Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ale to nie miejcie pretensji do wszytkiego - tylko do Tesli (albo zmieńcie auto)
Kia prowadzi po prostu do najbliższej ładowarki niezależnie od operatora.
Dzień dobry, autor miał/ma teslę. KIA nie ma prawa głosu ;)


Nie zmienia fakt że ładowarki są za drogie i jest ich za mało
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nawiasem, tesla wydaje się być najbardziej zaawansowana technologicznie(takie wrażenie SPRAWIA)
A nie potrafią zintegrować wszystkich ładowarek jak KIA i inne marki. Ehh.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ty chyba jako jedyny tutaj czujesz mój ból jeżdżenia w trasy BEV. Z czegoś tak prostego jak spontaniczna dzida nad morze robi się jakaś praca doktorska z planowaniem, porównywaniem, żąglowaniem aplikacjami i kartami, w dodatku dość droga.
Te dodatkowe 150-200km zasięgu w trasie i życie stało by się znów wygodne, ale nie, po co komu więcej niż 640kB RAM, mówili (mówił jeden cwaniak, który teraz twierdzi że ludzi jest za dużo).
A drugi cwaniak, też niegłupi, nie da więcej niż 80kWh w aucie dla ludu, bo sam prąd frajerom sprzedaje w trasie...A co mają jeździć na tanim z domu, jak mogą na drogim - i będą się cieszyć że mogą 5 obiadów zjeść w czasie jazdy na narty.
niestety problemem są sami potencjalni użytkownicy na tym etapie adopcji, przyzwyczaili się do tego co znają a w obecnym wydaniu jest to max niecałe 90 kWh i prawdopodobnie nie będą chcieli mieć wygodniej i lepiej bo to co mają im wystarczy. większość posiadaczy robi śmiesznie mało kilometrów w roku i te kilka razy na dojazdy do teściowej czy na wakacje nie stanowi dla nich problemu. problemem jest gdy ktoś nie żyje z dnia na dzień i raczej planuje wyjazdy z dużym wyprzedzeniem lub co gorsza chce prowadzić interesy posługując się ev. wtedy robi doktorat z elektromobilności, jest wybitnym znawcą kart do ładowania, ściąga na telefon dziesiątki aplikacji, sprawdza notorycznie pogodę, planuje szczegółowo trasy, zakłada PV, pompy ciepła, buduje carporty i generalnie staje się niewolnikiem swojego elektryka. urzeczywistnia mokre sny każdego totalitarnego systemu.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
No to jak narzekamy to ja się dopiszę. Dojazd spod Warszawy do Zakopanego, około 430km. Dwa ładowania na SC, Radom i Kraków, darmowe. Ładowania na SC ok, szybkie bo Tesla grzała baterię. Syf jest z dojazdem na ładowarkę bo trzeba zjeżdżać z trasy i to jest przykre. Słaba infrastruktura wokół Zakopanego jeżeli chodzi o szybkie ładowarki. Ładowałem na GW, zimna bateria, 40-90% dobrze ponad godzinę max prędkość 34kw. Generalnie elektryk i trasa w zimie to porażka, w lato ujdzie.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
No to jak narzekamy to ja się dopiszę. Dojazd spod Warszawy do Zakopanego, około 430km. Dwa ładowania na SC, Radom i Kraków, darmowe. Ładowania na SC ok, szybkie bo Tesla grzała baterię. Syf jest z dojazdem na ładowarkę bo trzeba zjeżdżać z trasy i to jest przykre. Słaba infrastruktura wokół Zakopanego jeżeli chodzi o szybkie ładowarki. Ładowałem na GW, zimna bateria, 40-90% dobrze ponad godzinę max prędkość 34kw. Generalnie elektryk i trasa w zimie to porażka, w lato ujdzie.
W Zakopanem to najlepiej ładować na AC Elocity (np. przy hotelu Nosalowy Park, za 1,69 PLN/kWh). Zostawiam tam na kilka godzin, i jest git.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Zakopiec to jest miasto wstydu elektromobilności, żenująca sytuacja, tłumy z całej Polski a nie stać ich na porządny hub ładowarek lub nawet kilka.
Ja jestem w miarę często w Zakopanem i nigdy nie miałem problemów, aby się doładować.
 
Top