jak nie Renault5 to co?

mecekbomba

Fachowiec
przechodząc z benzyny na elektryka zostawiłem sobie w garażu Fabię "na wszelki wypadek". Pomimo 3 miesięcy zimy czy raczej później jesieni "wszelki wypadek" nie nadszedł więc pojawiło się pytanie czy Fabii którą na co dzień jeździ żona nie zamienić na elektryka. Może by się wreszcie od mojego elektryka odczepiła.

Pierwszy wybór padł na R5. za cennikowe 145.000 jest pompa ciepła, ponad 400 km zasięgu, no i android automotive jako bonus. I się bardzo podoba a śmieszny zielony nie wymaga dopłaty.

Czy jest coś lepszego? id.3. nie lubię mimo że sam mam elektrycznego volkswagena. Poza tym przy kwocie 170.000 zł zasięg dalej mniejszy niż w R5. Inster śmierdzi springiem a po doposażeniu kosztuje tyle co Reno. Grande Panda mi się podoba ale ani nie pojedzie szybko ani daleko.

Jedyną alternatywę widzę w poczciwym e208 na które pewnie dadzą duży rabat i w podstawowej Skodzie Elroq która jednak wygląda biednie przy renówce.

Jest coś innego? Ja lubię duże fury i zupełnie się nie orientuję w temacie mieszczuchów.

jakkolwiek wydaje się to oczywiste to dodam dla jasności: TESLA NIE
 

arcykot

Zadomawiam się
przechodząc z benzyny na elektryka zostawiłem sobie w garażu Fabię "na wszelki wypadek". Pomimo 3 miesięcy zimy czy raczej później jesieni "wszelki wypadek" nie nadszedł więc pojawiło się pytanie czy Fabii którą na co dzień jeździ żona nie zamienić na elektryka. Może by się wreszcie od mojego elektryka odczepiła.

Pierwszy wybór padł na R5. za cennikowe 145.000 jest pompa ciepła, ponad 400 km zasięgu, no i android automotive jako bonus. I się bardzo podoba a śmieszny zielony nie wymaga dopłaty.

Czy jest coś lepszego? id.3. nie lubię mimo że sam mam elektrycznego volkswagena. Poza tym przy kwocie 170.000 zł zasięg dalej mniejszy niż w R5. Inster śmierdzi springiem a po doposażeniu kosztuje tyle co Reno. Grande Panda mi się podoba ale ani nie pojedzie szybko ani daleko.

Jedyną alternatywę widzę w poczciwym e208 na które pewnie dadzą duży rabat i w podstawowej Skodzie Elroq która jednak wygląda biednie przy renówce.

Jest coś innego? Ja lubię duże fury i zupełnie się nie orientuję w temacie mieszczuchów.

jakkolwiek wydaje się to oczywiste to dodam dla jasności: TESLA NIE
Jak się wejdzie do konfiguratora i wybierze ogrzewane fotele i pakiet bezpieczeństwa i kolor nie zielony to R5 wychodzi 158 katalogowo także według mnie cena mocno przesadzona jak za małe autko które ma tylko 4 gwiazdki w testach ncap
 

Classic08110

Zadomawiam się
Na początku marca ma się pojawić Ford Puma Gen E
Podobny zakres cenowy.
Ani duży ani mały.
Zasięg do miasta i okolice.
Nie za ciężkie auto.
Przestronne
Z frunkiem
Dobre wyposażenie.
Brak pompy ale dużo osób pisze, że jak masz kilka czy nawet kilkanaście km to nie widać różnicy.
Jak to ford. Może się sensownie jak na elektryka prowadzić - ale to się jeszcze okaże :)
 

mecekbomba

Fachowiec
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

W zakresie Alfy warto zauważyć że to leasing a nie najem. Duży plus. A samochód planuje kupić na lata, żonka mało jeździ. Myślę że zainteresuję się finansowaniem Stellantis chociaż raczej w kontekście e208. Junior ma fatalne recenzje a ja w kontekście EV unikam suvów.

Mini raczej odpada, pomijając brak wyświetlacza kierowcy to fajne autko ale to nie ten poziom cenowy a BMW nie ma korzystnego finansowania.

Puma ciekawa, rzeczywiście w przypadku tego auta pompę ciepła można by odpuścić. Ciekawe jak z finansowaniem. Tutaj leaderem na razie jest Skoda z ratą 800 zł netto.
 

mecekbomba

Fachowiec
Jak się wejdzie do konfiguratora i wybierze ogrzewane fotele i pakiet bezpieczeństwa i kolor nie zielony to R5 wychodzi 158 katalogowo także według mnie cena mocno przesadzona jak za małe autko które ma tylko 4 gwiazdki w testach ncap
no tak, jak się da inny kolor jest drożej. ale zielony się żonie podoba więc po co dopłacać. pakiet bezpieczeństwa jest kompletnie zbędny - to nie bezpieczeństwo a asysteci przydatni na trasę albo ułatwiający parkowanie. Kamera i czujniki parkowanie w autku klasy B zupełnie wystarczą. 4 gwiazdki NCAP to minus, muszę doczytać czy to z powodu systemów wspomagania czy rzeczywiście jest marnie z bezpieczeństwem.

Edit: doczytane, 4 gwiazdki za systemy czyli bez znaczenia.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale Jepp Avenger powinien wyjść taniej, a w sumie to brat Alfy Junior :)
Dużo brzydszy,
Do tego do jeepa się nie mieściłem, a do Alfy tak.
A duży jestem.
Nie wiem jak to zrobili, ale fakt jest faktem, że Alfa jest zauważalnie przestronniejsza.
 

mecekbomba

Fachowiec
Dużo brzydszy,
Do tego do jeepa się nie mieściłem, a do Alfy tak.
A duży jestem.
Nie wiem jak to zrobili, ale fakt jest faktem, że Alfa jest zauważalnie przestronniejsza.
dyskutujcie sobie drodzy Państwo ale ja szukam samochodu dla stworzenia o wzroście 1 metr 58 cm. Jak jedzie moim id7 to ludzie myślą że VW wprowadził pełną autonomię bo ledwie czapka wystaje znad deski rozdzielczej...
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Jak się wejdzie do konfiguratora i wybierze ogrzewane fotele i pakiet bezpieczeństwa i kolor nie zielony to R5 wychodzi 158 katalogowo także według mnie cena mocno przesadzona jak za małe autko które ma tylko 4 gwiazdki w testach ncap
Czyli tyle co Elroq z taka baterią, a testerzy twierdza ze Elroq to w zasadzie skrócony Enyaq
 
Top