PHEV - taka Tesla Model 3 tylko z REXem - co polecacie?

tokwi

Pionier e-mobilności
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • niskie kombi lub sedan (ale żeby 2 szosy weszły)
  • odpowiednik teslowego trybu psa
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?

(Edytowane wymagania 09.01)
 
Last edited:

Michal

Moderator
W takim razie nowe pluginy ze stajni VW. Np Superb w wersji plugin ma na pewno ponad 100km, ale chyba nie ma jeszcze konfiguracji z 4x4. Taka jest z kolei w Multivanie T7.
No raczej nie, bo tutaj piszą, że Superb ma 13 kWh, więc tak samo...
 

Michal

Moderator
Na stronie nic się nie da znaleźć oczywiście ale jest skok tłoka... 🤦‍♂️
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Na stronie nic się nie da znaleźć oczywiście ale jest skok tłoka... 🤦‍♂️
Zawsze zwracam uwagę na skok tłoka!! To jest najważniejszy parametr ! A Ty nie ?
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Z tym zasięgiem oraz spalaniem pluginów podawanym oficjalnie przez producentów to jak dla mnie obrzydliwa i głupia manipulacja.
Kilka razy przeglądałem specyfikacje żeby znaleść zwykłe dane o spalaniu. Nie podają! Można znaleść jedynie takie spalanie z pomiarów na pierwszych kilkudziesięciu kilometrach prowadzonych dopóki jest naładowana baterią. I taki pomiar ekstrapoluje się jako średni „na 100km”
 

Michal

Moderator

lookash_c

Pionier e-mobilności
Z tym zasięgiem oraz spalaniem pluginów podawanym oficjalnie przez producentów to jak dla mnie obrzydliwa i głupia manipulacja.
Kilka razy przeglądałem specyfikacje żeby znaleść zwykłe dane o spalaniu. Nie podają! Można znaleść jedynie takie spalanie z pomiarów na pierwszych kilkudziesięciu kilometrach prowadzonych dopóki jest naładowana baterią. I taki pomiar ekstrapoluje się jako średni „na 100km”
Ale to wynika z procedury testowej WLTP.
 
Top