Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Ze względu na fakt, że to mój pierwszy post na tym forum, pragnę wszystkich serdecznie powitać.

W najbliższych dniach będę miał okazję odbyć jazdę próbną nowym Explorerem w wersji AWD 340 KM. Po jeździe postaram się lakonicznie opisać wrażenia oraz pokazać dane dotyczące przebytej trasy- mam na to przewidziane 2 godziny.

Założenie tego wpisu jest jednak inne :)

Ze względu na to, że moje doświadczenie z autami elektrycznymi opiera się głównie na testach Bjorna, jeździe testowej modelem Y AWD, oraz okazjonalnym korzystaniu z Hybrydy Lexusa NX nie będzie to szczególnie miarodajna opinia. Dlatego zwracam się z prośbą do forumowiczów, którzy Fordem mieli okazję się przejechać do wymiany poglądów na jego temat.

Jak oceniacie to auto z perspektywy własnych doświadczeń?
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
trasa ford.png
Warunki: 3°C
Wiatr: 13-20 km/h boczny
Prędkość testowa: 110-130 na S5, pozostałe drogi zgodnie z przepisami.
Tryb jazdy: ECO, podgrzewane siedzenie:ON, temperatura zadana 20°C
Pompa ciepła: brak
Model: Explorer Premium AWD 79kWh 340 KM

Auto zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie, nic mnie nie drażniło- brak pisków, trzeszczących plastików, system nagłośnienia B&O jak dla mnie petarda, muzyka poważna w końcu zaczęła brzmieć... Poziom hałasu podobny jak w TMY.

Jestem zwolennikiem niskich aut, z dobrym stosunkiem mocy do masy, raczej zawsze celowałem w te lżejsze :)
Oceniając pod tym kątem Forda- 8/10 jeżeli chodzi o kompromis pomiędzy precyzją układu kierowniczego, tłumieniem nierówności, sprężystością. Zaliczyłem nawet unik przed bażantem na bocznej drodze przy 90 km/h i auto okazało się nad wyraz opanowane, nawet nie zbliżyłem się do limitu przyczepności/stabliności. Jako drugą jazdę odbyłem dla porównania na świeżo TMY AWD LR i tutaj od razu zrozumiałem co mają na myśli użytkownicy, którzy oceniają to auto jako sztywne i średnio wygodne- w porównaniu do forda to trochę taczka i to z oponą pełną, a nie pneumatyczną.

Teraz konkrety
Zużycie energii: 21,5 kWh wydaje mi się że to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę fakt że DOBRE kilka razy musiałem sprawdzić jak to się zbiera, dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić tira na krajówce.

Żeby nie było tak słodko, to w Tesli łatwiej było mi się oswoić z systemem obsługi. Tutaj trochę błądziłem w tym menu, ale to pewnie kwestia przezwyczajenia. W filtrze ładowarek w nawigacji jest opcja preferowania mocy ładowarek do których ma nas prowadzić i opcją o najwyższej mocy jest wybór ładowarek powyżej 130 kW co sprawia że przy symulacji trasy zagranicznej wiele ładowarek o optymalniejszej mocy np około 150-250 kW jest omijanych- prowadzi do najbliższej 130kW przez co szacowany czas przejazdu znacznie się wydłuża w stosunku do ABRP. Jest też opcja wyboru sieci ładowarek Ionity, blue Oval i coś tam jeszcze, zatem może to rozwiązuje problem.

Reasumując biorąc pod uwagę moje potrzeby, tj: co jakiś czas z drogi zjeżdzam w lekki/ średni teren- wybieram Forda. Krótki przedni i tylny zwis oraz większy prześwit na pewno sprawi że będę czuł się bardziej komfortowo na bezdrożach. No i nikt nie będzie mi biadolił że nie uzna mi gwarancji jak zamienię felgi na aftermarketowe :p to oczywiście z przymrużeniem oka, ale wibracji na kierownicy też nie było :)
 

safeto

Fachowiec
@Zwyczajny nick

Minęło już trochę czasu od zakupu - jak teraz oceniasz auto? Czy nadal podtrzymujesz swoje pozytywne wrażenia? Jak sprawuje się na co dzień? Pojawiły się jakieś problemy czy może coś Cię zaczęło drażnić? Ja zastanawiam się nad wersją RWD bo są w dobrych cenach aktualnie ;)
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Aktualnie czekam na dostawę która nastąpi w okolicach kwietnia. Niestety mojej konfiguracji z pompą ciepła i asystentem kierowcy nie było na stanach magazynowych. Jestem zarejestrowany na niemieckim forum użytkowników tego samochodu i na bieżąco śledzę nowe wiadomości na temat Explorera i raczej nie ma jakiś szczególnych problemów z tego co do tej pory widzę. Jak poużytkuję to na pewno się podzielę spostrzeżeniami.
 

safeto

Fachowiec
Ja już podpisałem umowe leasingową, teraz czekać na odbiór auta :)
Zwykły Explorer (nie Premium) 77kwh RWD. Wyposażenie dla mnie w zupełności wystarczające, zdziwilem się, że ma masaże w fotelu kierowcy w standardzie ;)

Brak tylko pompy ciepla, bo pewnie bym dopłacił, ale to auta z placu. Pocieszam się, że w grupie VAG (tak traktuję tego Forda) to wielkiego znaczenia nie robi (a przynajmniej tak wyszło na kanale BatteryLife w teście ID3 z oraz bez pompy).
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Wszystko zależy jak to ludzie mówią :) Wybrałem wariant z pompą prawdę mówiąc bez zastanowienia. Po prostu byłem świadomy że PTC zużywa więcej energii niż pompa ciepła. Dopiero później w paru testach (chyba coś takiego robili ubiegłym roku norwescy dziennikarze) okazało się że odpowiednik naszego FE czyli ID.4 ma zasięg o około 15% większy z pompą ciepła. Jak będzie to czas pokaże :)

Gratuluję zakupu i zazdroszczę że pewnie niedługo już będziesz jeździł, a ja do połowy kwietnia- mam nadzieję, będę się toczył traktorkiem (Land Cruiser)
 

mecekbomba

Fachowiec
super autko. Przed pojawieniem się id7 chciałem kupić id.4. ale wygląd i wnętrze mnie odpychało chociaż technika była dobra. Ford z VW zabrał plusy i wyzbył się minusów. Kupujesz za gotówkę czy w finansowaniu? Jeśli w finansowaniu to napisz jakie parametry (opłata wstępna, rata, długość leasingu).
 

Empty

Fachowiec
Po prostu byłem świadomy że PTC zużywa więcej energii niż pompa ciepła

To teoria.
W praktyce w grupie VAG ta pompa ciepła słabo działa i różnice są kosmetyczne.
Wynika to z niskiego zaawanasowania całej konstrukcji i braku integracji z silnikiem, ukłądem chłodzenia etc (jak np. w Tesli)
 
Top