FALCON V2 - 7kW (12kW)

szczur333

Zadomawiam się
Początki budowy sięgaja 2016 roku ale wyjechałem na drogi w 2019

Rama falcon v2 (stalowa)
silnik QS205 V3 5T
sterownik sabvoton 72150
bateria - ogniwa SONY VTC5 35Ah- układ 20S14P (ogniwa kupione "depakiety" wszsytkie są takie same czesc kupiona bez koszulek a gosc co zgrzewał miał na stanie tylko czerwone) zalezalo mi na czasie wiec juz uznalem niech takie bedą
napiecie nomimalne 72V (max 84V) odciecie ustawione na 60V)
prąd z baterii ustawiony na 80-90A (ale spokonie da rade 150A)


Na przestrzeni lat kombinowalem głównie z ulepszeniem ładowania.
Ładowarki i złacza ładownia jakie były:
1. XLR (max10A) + 5A ładowarka
2. XLR + ładowarka regulowana 1-12A (max realnie 10A)
3. XT60 + ładowarka 25A
4. XT60 + ładowarka regulowana 30A
5. dolozenie drugiego XT60 + ładowanie 30A + 3x 8A (na probe w domu) 53A realnie osiagnalem max (czyli 20-30min ładowaloby sie w trasie) jednak nigdy teog nie wykorzystalem bo juz 2kg w plecaku boli a co dopiero wozic 5kg
6. aktualnie zmienilem gniazdo na anderson 50A (ost foto) + dokupilem malutką ładowarke 20A ktora wazy okolo 1kg wiec szybkie ładowanie w trasie jest coraz bardziej realne

aktualnie calosc rozebrana bo dosc juz miałem bałaganu w kablach ;)
do wiosny mam nadzieje ze skończe

PS zapomnialem o najwazniejszym

zasieg- przy 40kmh srednio robie okolo 90-100km, przy 25kmh raz testowalem, zrobilem 120k na 50%, za tirem (80kmh) 80km i zeszlo 30%

ładowanie jak pisalem - aktualnie mam ladowarke 30A (realnie 29A daje) czyli 50% zasiegu w 30-35min, bms jest do 50A (ogniwa 55A) wiec byloby troche szybciej ale raczej w chlodny dzien, w lecie w 30-35*C nie ma szans zeby tak ładowac - w 30*C juz przy 30A mialme caly dzien temp baterii w okolicach 50-55*C
 

Attachments

  • IMG_7013.JPEG
    IMG_7013.JPEG
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 27
  • IMG_9782.JPEG
    IMG_9782.JPEG
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_6812.JPEG
    IMG_6812.JPEG
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 29
  • IMG_5072.JPEG
    IMG_5072.JPEG
    4 MB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_8587.JPEG
    IMG_8587.JPEG
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 29
  • IMG_5091.PNG
    IMG_5091.PNG
    354,2 KB · Liczba wyświetleń: 30
  • IMG_4705 (1).JPEG
    IMG_4705 (1).JPEG
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_0095.JPEG
    IMG_0095.JPEG
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 31
Last edited:

nabrU

Moderator
A jak się ma legalność używania takiego 'wynalazku' na drogach w PL?
 

szczur333

Zadomawiam się
zeby samorobka byla legalna musza byc spelnione 3 warunki rownoczesie
1. napiecie nominalne 48V max (albo 36V - juz nie pamietam)
2. moc znamionowa silnika max 250W
3. wspomaganie do 25kmh przy uzyciu pedalowania

2. jest niedosprawdzenia, 3 mozna zrobic wylacznik manetki - gorzej z nr1 bo u mnie to 72V nominalnie
wiec w takim DE/UK - rower do konfiskaty pewnie, w PL musialbys trafic na mega sluzbiste co jest raczej nie realne, nikomu sie nie chce potem babrac w papierach
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W fatbiku miałem nawet manetkę na stacyjkę w orginale ale moc była 1000wat.
To jest tak jak z hulajnogami , mają być bez siodelka ale jak sobie zrobisz np pudełko-nplecaczek na sztycy, to możesz na nim siąść, bo to nie siodelko .Ale widze że ludzie jeżdżąc z siodelkami i mają w dupie durne prawo.
250wat np w terenie górzystym dla np 120 kg bikera. Umrze pod górę
Rozumien ograniczenie prędkości ale nie mocy
To jest tak jak z akcyzą za pojemność itd itp.
 

szczur333

Zadomawiam się
aktualnie w przebudowie ;)

głownie elektryka (zamiast glownej wiazki ktora byla polutowana na stale) chce zrobic glowna rozdzielnie elektryczna modulowa, na zlaczach XT/MR (wchodza ciasno wiec bez szans zeby cos sie wypielo itp)

PS o ile wiem to chyba najszybciej ladujacy sie ebike w PL, niewidzialem zeby ktos odwazyl sie ladowac wiekszymi pradami - nie liczac jednego goscia ktory ma podobny na ogniwach LTO, ale raczej tam pojemnosc do wagi i objetosci jest 2x mniejsza wiec nie zabardzo sie liczy
 

Attachments

  • IMG_0105.JPEG
    IMG_0105.JPEG
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 10
  • IMG_0123.JPEG
    IMG_0123.JPEG
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 10

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Cześć,
z ciekawości: czy przy tak "agresywnym" ładowaniu kontrolujesz temperaturę ogniw? Sony VTC5 z tego co kojarzę są dostosowane do dużych prądów, ale jestem ciekaw, czy się i tak nie przegrzewają. 20-30 min to bardzo krótki czas, a tu jeszcze balansowanie teoretycznie potrzebne, chyba że nie zawsze robisz.
 

szczur333

Zadomawiam się
Cześć,
z ciekawości: czy przy tak "agresywnym" ładowaniu kontrolujesz temperaturę ogniw? Sony VTC5 z tego co kojarzę są dostosowane do dużych prądów, ale jestem ciekaw, czy się i tak nie przegrzewają. 20-30 min to bardzo krótki czas, a tu jeszcze balansowanie teoretycznie potrzebne, chyba że nie zawsze robisz.
bms ma w standardzie czujniki wyprowadzone na przewodach, umiescilem je wszystkie na ogniwach w roznych miejscach

20-30min ladowalem raz testowo, w trasie zabieralem tylko jedna ladowarke ktora wazy 2,5kg i ma 29-30A, wiec nie dostawal pakiet wiecej niz 1C prawie nigdy

aktualnie znalazlem mniejsze/lzejsze ladowarki i moge miec 42-44A z tej samej wagi

problem w tym ze robie to dla samego funu budowania i tez moze wykorzystam jedynie pare razy realnie - bo odkac kupilem e-moto - falcon wiecej stoi niz lezy
a jak kupie dostawczaka gdzie bede mogl zapakowac go na pake to dlugie tripy nie beda miec sensu - co najwzyej taki z jednym ladowaniem po drodze

ponizej foto nowych ładowarek (waga 1,1kg, objetosc kolo 1L - realny prad max 22A, ale zaleca sie do 20A
finalnie bedą 3
IMG-5142.jpg


IMG-5143.jpg
 

szczur333

Zadomawiam się
ogolnie to chcualbym miec taki fajny mega rozbudowany BMS gdzie moc bylaby regulowana na podstawie SoC/temp - i moglbym sobie krzywą sam wgrac - wtedy ladowanie chroniloby baterie lepiej i automatycznie niz manualne obserwowanie procesu ladowania
 
Top