cwaniak, też niegłupi, nie da więcej niż 80kWh w aucie dla ludu, bo sam prąd frajerom sprzedaje w trasie...A co mają jeździć na tanim z domu, jak mogą na drogim - i będą się cieszyć że mogą 5 obiadów zjeść w czasie jazdy na narty.
Trafne podsumowanie elektromobilności w Polsce 👍
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Ty chyba jako jedyny tutaj czujesz mój ból jeżdżenia w trasy BEV. Z czegoś tak prostego jak spontaniczna dzida nad morze robi się jakaś praca doktorska z planowaniem, porównywaniem, żąglowaniem aplikacjami i kartami, w dodatku dość droga.
Te dodatkowe 150-200km zasięgu w trasie i życie stało by się znów wygodne, ale nie, po co komu więcej niż 640kB RAM, mówili (mówił jeden cwaniak, który teraz twierdzi że ludzi jest za dużo).
A drugi cwaniak, też niegłupi, nie da więcej niż 80kWh w aucie dla ludu, bo sam prąd frajerom sprzedaje w trasie...A co mają jeździć na tanim z domu, jak mogą na drogim - i będą się cieszyć że mogą 5 obiadów zjeść w czasie jazdy na narty.

Masz pecha że mieszkasz gdzie mieszkasz.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja jeżdżę regularnie z okolic Pruszkowa w okolice Mielna. 505km w jedną stronę na jedno ładowanie ppd warunkiem że wyjeżdżam na 100%.
Zawsze ładuje na GW pod Grudziądzem.
Nad morze do wychodzi od 20% a jak zapierd...albo zimą od 3% .... do 80 % I koszt to około 120 do 150PLN. Staram się utrzymywać minimum 140km/h.
Koszt ładowania w domu free bo PV...
Czas jazdy do celu na spokojnie to 5h jazdy i 30min ładowania. Zazwyczaj schodzi z 40min bo jedzonko.

Powrót jest trochę bardziej skomplikowany bo dojeżdżam na ładowarkę na jakieś 30% ale potrzebuje dobic do 90% żeby za bardzo nie zwalniać i dojechać na 2-3%. Zazwyczaj się udaje bo przed Warszawą duży ruch i generalnie jedzie się wolniej mimo że podczas trasy mi krzyczy że nie dojadę :). Koszt taki sam jak wyżej bo nad morzem też mam PV.

Tak więc robie 1000km za 250pln a czasy przejazdu dokładnie takie same jak robiłem dieslem. Żeby jechać tym tempem Audi diesel spalał mi 10l ropy a BMW w benzynie potrafiło 12l.
Po zjeździe z autostrady każdy z ICE był dużo wolniejszy i gorszy bo o dynamice Tesli można zapomnieć. Teraz wyprzedzam dużo swobodniej i czuje się dużo bezpieczniej na krętych drogach od Nowe Marzy przez Bory do Koszalina.

Czy ktoś jeszcze uwaza że powinienem wracać do ICE. Z checia 'pościgam' się z każdym chętnym w ICE na tej trasie. Zobaczymy jakie wyjadą faktycznie koszta i czasy przejazdu.
Jeżeli spełnię swoją zachciankę i kupię Polo GTI to chętnie podejmę wyzwanie. Mało tego, jestem dość pewien swego :)
Zasady te same - startujemy z baterią/bakiem na 100%. :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja jeżdżę kilka razy w roku na trasie z okolic Krakowa do okolic Budapesztu. Około 400 km w jedną stronę, czyli 800 km tam i z powrotem. Jazda z maks. dozwolonymi prędkościami. Wystarczy mi jedno ładowanie po drodze (zimą też, a jadę mieszczuchem, a nie TM3 LR), podczas którego jem obiad (tylko jeden obiad, a nie 5 obiadów, jak proponuje kolega @cooler :cool:).

Koszty:
36 PLN: Ładowanie do pełna przed wyjazdem
24,90 EUR (107 PLN): pakiet 100 kWh w ZSE Drive na Słowacji
4500 HUF (47 PLN): ładowanie do pełna przed wyjazdem

W sumie: około 190 PLN za 800 km (jadąc zimą wykorzystuję prawie cały pakiet 100 kWh, jadąc latem tylko jakieś 70%).
 

viallos

Pionier e-mobilności
Trafne podsumowanie elektromobilności w Polsce 👍
Wierutna bzdury. 3 lata temu może tak było ale od tego czasu dużo ładowarek się pojawiło i z Wawy nad morze albo góry nic nie planuje.
Np takie Radomsko kiedyś tylko GW a teraz zarówno GW, Moja, Shelf, Ionity do wyboru do koloru.

Mam PV na starych zasadach więc nie bardzo co doliczać ale dla jasności można.

Pytanie jakie zużycie Tobie wychodzi zużycie z boxem na dachu?
Masz oryginalne relingi dachowe od tesli (jak się sprawdzają te ktore masz)?
Mam oryginalne Tesli.. generalnie na zużycie nie bardzo się oglądam ale chyba po drodze do Radomska gdzieś na ekranie Tesli mi mignęło 279kW
 
Top