Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

zlp

Pionier e-mobilności
O co więc chodzi? Dlaczego w tym i innych wątkach na Elektrowozie jest ciągła dyskusja o zasięgu, a dla Amerykanów, Brytyjczyków i innych w Europie nie jest to prawie w ogóle 'daily topic'?
Chcąc to zrozumieć zacznij od porównania infrastruktury.
Ile masz kilometrów do najbliższej ładowarki?
Ile ładowarek masz w zasięgu kilkunastu kilometrów?
 

Łukasz

Zadomawiam się
Mają dużo lepszą infrastrukturę ładowania. Nie muszą w ogóle kombinować, planować.. Wrzucają cel w navi Tesli i gotowe. U nas jednak trochę trzeba pogłówkować. To od razu pojawia się myśl typu "jakbym miał większy zasięg to bym dojechał na miejsce bez ładowania i już". Sęk w tym, że przy takim podejściu każda bateria może okazać się za mała. Mielibyśmy tyle Superchargerów co w Austrii, Niemczech czy UK to i by się skończyły te dyskusje.
Mimo wszystko się nie zgodzę z ta opinia. W ciągu roku robię około 10-12 tras po ok 1300 km, zdecydowana większość tej odległości jest przez Niemcy gdzie nie bardzo mogę narzekać na Superchargery/Ionity. I bardzo by mi się przydało jeszcze 30/40kwh żeby jednak zamiast 4/5 postojów zrobić 2/3. Identyczna trasę spalinowym robiłem w ok 10/11h. Natomiast tesla 2022 LR awd często ciężko się zmieścić w 13h niestety... Trasy te pokonuje przez cały rok, wiec warunki są od upałów aż po śniegi i deszcze.

Samolot niestety rzadko wchodzi w grę, bo jest dużo drożej, nie wiele szybciej i niestety mniej wygodniej pod kątem organizacji.
 

nabrU

Moderator
Mają dużo lepszą infrastrukturę ładowania.

Pewnie racja ale czy Amerykanie ją maja? Dla Tesli pewnie tak, dla innych niekoniecznie (oglądając film Klawitera).
No i Amerykanie to mają gdzie pojeździć
 

KrzysztofFly

Moderator
Chcąc to zrozumieć zacznij od porównania infrastruktury.
Ile masz kilometrów do najbliższej ładowarki?
Ile ładowarek masz w zasięgu kilkunastu kilometrów?
Tyle, że tu się wszystko zmienia i to nawet dosyć dynamicznie ;).
Jak kupowałem 3 lata temu e-C4, to do najbliższych ładowarek DC, niezależnie od kierunku w którym chciałbym wyjechać, miałem 50-60km. Dzisiaj mam dwie różne stacje DC w odległości około 4km od mojego domu. Jednak to w sumie dla mnie, nie ma kompletnie znaczenia, gdyż ja się na nich ładować nie potrzebuję, bo ja ładuję się w domu. Aczkolwiek być może nastąpi kiedyś taka sytuacja, że wyskoczy mi jakiś zupełnie nieplanowany wyjazd i w takiej sytuacji będą jak znalazł :).
Jeśli już to szybciej mogą mi się przydać, te oddalone od mojego domu, a już w szczególności te umiejscowione przy trasach przelotowych, bo to z nich większość ludzi takich jak ja (mających własne gniazdko w domu) korzysta.
 

Łukasz

Zadomawiam się
Jeszcze jedna uwaga, w wielu watkach się powtarza jak mantra ze ktoś za szybko jeździ itd. Załączam jeden przejazd, gdzie w zasadzie prędkość była zupełnie w normie jak na niemieckie autostrady. Długość przejazdu 330km i raptem 2h40m jazdy i już trzeba było stawać. I nie twierdze, że chciałbym jeździć po 6h bez przerwy, no ale jednak niecałe 3h to nie jest wcale tak długo.
 

Attachments

  • 2025-01-28_20-19.png
    2025-01-28_20-19.png
    831,1 KB · Liczba wyświetleń: 29

rceb

Zadomawiam się
Mimo wszystko się nie zgodzę z ta opinia. W ciągu roku robię około 10-12 tras po ok 1300 km, zdecydowana większość tej odległości jest przez Niemcy gdzie nie bardzo mogę narzekać na Superchargery/Ionity. I bardzo by mi się przydało jeszcze 30/40kwh żeby jednak zamiast 4/5 postojów zrobić 2/3. Identyczna trasę spalinowym robiłem w ok 10/11h. Natomiast tesla 2022 LR awd często ciężko się zmieścić w 13h niestety... Trasy te pokonuje przez cały rok, wiec warunki są od upałów aż po śniegi i deszcze.

Samolot niestety rzadko wchodzi w grę, bo jest dużo drożej, nie wiele szybciej i niestety mniej wygodniej pod kątem organizacji.
tylko paradoksalnie czas ładowania się wydłuży - patrz krzywa szybkości ładowania, dlatego nie ma sensu robić większych baterii
 

nabrU

Moderator
Chcąc to zrozumieć zacznij od porównania infrastruktury.
Ile masz kilometrów do najbliższej ładowarki?
Ile ładowarek masz w zasięgu kilkunastu kilometrów?

No to w końcu potrzebujemy tych większych baterii czy jednak wystarczy dobra infrastruktura i temat zasięgu nie jest 'problemem'? ;) Jestem przekonany że wystarczy to drugie.

Tesla (i pewnie inni też) ma wszystkie nasze dane telemetryczne. Więc wiedzą jak, ile i kiedy jeździmy, ile, gdzie i kiedy się ładujemy itp. To jest ogrom informacji, które na pewno są użyte do tego aby zdecydować jakie baterie wrzucić aby REALNA WIEKSZOŚĆ użytkowników była zadowolona z zarówno zasięgu samochodu, ale także jego ceny (co także wiąże się z zyskami dla Tesli).

Osobiście sądzę, że większa gęstość baterii i ich niższa cena może doprowadzi kiedyś to sytuacji, że samochody popularne (a do takich zalicza się m. in. Tesla) dostaną ciut większe baterie. Inaczej większej baterii nie widzę...
 

Łukasz

Zadomawiam się
tylko paradoksalnie czas ładowania się wydłuży - patrz krzywa szybkości ładowania, dlatego nie ma sensu robić większych baterii
nie jestem jakos szczegolnie pewien robiac pewne zalozenia ;)
jezeli sredni czas postoju na ladowaniu wychodzi mi ok 20m(kawa, pieluchy, rozciaganie etc) to wieksza bateria naladuje sie bardziej w tym samym czasie, bo krzywa bedzie wyzej dla wiekszej bateri w tym samym czasie.
 
Top