Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

eimi

Pionier e-mobilności
2. Teraz przednia kamera jest ósmą a wcześniej było 7 kamer? W mojej TM3 z 2021r. jest osiem kamer. 3 z przodu, 4 z boków i jedna z tyłu. Czy w modelu Y były tylko dwie kamery z przodu? Czy o co chodzi?
EDIT: teraz w instrukcji widzę, że nie. Też są 3 kamery z przodu (w starej TMY). Pewnie jakiś błąd
W Y z HW4 z przodu za szybą są dwie kamery a nie trzy.

Cena wcale zła nie jest, po prostu zawiera kosztowne dodatki w cenie. I wszystko byłoby okej, gdyby możliwość wyboru koloru i wnętrza. W USA można wybrać w tej cenie Ultra Red + Białe wnętrze. I jeszcze w cenie FSD dorzucają. Oj Europejczycy dostają w tej chwili mocno okrojony produkt za te same pieniądze. Ale Ci niecierpliwi i tak zamówią i pewnie taki jest cel - podbicie marży póki produkcja nie rozkręci się na dobre. Białe wnętrze niestety white-white a nie black-white jak w obecnym Y (czarne boczki z miłego materiału).

Wydawało mi się też, że pojawi się jeszcze jakaś lepsza promocja na obecny model Y z inventory. Póki co najlepsza oferta była na koniec Q4 z darmowymi ładowaniami i przecenionymi modelami z inventory dla tych co kupują za gotówkę (bez leasingu 0.99%).

Obecny leasing na LAUNCH series to RRSO 8,33%. To już się robi 60k+ różnicy dla osoby która nie chce dopłacać za kolor, boosta i 20" koła. Średnio biorąc pod uwagę że nawet szybkość ładowania w ogóle się nie zmieniła, a Chińczycy już nie w jednym aucie mają 10-80% poniżej 15 minut. Dlatego obstawiam że po serii launch i pierwszej fali zamówień cena się urealni.

Mnie zastanawia jeszcze podłoga bagażnika w tych testach. Wygląda na to że połowa podłogi bliżej oparć się nie podnosi i jakby jest poprowadzona trochę ku górze żeby przykryć silniki od podnoszenia tylnych oparć i wyrównać różnicę poziomów. To by była spora wada, ja tam wożę pełno gratów poukładanych żeby nie stukały - trójkąt, apteczka, gaśnica, kompresor itd. W specyfikacji bagażniki mają 20 litrów mniej pojemności.

Tutaj to widać od 27m02s. Co myślicie?

Kyle wspomina w recenzji o amortyzatorach FSD które są odpowiedzialne za większy komfort i znacznie mniejszy hałas od kół związany z rezonansami i nierównością drogi (50m35s). Nie ma jeszcze testów z jazd ale wygląda na to że mamy kopiuj wklej zmiany z 3 HL. Amortyzatory FSD można zamówić od KONI do starego Y za 3k komplet.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
jak to jest z tym frunkiem z przodu w koncu - elektryczne otwieranie i zamykanie czy tylko otwieranie?
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Mnie zastanawia jeszcze podłoga bagażnika w tych testach. Wygląda na to że połowa podłogi bliżej oparć się nie podnosi i jakby jest poprowadzona trochę ku górze żeby przykryć silniki od podnoszenia tylnych oparć i wyrównać różnicę poziomów. To by była spora wada, ja tam wożę pełno gratów poukładanych żeby nie stukały - trójkąt, apteczka, gaśnica, kompresor itd.
W materiale z Autogefühl widać, że się podnosi ale mieli słabe oświetlenie i nie widać dokładnie co jest pod spodem. To co wrzuciłeś to jest spec chiński a Autogefühl pokazuję ten z Berlina, może to być różnica.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Do podnoszenia frunkow , po staremu dawało gazowe gazowe z nadciśnieniem to podnosiło, zmieniało sprężynkę w zatrzasku aby lżej dociskać przy zamykaniu.
Wersja 2 ok 1500-2000zł, czyli wymiana na elektryczne silowniki ze sterownikiem i chyba tak to się i tym razem skończy? (Polecam w kazdej wersji)
Pewnie znow jakies europejskie przepisy ?
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Redukcja szumu jest juz w X i są mikrofony w zagłówku kierowcy i niby ma to mieć znaczenie w wytwarzaniu fal przeciwnych hałasowi po uprzedniej kalibracji
No to, że ANC jest w S i X to wiadomo. Ale nigdy nie słyszałem, żeby coś takiego było obecne w TMY czy TM3?
 

umcus

Pionier e-mobilności
Nie podoba mi się tylko ta cena :( słabo to wygląda.
A ona taka zła? Podobnie wyposażony stary Y daje 252890 + boost (9kpln?) = 261 890. Czyli za 3100 dostajesz nowy, odświeżony model z kamerą z przodu, tabletem z tyłu, elektrycznie kładzionymi fotelami z tyłu i (imho) o niebo ładniejszym wnętrzem. Te 3100 to chyba niewielka podwyżka jak na te dodatki. Zakładając, że w tym jest tzw. podatek od nowości, to można powiedzieć, że cena nawet spadła. Pytanie, jak później zostaną wycenione te dodatki (koła, hak, lakier i boost).
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Do podnoszenia frunkow , po staremu dawało gazowe gazowe z nadciśnieniem to podnosiło, zmieniało sprężynkę w zatrzasku aby lżej dociskać przy zamykaniu.
Wersja 2 ok 1500-2000zł, czyli wymiana na elektryczne silowniki ze sterownikiem i chyba tak to się i tym razem skończy? (Polecam w kazdej wersji)
Pewnie znow jakies europejskie przepisy ?
Bardziej niż power frunk mi by się przydał jakiś przycisk do otwierania go stojąc przed autem. BTW. w EU wersji nie ma logo na masce?
 
Last edited:
Top