super stable table-pedal (super stejbl tejbl pedal)

arnoldd

Posiadacz elektryka
Tesla dała możliwość wyłączenia e-pedal to pewnie byłoby podobnie i większość wyłączałaby to w pierwszych minutach tak jak tobia użytkownicy w Kia którzy wolą miec kontrolę nad tym czy rekuperacja jest czy nie jest.
Kurde - skąd wytrzasnąłeś wniosek że użytkownicy Kia -bądź jakichkolwiek innych aut które dają taką możliwość- wyłączają e-pedał w pierwszych minutach ????????????

Z mojej obserwacji wynika że WSZYSCY którzy jechali moim aute dłużej niż - powiedzmy pół godziny - stwierdzali po kilku, kilkunastu minutach, że możliwość jazdy praktycznie bez przekładania nogi na hamulec jest cudowna.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ale jeździłeś w tym trybie 3 dni pod rząd po mieście czy włączyłeś kilka razy i stwierdziłeś ze bez sensu?
Cały czas tak jeżdżę, bo nie mam możliwości przestawienia. U mnie, po zwolnieniu pedału gazu samochód hamuje rekuperacją (mogę tylko ustawić dwa stany: słaba albo mocna rekuperacja) do jakichś 12-13 km/h. Poniżej trzeba docisnąć pedał hamulca (chyba że jest ustawiony tempomat adaptacyjny, to się zatrzyma sam, jak przede mną też się samochód zatrzyma).

I nadal twierdzę, że to jest bez sensu (albo, ma sens tylko czasami). Zdecydowanie preferowałbym tak jak jest w kijance, że można sobie ustawić "bez rekuperacji". Ja jestem tradycjonalista, i nawet po 3 dniach jeżdżenia BEV takim zostałem: pedał gazu do przyspieszania, pedał hamulca do zwalniania -> to są moje preferencje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
(...........). Ja jestem tradycjonalista, i nawet po 3 dniach jeżdżenia BEV takim zostałem: pedał gazu do przyspieszania, pedał hamulca do zwalniania -> to są moje preferencje.
Jest mi lżej :) Ja specjalnie polubiłem EPedal aby .....nie być typowym bumerem. :)
Jedna z definicji : "Coś starego, przestarzałego, ale wciąż używanego lub pamiętanego przez starsze pokolenie. Może to dotyczyć na przykład sposobu myślenia, mody, stylu życia lub kultury itd "
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jest mi lżej :) Ja specjalnie polubiłem EPedal aby .....nie być typowym bumerem. :)
Jedna z definicji : "Coś starego, przestarzałego, ale wciąż używanego lub pamiętanego przez starsze pokolenie. Może to dotyczyć na przykład sposobu myślenia, mody, stylu życia lub kultury itd "
No i fajnie.

Tylko nie fajnie jest, że producenci nie dają wyboru użytkownikowi (no może poza Kia/Hyundai).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak pisalem było i się dziwię że nie ma .
Mają wgląd w logi tak jak ustawianiem podparcia LS w fotelu pasażera.Tylko tam to kasa a tu ?
Malo kto pewnie jeździł z tym ustawieniem ?
A unifikacja daje też pewnie bardziej porównywalne wyniki i oceny ?
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
No i fajnie.

Tylko nie fajnie jest, że producenci nie dają wyboru użytkownikowi (no może poza Kia/Hyundai).
A czy przez ostatnie 100 lat dawali możliwość wyboru jak ma działać pedał?
Raz ktoś zrobił inaczej i od razu nie dają możliwości wyboru.
Z tego zaraz trzecia wojna będzie.
W dupach się poprzewracało.
😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Żeby nie był gołosłownym
A poniżej regen 2 tryby
tempFileForShare_20250104-203732_copy_1024x768.jpg
 
Last edited:

ClassicGOD

Leaf on the wind
Nissan poniekąd (w Leafie można wyłączyć OPD ale nie da się wyłączyć rekuperacji).
Oficjalnie się nie da (poza 3 trybami - E-Pedal, 'D' niska rekuperacja, 'B' wysoka rekuperacja), nieoficjalnie są 2 opcje - LeafBox od VTech który dodaje 'glide mode' i pare innych funkcji albo przeprogramowanie VCU (też przez VTech) gdzie możemy sobie dowolnie dobrać moce rekuperacji w każdym trybie. Ponoć można też N wrzucić w trakcie jazdy jak komuś bardzo zależy xD

Ja osobiście zakochałem się w E-Pedale i pewnie będzie to dla mnie niemały wyznacznik przy wyborze następnego samochodu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ponoć można też N wrzucić w trakcie jazdy jak komuś bardzo zależy xD
Można, czasami wrzucałem żeby oczyścić tarcze hamulcowe z rdzy po myciu auta. Wtedy nie jest używana rekuperacja tylko każde naciśnięcie hamulca używa fizycznych hamulców.
 
Top