Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
moja żona umie, nie wiem jak ale jak ona jeździ to ma ok 10% niższe zużycie na każdej trasie :D
może w "szpilkach" nie dociska akceleratora. dobra spokojnie bo się małżonka obrazi za tego typu humor.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
moja żona umie, nie wiem jak ale jak ona jeździ to ma ok 10% niższe zużycie na każdej trasie :D
moja też kiedyś wsiadła i na trasie Wrocław-Karpacz-Wrocław wykręciła 13/100, pokazała mi że w TMY tak można :ROFLMAO:

Wracając do zimy to według mnie dla TMY temperatury powyżej 5 to nie zima, różnice nie są spore, spore zaczynają się poniżej zera.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
ja pierdziu ale delikatna jazda, małżonka śmiało może startować w wyścigach ecodrivingu :)
Kurde to jest myśl, może trzeba Ją wysłać na jakiś konkurs to jeszcze coś wygra :D

Nie wiem czy licznik A w Tesli nadal pokazuje dobrze ale od 02.08 2024 przejechałem 28 086km i do grudnia pokazywał średnią 18,1 kWh/100. 20% miasto+krajowki, 80% drogi S i A.
Nie jeżdżę powoli ale też nie przeginam zbytnio z przekraczaniem przepisów.

Odkąd temperatury spadają to ta średnia wzrasta, teraz mam 20,9. TMY LR AWD.
Zobaczymy co będzie na koniec zimy.

A po roku użytkowania porównamy to w firmie do HEV Toyoty i TDI VW. Będziemy też porównywać do id7 które za chwilę się pojawi i do wielu innych EV które jeżdżą już w firmie w Niemczech.

Owszem zużycie kWh/100 oraz stawka za kWh ma ogromne znaczenie ale patrzymy na całościowe, roczne koszty związane z użytkowaniem danego auta. Niestety w pełni u nas wychodzą dopiero po trzech latach, gdzie auta mają 160-180 tyś.

Zakładamy że nie będzie drożej, ale są też założenia że jednak będzie, jak będzie w rzeczywistości to się okaże. Zmiana na EV podyktowana jest głównie redukcją CO2, to jest kluczowe. Koszty wzrosną, trudno, trzeba będzie znaleźć sposób jak na nie zarobić.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
A po roku użytkowania porównamy to w firmie do HEV Toyoty i TDI VW. Będziemy też porównywać do id7 które za chwilę się pojawi i do wielu innych EV które jeżdżą już w firmie w Niemczech.
to może być bardzo ciekawe i odkrywcze, opisz sytuację jak będziesz miał więcej info.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kurde to jest myśl, może trzeba Ją wysłać na jakiś konkurs to jeszcze coś wygra :D

Nie wiem czy licznik A w Tesli nadal pokazuje dobrze ale od 02.08 2024 przejechałem 28 086km i do grudnia pokazywał średnią 18,1 kWh/100. 20% miasto+krajowki, 80% drogi S i A.
Nie jeżdżę powoli ale też nie przeginam zbytnio z przekraczaniem przepisów.

Odkąd temperatury spadają to ta średnia wzrasta, teraz mam 20,9. TMY LR AWD.
Zobaczymy co będzie na koniec zimy.

A po roku użytkowania porównamy to w firmie do HEV Toyoty i TDI VW. Będziemy też porównywać do id7 które za chwilę się pojawi i do wielu innych EV które jeżdżą już w firmie w Niemczech.

Owszem zużycie kWh/100 oraz stawka za kWh ma ogromne znaczenie ale patrzymy na całościowe, roczne koszty związane z użytkowaniem danego auta. Niestety w pełni u nas wychodzą dopiero po trzech latach, gdzie auta mają 160-180 tyś.

Zakładamy że nie będzie drożej, ale są też założenia że jednak będzie, jak będzie w rzeczywistości to się okaże. Zmiana na EV podyktowana jest głównie redukcją CO2, to jest kluczowe. Koszty wzrosną, trudno, trzeba będzie znaleźć sposób jak na nie zarobić.
Czy jako firma macie coś z tego że zredukujecie CO2? Zysk finansowy/brak straty/opłat? Reputacyjny? Wymagania regulacyjne czy wymagania jako 3rd party jakiejś organizacji?
Jestem ciekaw jak to wygląda z tej strony.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
to może być bardzo ciekawe i odkrywcze, opisz sytuację jak będziesz miał więcej info.
Nie spodziewam się że to będzie odkrywcze, chodzi mi tylko o to żeby wyraźnie, krótko napisać jakie są różnice w całościowych kosztach bo brakuje takich informacji, są ale trzeba ich długo i głęboko szukać
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Czy jako firma macie coś z tego że zredukujecie CO2? Zysk finansowy/brak straty/opłat?
Oczywiście że tak, w Niemczech, na Bawarii to już działa, opłaca się redukować CO2 nawet ponosząc koszt na inwestycje i zmiany.
Jest dużo składowych które powodują opłacalność redukcji CO2. Niestety nie znam na ten moment konkretnych wartości.
Na dzień dzisiejszy jedynie to, to że na wynajm długoterminowy oferta na TMY LR AWD była o ok 400zl/mc niższa niż na disla o podobnej wartości.

Więc dla nas w kosztach całościowych wszystko ma znaczenie, nie tylko koszt kWh i zużycie.

Po za tym "zielone" certyfikaty mają wpływ na postrzeganie marki oraz sam produkt. Aby je otrzymać w każdym przypadku trzeba pokazać aktualną produkcję CO2 i redukcję. Auta EV bardzo w tym pomagają ale wiadomo, nikt nie pozwoli sobie na duże przepłacanie.

Ale to już całkiem inny temat i wiadomo, nie dla wszystkich ważnych.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Więc dla nas w kosztach całościowych wszystko ma znaczenie, nie tylko koszt kWh i zużycie.
Tak. Zielone certyfikaty, redukcja CO2 wszystko kosztuje. Ostatecznie finansuje to konsument.
Więc ja na Twoim miejscu wcale z tego bym się nie cieszył.
 
Top