Nowy miejski elektryk co wybrać

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam serdecznie.

Na zmiany przyszedł czas i Peugeot 208e zmienił właściciela. Porą poeksperymentować z czymś innym.
Był całkiem przyjemnym samochodem

Nasze pierwsze typu na auto dla żony.
Hyundai Kona 64kWh, PC, 11kW ładowarka.
albo
VW ID3 Wersja Pro 58kW bateria większa poza budżetem raczej
PC, ładowarka 11kW

Ktoś ma jakieś przemyślenia?
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Serdecznie dziękuję za Wasze opinie.

cena 70~80tyś. Coś w okolicy 2021~2022 :) Budżet jest mięki. Ale Auto dla żony ma swoje prawa i wymagania.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie chce się wdawać w słowne przepychanki: mamy oba BEV z FWD i RWD
W UK.
W Polsce jest teraz zima i bywa ślisko.
Więc możesz sobie darować swoje zwyczajowe nie mające przełożenia na PL, obserwacje z innych miejsc świata.
W Dubaju też pewnie RWD wyjdzie lepiej.

Ale w Polsce zimą niekoniecznie.
(choć wiem że to dwa różne BEV). Jeździ się lepiej i bezpieczniej RWD i tyle.
A u mnie odwrotnie.
Oba auta z RWD jeżdżą po śliskim zauważalnie gorzej niż obecne i byłe z FWD.
 

nabrU

Moderator
Natomiast przedliftowy ID3 to olbrzymi kompromis jeśli chodzi o jakość wnętrza (plastik wszedzie) - polift wygląda tak samo ale jakość materiałów jest nieporównywalnie lepsza.

Niestety polift to już nie te pieniądze...

Natomiast przyzwoicie wyposażony ID3 to ewenement. To troszkę boli.

No co ty, mój w wersji Family miał niezłe wyposażenie (plus koła 19" Andoya, PC i lakier metalik jako dodatki). Poniżej masz wyposażenie wersji z roku 2021 (potem pozmieniali). To jest z broszurki z UK więc moga być jakieś różnice w wyposażeniu (poza kierownicą ;)). Może podobną polską broszurkę można znaleźć w necie.

1736502674970.png


1736502760774.png

1736502781564.png
 

nabrU

Moderator
W UK.
W Polsce jest teraz zima i bywa ślisko.
Więc możesz sobie darować swoje zwyczajowe nie mające przełożenia na PL, obserwacje z innych miejsc świata.
W Dubaju też pewnie RWD wyjdzie lepiej.

Przestań proszę się mnie czepiać, OK.
W UK mam obecnie -3*C w mojej lokalizacji, ładowanie 7kW z wallboxa dzisiaj rano grzało mi baterię w Tesli, więc i u nas zima bywa czasami.


Screenshot_20250110-084348.png


Sorki za off-topic @Grzesiek
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Tu chyba inny rozklad pakietów w EU jest.
Pod life chyba coś jest jeszcze. Ale udział srednio/lepszych wyposażen jest znacząco niższy niż u stellantis. Tak czy siak. Zostają te 2 typy.
A jak się nie znajdzie to może wrócimy do nowszego 208e po 2022r. Bo ma wyraźnie lepszy zasięg. Ale to desperacja i ostateczność.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
tylko jak jest zrobione po staremu, ja RWD Tesla przejechalem 60 tys i nigdy nie chcialo mnie auto zabic a Fiat 500e mieli kolami przez polowe roku mimo zabojczych 116KM

to nie RWD jest zle tylko jego wykonanie u producentow
Dokładnie, trakcja 208e FWD tez jest żałosna mimo dobrych opon... gdyby nie one to kaszana w komforcie jazdy. Zwlaszcza kiedy droga jest morka. Zwyczajnie nie miałem zaufania.
 
Top