Koło zapasowe, Lewarek, Opony - Tesla Model 3

danielm

Pionier e-mobilności
Piszą internety, żeby śruby kół dokręcać do 175 Nm :whistle:
Spotkał ktoś oficjalne (Tesla) źródło tej informacji? W instrukcji nie znalazłem.
jak czegoś nie ma w instrukcji to nie istnieje. zmieniałem opony, rotowałem opony, żaden warsztat nie wydziwiał z Nm. są tam zwykłe śruby bez udziwnień
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jednak znalazłem w instrukcji na str. 198
175Nm
Wydaje mi się istotne, żeby tego pilnować, bo to wartość ekstremalnie wysoka w porównaniu z rekomendacjami innych producentów, a większość warsztatów raczej o tym nie wie (bo skąd?).

1615640290874.png


Dla porównania:
Alfa Giulia - 120 Nm
Audi A6 - 120 Nm
większość BMW - 120 Nm
Mazda 5 - 103 Nm
Mercedes E class - 130 Nm
Nissan Leaf - 113 Nm
Porsche Cayenne - 160 Nm
...
 
Last edited:

krist

Posiadacz elektryka
Piszą internety, żeby śruby kół dokręcać do 175 Nm :whistle:
Spotkał ktoś oficjalne (Tesla) źródło tej informacji? W instrukcji nie znalazłem.
ale to musiałbyś dokręcać kluczem dynamometrycznym. Ja swego czasu (w innym aucie) zmieniałem koła po kilka razy dzienie jak był weekend , zawsze dokręcałem do pierwszego "uh" i nigdy nie miałem problemu
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak i kupilem klucz. Tu jest spory moment i warto posprawdzać czy koła siedza dobrze. Miałem przypadek poluzowania w terenówce Merca - zostały dwie i od tej pory lekko uwazam.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Rozważam poniższe

Letnie:

Zimowe:
Dorwałem w fajnej cenie Michelin Pilot Alpin 5 i nie mogę złego słowa powiedzieć. Ciche (68 dB), dobrze się sprawują w zimowych warunkach: przyspieszenie/hamowanie, zakręty.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Dorwałem w fajnej cenie Michelin Pilot Alpin 5 i nie mogę złego słowa powiedzieć. Ciche (68 dB), dobrze się sprawują w zimowych warunkach: przyspieszenie/hamowanie, zakręty.
Me gusta gringo..wyglądają solidnie, poczekam na środek lata i będę rozważał zakup zimowek to i rozglądnę się za tym modelem.

A nawiasem mówiąc to ja jeszcze nawet nie rozgryzłem jak zdjąć zaślepkę z kół żeby dostać się do śrub. Czy przeciętny wulkanizator poradzi sobie z odkręceniem tych kółek? :p
 
Top