KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

inter

Pionier e-mobilności
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
nie miałbym nic przeciwko żeby EV3 spróbować ale ta cena jak dla mnie jest nieporozumieniem. sztucznie zawyżana i potem sztucznie rabatowana a po prawdzie kupujesz drogiego koreańczyka. to się mija z celem.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Autko będzie sie sprzedawać po rabacie do ok 150k, trzeba poczekac na wyprzedaże rocznika
 

jerryw

Zadomawiam się
nie miałbym nic przeciwko żeby EV3 spróbować ale ta cena jak dla mnie jest nieporozumieniem. sztucznie zawyżana i potem sztucznie rabatowana a po prawdzie kupujesz drogiego koreańczyka. to się mija z celem.

Mieliśmy na weekend EV3 w wersji GT Line do testów. Samochód generalnie bardzo fajny. Przyjemnie sie jeździło i jest naprawdę przestronny jak na swoje rozmiary. Irytujące są systemy monitorowania kierowcy które co chwila wszczynają alarmy. Da się to wyłączyć ale po włączeniu samochodu od nowa są aktywowane :-(. Całkiem nieźle działa iPedal.

Wielki minus dla Kia za marketing związany z zasięgiem. Jak dla mnie nie ma szans żeby przejechać EV3 600km tak jak się chwalą. Realnie przy obecnych pogodach i weekendzie ze śniegiem zasięg realny w mieście to było około 390 km na pełnej baterii. Oczekiwałem trochę lepszego wyniku. Konsumpcje średnią miałem przez ten weekend na poziomie około 19kW/100km.

Na koniec cena. Wszystkie kwoty poniżej są brutto dla osoby fizycznej. Przy wyposażeniu GT Line z pakietem Komfort byliśmy w stanie zejść do około 210k co według mnie jest cena przynajmniej o około 25-30 tyś za wysoką i zaporową. Na ta chwilę Kia nie ma tez jakiegoś super finansowania na ten samochód jeśli nie myśli się o zakupie na własność. Nie ma opcji leasingu z odkupem dealera bo jak mi wytłumaczono żaden dealer nie chce się zobowiązać do ceny odkupu po 3 latach, spodziewają się ze samochód może stracić bardzo dużo na wartości w tym okresie - co tylko pokazuje ze nawet dealerzy uważają cenę za dużo za wysoką. Jest oferta wynajmu z Arvala na EV3 ale przy GT Line i wpłacie 30k na początek rata miesięczna to 3045 zł. Daje to to kosmiczne prawie 140k za trzy lata. Nawet jak odliczymy ubezpieczenie. W innych markach przy podobnych cenach samochodu a nawet wyższych miesięczne koszty potrafią być o około 600 do 1000 zł niższe miesięcznie.
Wiec dla mnie na tą chwilę ten samochód to No Go. Niesamowite było, że dealer proponował mi w podobnej cenie prawie tak samo wyposażone EV6 w ramach pozbywania się stocku z 2024. Gdyby nie fakt, że szukamy samochodu małego nie większego niż 4,4m to byłaby to zdecydowanie lepsza opcja. Tym bardziej że dostępne obecnie EV3 też są z 2024 roku i cena na ten rok jest identyczna z cena samochodów zamawianych teraz do produkcji ☹
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jest oferta wynajmu z Arvala na EV3 ale przy GT Line i wpłacie 30k na początek rata miesięczna to 3045 zł. Daje to to kosmiczne prawie 140k za trzy lata. Nawet jak odliczymy ubezpieczenie. W innych markach przy podobnych cenach samochodu a nawet wyższych miesięczne koszty potrafią być o około 600 do 1000 zł niższe miesięcznie.
Ja bym powiedział, że nawet o połowę.
Tak przynajmniej dostałem w Ioniqu5 dwa miechy temu.

Bateria podobna, auto dużo większe i lepiej wykonane, z lepszych materiałów, więc wybór był jasny.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Mieliśmy na weekend EV3 w wersji GT Line do testów. Samochód generalnie bardzo fajny. Przyjemnie sie jeździło i jest naprawdę przestronny jak na swoje rozmiary. Irytujące są systemy monitorowania kierowcy które co chwila wszczynają alarmy. Da się to wyłączyć ale po włączeniu samochodu od nowa są aktywowane :-(. Całkiem nieźle działa iPedal.

Wielki minus dla Kia za marketing związany z zasięgiem. Jak dla mnie nie ma szans żeby przejechać EV3 600km tak jak się chwalą. Realnie przy obecnych pogodach i weekendzie ze śniegiem zasięg realny w mieście to było około 390 km na pełnej baterii. Oczekiwałem trochę lepszego wyniku. Konsumpcje średnią miałem przez ten weekend na poziomie około 19kW/100km.

Na koniec cena. Wszystkie kwoty poniżej są brutto dla osoby fizycznej. Przy wyposażeniu GT Line z pakietem Komfort byliśmy w stanie zejść do około 210k co według mnie jest cena przynajmniej o około 25-30 tyś za wysoką i zaporową. Na ta chwilę Kia nie ma tez jakiegoś super finansowania na ten samochód jeśli nie myśli się o zakupie na własność. Nie ma opcji leasingu z odkupem dealera bo jak mi wytłumaczono żaden dealer nie chce się zobowiązać do ceny odkupu po 3 latach, spodziewają się ze samochód może stracić bardzo dużo na wartości w tym okresie - co tylko pokazuje ze nawet dealerzy uważają cenę za dużo za wysoką. Jest oferta wynajmu z Arvala na EV3 ale przy GT Line i wpłacie 30k na początek rata miesięczna to 3045 zł. Daje to to kosmiczne prawie 140k za trzy lata. Nawet jak odliczymy ubezpieczenie. W innych markach przy podobnych cenach samochodu a nawet wyższych miesięczne koszty potrafią być o około 600 do 1000 zł niższe miesięcznie.
Wiec dla mnie na tą chwilę ten samochód to No Go. Niesamowite było, że dealer proponował mi w podobnej cenie prawie tak samo wyposażone EV6 w ramach pozbywania się stocku z 2024. Gdyby nie fakt, że szukamy samochodu małego nie większego niż 4,4m to byłaby to zdecydowanie lepsza opcja. Tym bardziej że dostępne obecnie EV3 też są z 2024 roku i cena na ten rok jest identyczna z cena samochodów zamawianych teraz do produkcji ☹
świetna recenzja. konkretne info które tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że fajny produkt można ubić na starcie zbyt wysoką ceną. czy możesz coś więcej napisać o prowadzeniu, zawieszeniu i tym podobnych technikaliach?
 

jerryw

Zadomawiam się
świetna recenzja. konkretne info które tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że fajny produkt można ubić na starcie zbyt wysoką ceną. czy możesz coś więcej napisać o prowadzeniu, zawieszeniu i tym podobnych technikaliach?

Jeździliśmy EV3 po Warszawie i okolicach więc warunki miejskie. Ciężko w pełni oceniać więc zawieszenie ale na drodze gdzie co 100m mamy garby zwalniające i to dość wysokie w porównaniu z Nissanem Leafem 2 i Volvo XC60 które użytkujemy na co dzień zdecydowanie najbardziej czuliśmy nierówności w EV3. Ale nie mogę powiedzieć że było nie komfortowo. W mieście zawieszenie pracowało dobrze. Nie zaobserwowałem żadnego bujania się, układ kierowniczy jak dla mnie działa w sam raz, bez przesadnej lekkości jak w niektórych samochodach. To co mi chwilami trochę przeszkadzało ale to może kwestia przyzwyczajenia to reakcja na i działanie pedału gazu. Miałem wrażenie że zakres jest strasznie duży - tzn żeby samochód rzeczywiście raźnie ruszył spod świateł trzeba było pedał wcisną mocno i miałem wrazenie że reakcja nie była jakby natychmiastowa. Takie odczucia po przesiadce bezpośrednio z Nissana. Ale po jakimś czasie tego już nie zauważałem więc pewnie to kwestia przyzwyczajenia się. To co mnie też trochę zdziwiło ale znowu nie tak żeby powiedzieć że to wielka wada to skrętność. Generalnie Nissan Leaf jest o około 15 cm dłuższy od EV3. Mamy dość wymagający jeśli chodzi o wjazd i nieduży garaż. Spodziewałem się że EV3 z racji tego że jest trochę krótszy będzie sobie radził lepiej niż Nissan przy parkowaniu ale okazało się że Kia była mniej zwrotna i wymagał trochę więcej uwagi przy wjeździe. Ale trochę na obronę może to też wynikać z wyczucia samochodu. Nissanem wjeżdżamy do tego garażu już prawie 3 lata a EV3 ma jednak trochę inne proporcje więc może za jakiś czas nie miał bym takiego odczucia. Na duży plus przynajmniej przez te dwa dni używania były fotele. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane i mają wygodne zagłówki. Mają też fajny bajer ale tylko w GT Line że przy wsiadaniu i wysiadaniu przesuwają się maksymalnie do tyłu robiąc więcej miejsca dla kierowcy lub pasażera. Aczkolwiek córka przytomnie mi zwróciła uwagę co z pasażerami z tyłu bo oni wtedy mają mniejszy komfort wsiadania i wysiadania ;-). Z czepiania się mogli lepiej zaprojektować panel do klimy bo jest zasłonięty przez kierownicę więc trzeba się przechylić żeby go zobaczyć ( i wtedy od razu jest alarm żeby patrzeć przed siebie ;-)) Ale z drugiej strony są też fizyczne przyciski do zmiany temperatury wiec można im wybaczyć. Miejsca z tyłu jest sporo i myślę że rzeczywiście na upartego jeśli ktoś nie podróżuje na wakacje samochodem to EV3 może być jedynym samochodem w rodzinie.
 
Top