Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

arnoldd

Posiadacz elektryka
Pojechałem pierwszy raz na zasadzie "sprawdzę - co najwyżej poprzeklinam sie po drodze i następny raz przeproszę się z Mazdą 6" ale.....
następnym razem też jadę elektrykiem :)
Z tym że ja do Austri - Salzburg lub Tyrol - dalej nie wiem bo nie jeżdżę

Dla mnie bomba - zaoszczędzone jakieś 500zł, w zamian za pół godziny dłużej na trasie 1000km, plus cieplutkie auto rano i po nartach gdy reszta skrobała szyby :)
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Poczta w UK dziala gorzej niz w PL 😛

Do mnie dzisiaj z nadrukiem na kopercie z 13 grudnia, utwierdza mnie to w przekonaniu, że oni je pakowali i drukowali etykiety, a potem wysłali gdzieś tak po świętach ;).
Zapewne Twoja też była wysłana jaku "PRIORITY" ?

Mogły na cle leżeć :ROFLMAO:
A tak w ogóle to nie narzekajcie bo wam za free je przysłali i jeszcze pewnie 27 zł dorzucili na start :p
 

Michal

Moderator
akich sytuacji jest multum, jak ktos sporo jezdzi. Ale jakos sie udaje naklepac te 30kkm rocznie :)
BTW chyba mi buczy lewe przednie lozysko…
26kkm tez się udaje i nie mam wielkich problemów. Tylko mnie się nie spieszy chyba :)

U mnie w październiku 530 km do Szczecina w czasie 6 godzin, przy czym trochę bez przygotowania, bo wyjazd z 52% baterii i następnego dnia wracałem, a nie miałem gdzie się podłączyć, więc musiałem mieć na miejscu ~50% baterii. Start sobota 17:30 i dwa ładowania po drodze:
  • SuC: 5-86% za darmo
  • Polenergia: 4-92% za 96,24 zł
Powrót następnego dnia 528 km, w czasie 5h30m - start 13:00 48%, i 14% na końcu. Dwa ładowania po drodze:
  • Polenergia: 4-87% za 118,30 zł (nie wiem dlaczego więcej :p)
  • SuC: 2-50% za darmo
Temperatury 12-16C.
 

KrzysztofFly

Moderator
Mogły na cle leżeć :ROFLMAO:
A tak w ogóle to nie narzekajcie bo wam za free je przysłali i jeszcze pewnie 27 zł dorzucili na start :p
Ja nie narzekam, po prostu piszę jak jest, bo ostatnie kilka dni, to już sam się zastanawiałem, czy dobrze wypełniłem formularz, tym bardziej, że zaczęły się na forum porady co i jak wpisać, bo nie przyjmuje kresek i kropek ;). Natomiast napisałem, że wysyłają za darmo i to jest niezaprzeczalna zaleta, sam ma w portfelu kilka (a może nawet kilkanaście) kart, które zamówiłem i za nie zapłaciłem, a co najlepsze nawet ich nie użyłem ;).
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Ja akurat ostatnio w trasie ładowałem się na SuC (w Austrii także), jednak na miejscu znalazłem ładowanie poprzez Electroverse, przy Muzeum Motocykli w Hochgurgl, w cenie 0,36 Euro za kWh. Tak więc doładowałem samochód, za rozsądne pieniądze w czasie spędzonym na stoku.
Wiesz może czy jeżeli nie ma informacj że na danej ładowarce liczą za bezczynnoś to można stać po naładowaniu ?
Bo nie uśmiecha mi sie zjeżdżać i przestawiać auta po4-5 godzinach.
 

Michal

Moderator
Jeszcze znalazłem trasę z 23.12.2023 (sobota, start 10:30 i temperatury jak teraz od -2 do +5 C), jazda A1 (418 km) do GreenWay KFC Kowale w 4h 15m z ładowaniem na biedackim SuC Ciechocinek, oczywiście z połową mocy, bo drugie stanowisko zajęte (5-85% trwało godzinę).
  • Start - SuC: 98 - 5%
  • SuC - KFC: 85 - 22%
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Wiesz może czy jeżeli nie ma informacj że na danej ładowarce liczą za bezczynnoś to można stać po naładowaniu ?
Bo nie uśmiecha mi sie zjeżdżać i przestawiać auta po4-5 godzinach.
Jako, że nie było obłożenia na tej stacji, po kilku godzinach zmniejszyłem prędkość ładowania w aplikacji Tesli. Zakończyłem więc dzień na stoku z naładowanym samochodem do poziomu 96%.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja jeżdżę regularnie z okolic Pruszkowa w okolice Mielna. 505km w jedną stronę na jedno ładowanie ppd warunkiem że wyjeżdżam na 100%.
Zawsze ładuje na GW pod Grudziądzem.
Nad morze do wychodzi od 20% a jak zapierd...albo zimą od 3% .... do 80 % I koszt to około 120 do 150PLN. Staram się utrzymywać minimum 140km/h.
Koszt ładowania w domu free bo PV...
Czas jazdy do celu na spokojnie to 5h jazdy i 30min ładowania. Zazwyczaj schodzi z 40min bo jedzonko.

Powrót jest trochę bardziej skomplikowany bo dojeżdżam na ładowarkę na jakieś 30% ale potrzebuje dobic do 90% żeby za bardzo nie zwalniać i dojechać na 2-3%. Zazwyczaj się udaje bo przed Warszawą duży ruch i generalnie jedzie się wolniej mimo że podczas trasy mi krzyczy że nie dojadę :). Koszt taki sam jak wyżej bo nad morzem też mam PV.

Tak więc robie 1000km za 250pln a czasy przejazdu dokładnie takie same jak robiłem dieslem. Żeby jechać tym tempem Audi diesel spalał mi 10l ropy a BMW w benzynie potrafiło 12l.
Po zjeździe z autostrady każdy z ICE był dużo wolniejszy i gorszy bo o dynamice Tesli można zapomnieć. Teraz wyprzedzam dużo swobodniej i czuje się dużo bezpieczniej na krętych drogach od Nowe Marzy przez Bory do Koszalina.

Czy ktoś jeszcze uwaza że powinienem wracać do ICE. Z checia 'pościgam' się z każdym chętnym w ICE na tej trasie. Zobaczymy jakie wyjadą faktycznie koszta i czasy przejazdu.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ja jeżdżę regularnie z okolic Pruszkowa w okolice Mielna. 505km w jedną stronę na jedno ładowanie ppd warunkiem że wyjeżdżam na 100%.
Zawsze ładuje na GW pod Grudziądzem.
Nad morze do wychodzi od 20% a jak zapierd...albo zimą od 3% .... do 80 % I koszt to około 120 do 150PLN. Staram się utrzymywać minimum 140km/h.
Koszt ładowania w domu free bo PV...
Czas jazdy do celu na spokojnie to 5h jazdy i 30min ładowania. Zazwyczaj schodzi z 40min bo jedzonko.

Powrót jest trochę bardziej skomplikowany bo dojeżdżam na ładowarkę na jakieś 30% ale potrzebuje dobic do 90% żeby za bardzo nie zwalniać i dojechać na 2-3%. Zazwyczaj się udaje bo przed Warszawą duży ruch i generalnie jedzie się wolniej mimo że podczas trasy mi krzyczy że nie dojadę :). Koszt taki sam jak wyżej bo nad morzem też mam PV.

Tak więc robie 1000km za 250pln a czasy przejazdu dokładnie takie same jak robiłem dieslem. Żeby jechać tym tempem Audi diesel spalał mi 10l ropy a BMW w benzynie potrafiło 12l.
Po zjeździe z autostrady każdy z ICE był dużo wolniejszy i gorszy bo o dynamice Tesli można zapomnieć. Teraz wyprzedzam dużo swobodniej i czuje się dużo bezpieczniej na krętych drogach od Nowe Marzy przez Bory do Koszalina.

Czy ktoś jeszcze uwaza że powinienem wracać do ICE. Z checia 'pościgam' się z każdym chętnym w ICE na tej trasie. Zobaczymy jakie wyjadą faktycznie koszta i czasy przejazdu.
Czyli da się:)
Ta trasa TM3 i TMY czy w przypadku TMY troszeczkę trzeba inaczej planować?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Czyli da się:)
Ta trasa TM3 i TMY czy w przypadku TMY troszeczkę trzeba inaczej planować?
TM3LR bezproblemowo lato i zima, TMYLR szczególnie zimą w drodze tam muszę raczej przestrzegać ograniczeń czyli bez kozakowania ponad 150km/h, czasami trzeba zwolnić w okolice 130km/h szczególnie jak pada i jest wilgotno.
W drodze powrotnej TMYLR zazwyczaj szybciej jest jak dobijasz się w Grudziądzu do np70%, nastepnie bez zadnego oszczędzania do Strykowa i TopUp jakieś 7-10min na Ionity. Czasami 5min wystarczy.
 
Top