Dacia Spring

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No i kolejna wyprawa ale już w ciężkiej zimie - drogi ledwo odśnieżone, błoto, ślisko - dało radę.
Miałem też trochę manewrowania po śniegu przy parkowaniu i jestem pozytywnie zaskoczony, bo łatwiej niż w ICE jest jechać z małym momentem - inni ślizgali się że hej, nie wspominam o trudnościach z podjazdami.
Spalanie 16 kWh/100, realny zasięg coś pod
150 km, ja przejechałem 130.
Warunki
Nu morda
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Ostatnio na pokład trafiły podgrzewane siedzenia (maty i 6 stopniową regulacją z Ali) i grzanie lusterek. Roboty było z tym sporo ale dałem radę 💪
Do tego szereg poprawek akustycznych: uszczelki w drzwiach, tylnej i przedniej klapie oraz 2 m2 maty alubutyl 1,5mm zaaplikowanej tu i ówdzie. Do kompletu wymieniłem moje opony zimowe Matador MP93 z którymi jeździłem od zakupu na budżetowe wielosezonówki Davanti Alltoura. Wybierając je sugerowałem się przede wszystkim hałasem. W innych autach mam Nexen 4Seasons ale tu nie zecydowałem się ze względu na koszty. Przy okazji będę miał test kolejnej budżetowej marki. Kiedy zaczynałem z Nexen też były w tej lidze a teraz poszły naprawdę w górę.
Jest odczuwalna poprawa komfortu - szum wiatru i blaszankowatość karoserii stała się nieco bardziej znośna. Oponki tez sa znacznie cichsze i oszczędniejsze w zakresie kWh, co do przyczepności trudno wyrokować bo warunki są wiosenne.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Tak czy inaczej swoje zapiski kontynuuję
Dłuższy czas zmiany strategii ładowania daje wyraźme wyniki. Oczywiście, ktoś powie, że nie odkryłem ameryki bo sakramentalne 20-80 jest znane od zarania bateryjek ale ja zauważam, że nie 80 jest ważne ale nie dobijanie do pełnych 100% i nie chodzi mi tu o te Daciowe 100% na wyświetlaczu ale moment całkowitego zaniku prądu ładowania. Staram się kontrolować zatrzymanie ładowania głównie za pomocą aplikacji o której wspominałem. U mnie z uwagi na małą pojemność baterii często nie mogę sobie pozwolić na koniec ładowania przy 80% bo zbyt obcina mi to zasięg.
Myślę że pierwszy właściciel "osiągnął" ogromny spadek SOH zostawiając auto codziennie "na noc" co kończyło się ładowaniem do pełna, do zaniku prądu ładowania. Myślę że to nie była kwestia "pasywacji" o której ktoś pisał tym bardziej, że widzę szybszy spadek SOH jezeli zdarzy mi się doładowanie na full, np gdy aplikacja się zatnie.
Aktualne nachylenie daje prognozę spadku SOH w okolicach 3,2% na 100 tys km - wydaje sie nierealne ale czemu nie :love::):).

 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Hobbystycznie przyglądam się cenom nowych Springów i widać ogromną zmianę: od uruchomienia nowego programu dopłat mocno spadła liczba dostępnych aut: jeszcze jakieś 2 tygodnie temu była na poziomie 120-140 szt, teraz "tylko" 43 sztuki. Widać że cena zbywalności na poziomie 79 tys za auto w konfiguracji "bez obrazy" stała się faktem.
Ciekawe ile ich będzie widać na ulicach, ja widziałem jedną póki co.
 

mattmd

Zadomawiam się
Jak mówimy o 120 sztukach na cały kraj to raczej niezbyt często.
Ja natomiast zauważyłem niepwny wzrost cen.
Sam jestem na kupnie czegoś sensownego ale się wstrzymuje, zobaczymy co będzie za kilka tygodni.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Springi nie zdrożały. Staniały o ok 14 tys i tak się trzymają. Obserwuję to od miesięcy.
Oczywiście 120 szt to mało ja mówię o skali zmiany. Mówimy jednak o autach dostępnycj od ręki!
 

mattmd

Zadomawiam się
Springi nie zdrożały. Staniały o ok 14 tys i tak się trzymają. Obserwuję to od miesięcy.
Oczywiście 120 szt to mało ja mówię o skali zmiany. Mówimy jednak o autach dostępnycj od ręki!
Tak, tak springi tak jak piszesz, ale chodziło mi o droższe, większe jak np kona
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Spokojnie podejrzysz darmowym programem Car Scanner plus jakiś interfejs OBD ja używam vgate icar 2.0. jest jeszcze program CAN ZE bardziej pod Zoe ale też czyta. Powyżej masz wykres odczytów mojego soh. Tak więc jest lepiej niż w Leaf I szeregu innych aut gdzie tego odcztac się ponoć nie da. Ale nie wiem - mam wiedzę tylko o Spring i Zoe
 

PaRa

Zadomawiam się
Czy Spring i Twingo to podobne konstrukcje jeśli chodzi o baterię ?
Bo ja po powrocie do domu w Twingo podpinam kabel i odpinam rano.
 
Top