Dacia Spring

PaRa

Zadomawiam się
No, jajka jak berety, miałem to samo. A masz auto na gwarancji? Bo jak nie to w tej cenie przedłużają.
Co do klimy to pytanie czy masz Spring 2 bo czytałem na springforum.de że ten problem jest znany. To niemieckie formy jest naprawdę spore bo tych aut sprzedali tam pewno znacznie więcej niż w Polsce.
Jak wczoraj uruchamiałem zdalny dostęp do auta w Renault, to koleś wspomi nał mi o przedłużeniu gwarancji. Dobrze rozumiem, że zrobiony przegląd przedłuża gwarancję nawet w aucie sprowadzonym ?
 

PaRa

Zadomawiam się
Tu Pieluszynska serwis chyba tez wie o co chodzi tylko sami z siebie tego nie robią dopuki Ty nie zgłosisz.


Żadna bateria nie lubi niskich i wysokich %. Im bliżej 50% operujesz tym lepiej. Idealnie jakbyś jeździł w zakresie 40-60% dla degradacji. Nie realne chyba że ktoś jeździ tylko po bułki i wpina się do 60%.
Ja osobiście ustawiłem w Home Asystencie automat do rozłączania ładowania po 80%. Wiec wpinam na noc jak mam poniżej 30% i rano mam 80%. I mi te 100km latem/60km starcza na kilka dni wokół komina.
Raz na kilka miesięcy przed trasą 200km+ ładuje na 100%. Warto bo wtedy też bateria powinna się wyrównać pod względem napięcia na poszczególnych bateryjkach ;-)
I te rady dotyczą wszystkich elektryków.
Dzięki za info, zacznę zwracać na to uwagę.
Po prostu póżniej ustawię start ładowania, bo rano potrzebuję pełnej baterii, taka wada małego auta i moich potrzeb.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Te 40-60 to bym nie zniósł ale nie zostawiaj "na noc" żeby nie dobijało ci do pełna.
Sprawdź na fakturze z serwisu czy nie masz na dole info że aktywowano gwarancję Dacia Zen
 

C735K1

Zadomawiam się
Ostatnio na pokład trafiły podgrzewane siedzenia (maty i 6 stopniową regulacją z Ali) i grzanie lusterek. Roboty było z tym sporo ale dałem radę 💪
Do tego szereg poprawek akustycznych: uszczelki w drzwiach, tylnej i przedniej klapie oraz 2 m2 maty alubutyl 1,5mm zaaplikowanej tu i ówdzie. Do kompletu wymieniłem moje opony zimowe Matador MP93 z którymi jeździłem od zakupu na budżetowe wielosezonówki Davanti Alltoura. Wybierając je sugerowałem się przede wszystkim hałasem. W innych autach mam Nexen 4Seasons ale tu nie zecydowałem się ze względu na koszty. Przy okazji będę miał test kolejnej budżetowej marki. Kiedy zaczynałem z Nexen też były w tej lidze a teraz poszły naprawdę w górę.
Jest odczuwalna poprawa komfortu - szum wiatru i blaszankowatość karoserii stała się nieco bardziej znośna. Oponki tez sa znacznie cichsze i oszczędniejsze w zakresie kWh, co do przyczepności trudno wyrokować bo warunki są wiosenne.
Podgrzewanie lusterek - pokaż foto gdzie umieściłeś włącznik myślę żeby to zrobić pod przycisk od podgrzewania tylnej szyby.

A co do mat włożyłeś je w fabryczny fotel? Skąd zasilanie? Czy takie zewnętrzne pod zapalniczkę? Rozwiń oba tematy
 
Last edited:

C735K1

Zadomawiam się
Spokojnie podejrzysz darmowym programem Car Scanner plus jakiś interfejs OBD ja używam vgate icar 2.0. jest jeszcze program CAN ZE bardziej pod Zoe ale też czyta. Powyżej masz wykres odczytów mojego soh. Tak więc jest lepiej niż w Leaf I szeregu innych aut gdzie tego odcztac się ponoć nie da. Ale nie wiem - mam wiedzę tylko o Spring i Zoe
Na androida jest ten car scanner plus?
 

C735K1

Zadomawiam się
Jak wczoraj uruchamiałem zdalny dostęp do auta w Renault, to koleś wspomi nał mi o przedłużeniu gwarancji. Dobrze rozumiem, że zrobiony przegląd przedłuża gwarancję nawet w aucie sprowadzonym ?
W Dacii nazywa się taka gwarancja Dacia ZEN pytanie tylko co daje jak się coś zepsuje. U mnie aktywowana w Październiku. Koniec gwarancji standardowej. Przez mróz padło mi opuszczanie i podnoszenie szyby kierowcy muszę się umówić do nich i zobaczmy jakie koszty czy wejdzie w gwarancję czy nie.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Warunki Zen-ka. Niewiele zostaje na tej gwarancji.
Lusterka zalookaj tu, masz linki do szkiełek.


Dalej są moje posty. Zasilanie mam z grzania tylnej szyby, przewód idzie po lewej za zaślepką przy lewej nodze kierowcy. Trzeba rozpakować lekko wiązkę i tam jest gruby żółty przewód, jest tylko jeden taki. Jest kupa roboty z dołożeniem przewodów do wtyczek (no chyba że pominiesz), przeciągnięciem przewodów przez gumową osłonę, a z prawej na lewą też trzeba przerzucić żyłę zasilajaca. W sumie lusterka można sobie darować jak masz garaż...

Jeżeli chodzi o fotele to użyteczność jest o niebo większa, kupiłem te maty z fotki zasilanie wzięte z gniazda zapalniczki, fotki znajdziesz na powyższym linku. Kupka roboty jest z włożeniem mat - konieczny demontaż foteli, ja demontowałem boczki z foteli ale jest to dość łatwe, pokrycie siedziska i oparcia jest montowane na metalowe oczka tapicerskie, ja je poprzecinalem przy demontażu i odtworzyłem na trytytkach. Siedzenia grzeją bardzo fajnie - warto się umęczyć.
Cokolwiek więcej chciałbyś wiedzieć to pisz - pomogę
 

Attachments

  • OWG DACIA ZEN.pdf
    297,9 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • Zestaw.JPG.501bbecc67f5f939a93cb5709b89dce5.jpeg
    Zestaw.JPG.501bbecc67f5f939a93cb5709b89dce5.jpeg
    141,2 KB · Liczba wyświetleń: 8

.Kropek.

Zadomawiam się
Dzięki za info, zacznę zwracać na to uwagę.
Po prostu póżniej ustawię start ładowania, bo rano potrzebuję pełnej baterii, taka wada małego auta i moich potrzeb.
Ja też zauważyłem że z biegiem kilometrów nauczyłem się "nie bać się" o rozładowanie baterii i mieć do tego większy luz. Przez to częściej i bez emocji dojeżdzam na poniżej 10% czy to w trasie czy to w domu (ładować się dziś czy dopiero jutro -> jutro bo jadę tylko pare km więc dojade).
W Springu jest tryb żółwia który jeszcze nigdy nie aktywowałem. Przed nim są 2x ostrzeżenia o niskim poziomie baterii - te znam :) tu 6-7% na wyświetlaczu.
Po podłączeniu po OBD okazuje się że jest dolny i górny bufor. Czyli jak pokazuje 5% to realnie masz więcej, jak pokazuje 100% (ładujesz do odcięcia) to realnie masz więcej co by się tłumaczyło na jakieś 105-110% tego co wyświetla o_O
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Spring pokazuje 0% przy napięciu cel ok 3,4. Minimalne napięcie dla LiIon to ok 2,5V więc bufor z dołu jest bardzo bezpieczny. Z góry moim zdaniem jest niewielki i przy zaniku prądu ładowania napięcie cel jest w mojej ocenie za wysokie. To może powodować że spring szybko degraduje SOH.
 
Top