Zasilanie 4kW (V2L) z Tesli, już w ofercie.

zlp

Pionier e-mobilności

Grzesiek

Pionier e-mobilności
takie przemyślenia... czemu Tesla ociąga się z V2L?
Bo ma swoją sieć SC i oferuje darmowe ładowania... i gdyby to połączyć z V2L to by się słabo spinało dla producenta. Idąc tym tokiem... to producenci którzy nie mają swoich sieci ładowarek to ich średnio interesuje ten problem i od nich doczekamy się V2L czy czegoś innego.
 

jgal

Posiadacz elektryka
To jest problem, który można rozwiązać softowo. Auto zlicza przecież ile kWh w baterii w danej chwili pochodziło z SC i ta ilość mogłaby być włączona z oddawania energii (pomniejszałaby dostępny bufor dla V2L). Gdy ktoś chciałby mimo to oddać tą energię, byłby obciążany na karcie jak za ładowanie.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Kiedyś była o tym mowa, że w czasach dawnych ludzie nie za bardzo byli tym zainteresowani no i strach przed degradacją baterii rozładowywanej „do gniazdka”
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
To jest problem, który można rozwiązać softowo. Auto zlicza przecież ile kWh w baterii w danej chwili pochodziło z SC i ta ilość mogłaby być włączona z oddawania energii (pomniejszałaby dostępny bufor dla V2L). Gdy ktoś chciałby mimo to oddać tą energię, byłby obciążany na karcie jak za ładowanie.
wiesz.... takie rozwiązania kreatywni mogą obejść.
Pal licho... ale to będzie firmę kosztować i w zamian korzyści brak. W dodatku mogą to być nie liche oszczędności ;) dla cfanych.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
takie przemyślenia... czemu Tesla ociąga się z V2L?
Bo ma swoją sieć SC i oferuje darmowe ładowania... i gdyby to połączyć z V2L to by się słabo spinało dla producenta. Idąc tym tokiem... to producenci którzy nie mają swoich sieci ładowarek to ich średnio interesuje ten problem i od nich doczekamy się V2L czy czegoś innego.
Raczej chodzi o koszty. Usuwają kierunkowskazy i oszczędzają na wszystkim co się da, a V2L to przeciwieństwo takiego podejścia. Cybertruck ma V2L, ale i kosztuje 3x tego co TmY.
 

nabrU

Moderator
takie przemyślenia... czemu Tesla ociąga się z V2L?
Bo ma swoją sieć SC i oferuje darmowe ładowania... i gdyby to połączyć z V2L to by się słabo spinało dla producenta.

SuC tu chyba nie mają znaczenia. Raczej wskazywałbym na konflikt interesów z Powerwall 3 (wiem - w PL nie oferują)
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Nie wyobrażam sobie katowania baterii auta, które ma jeździć w trasy na codzienną obsługę domu (w ramach oszczędności energii: PV->Tesla->dom)
Natomiast na wyjazdy w jakieś miejsca bez elektryfikacji - idealnie.
Cena odjechana, ale jak już jest coś na rynku to za chwilę będą kolejne urządzenia (made in China).
 
Top