Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

eimi

Pionier e-mobilności
Mi pokazuje w Y że od nowości było 78 dostępne, a o ile się nie mylę brutto tam jest 82kwh.
Nie, to 78 jest już brutto.

Mi teslamate pokazuje 78.x kWh, jak zjechałem od 100% do 0% to miałem jeszcze 3.5kWh bufora (podejrzane w s3xy commander) i to 0-100% było właśnie ok. 75kWh.

Przez jakiś czas faktycznie był pakiet 80+ kWh Panasonica, ale LG zawsze miały okolice 78kWh. Panasonic tez się zdecydowanie dłużej ładował z wyższą mocą. W USA nadal jest Panasonic. Europa dostaje upośledzone baterie co wyjątkowo czuć w Performance.

Moim zdaniem nic się w kwestii baterii w Juniperze nie zmieniło. Dla pewności można sprawdzić jakie jest napięcie na celach kiedy auto już pokazuje 0% - u mnie jest 3.3V @ 0%.
 
Last edited:

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ta dźwignia kierunkowskazów jest upośledzona. Działa tylko jeden klik i albo trzeba wyłączyć kierunek ręcznie albo polegać na automatycznym wyłączeniu które w 2 na 10 przypadków nie działa dobrze i jedziesz z włączonym kierunkiem. Zdecydowanie brakuje funkcji delikatny klik = 3 mrugnięcia.
Ja chyba jakoś dziwnie jeżdżę bo wg mnie te automatyczne kierunkowskazy działają super. Jedyne miejsce gdzie się gubią to zjazd z ronda - wtedy faktycznie muszę wyłączać ręcznie. Ale bez przesady, "klasycznym" też się zdarza zbyt wcześnie lub za późno odbić..
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jedyne miejsce gdzie się gubią to zjazd z ronda - wtedy faktycznie muszę wyłączać ręcznie
To nie jedyne miejsce gdzie się gubi, ale faktycznie najczęściej na rondzie. Mieszkam w miejscu gdzie jest dużo rond i jest to mega irytujące, bo albo polegasz na systemie albo nie i efekt jest taki że albo za każdym razem patrzysz czy się kierunek wyłączył albo jedziesz z mrugającym. Ja wyłączyłem tą funkcje, wolę standardowy trój-klik + możliwość włączenia na stałe. W juniperze dali dźwignię na odczepnego bo ludzie chcieli, ale zabrali 80% jej funkcjonalności.

Zapewne Elon powiedział tak - "możecie przywrócić tą cholerną dźwignię, ale ma kosztować poniżej dolara"
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Nie, to 78 jest już brutto.

Mi teslamate pokazuje 78.x kWh, jak zjechałem od 100% do 0% to miałem jeszcze 3.5kWh bufora (podejrzane w s3xy commander) i to 0-100% było właśnie ok. 75kWh.

Przez jakiś czas faktycznie był pakiet 80+ kWh Panasonica, ale LG zawsze miały okolice 78kWh. Panasonic tez się zdecydowanie dłużej ładował z wyższą mocą. W USA nadal jest Panasonic. Europa dostaje upośledzone baterie co wyjątkowo czuć w Performance.

Moim zdaniem nic się w kwestii baterii w Juniperze nie zmieniło. Dla pewności można sprawdzić jakie jest napięcie na celach kiedy auto już pokazuje 0% - u mnie jest 3.3V @ 0%.
wg. tego źródła bateria "5L" jest to 79kWh netto. W paru innych miejscach widziałem 82 brutto.
w trójce i krótko w Y MIC była montowana "5C" która rzeczywiście miała 75 netto
 

umcus

Pionier e-mobilności
jest to mega irytujące, bo albo polegasz na systemie albo nie i efekt jest taki że albo za każdym razem patrzysz czy się kierunek wyłączył albo jedziesz z mrugającym.
Rozwiązaniem Commander i mruganie listwy. Ciężej będzie to nie zauważyć/ignorować.
 

eimi

Pionier e-mobilności
wg. tego źródła bateria "5L" jest to 79kWh netto. W paru innych miejscach widziałem 82 brutto.
w trójce i krótko w Y MIC była montowana "5C" która rzeczywiście miała 75 netto
Nie mogę się zgodzić.

Nawet wg tej strony którą podałeś ogniwa są LG L50 5.0 Ah

Pojemność:
Nominal 18.20Wh
Minimum 17.60Wh

W Tesli jest pakiet 96s46p = 4416 ogniw

To daje pojemność brutto:
minimum 4416 * 17,6 = 77,7kWh
nominal 4416 * 18,2 = 80,3 kWh

LG podaje pojemność przy rozładowaniu do 2.5V (end voltage), podczas gdy tesla nawet z buforem nie rozładuje się mniej niż 2.85V, więc nie osiągniemy pojemności nominalnej z datasheeta

To daje okolice 78kWh brutto max - i to przy założeniu że prąd rozładowania to 0.2C.

Skąd wiadomo że te pojemności na tej stronie to netto? Wyglądają na brutto. Bo nawet dla LFP z 2023 jest 62kWh, a netto miała 57.5

Ta 82kWh bateria w Tesli 3/Y to jakiś urban legend który tutaj krąży na forum.
Bateria LG ma 78kWh. Brutto.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Rozwiązaniem Commander i mruganie listwy. Ciężej będzie to nie zauważyć/ignorować.
I nadal trzeba ręcznie wyłączyć...
ale patrząc na logikę, kiedy SR bateria nieco urosła, LR nie. To na prawdę jest miejsce na kolejną wersję z większą baterią.
zdecydowanie. Już teraz przy zastosowaniu ostatnich ogniw LG pojemność wzrasta o 14% przy zachowaniu tej samej masy. To by dało 78*1,14 = 89kWh. A podobno tam się zmieści więcej ogniw niż 4416 więc w 95kWh jestem w stanie uwierzyć, choć obstawiam że to będzie 89-90kWh brutto.

Tesla obecnie stosuje ogniwa LG z 2019roku. Aż prosi się o aktualizacje w tym temacie. Będzie tak jak mówiłem - wszyscy czekający na Junipera zamówią ze starą baterią, po czym tesla wyjdzie cała na biało i wprowadzi zaktualizowane pakiety.

Kupowanie nowej Tesli to masochizm, bo później trzeba doświadczać tego bólu dupy że można było chwilkę poczekać i mieć lepsze auto.
 

umcus

Pionier e-mobilności
hehe super long range wariant. Chodliwy temat, bo czekających jest wielu.
Tesla Super Pro MAX ?
I nadal trzeba ręcznie wyłączyć...
No fakt.
Tesla obecnie stosuje ogniwa LG z 2019roku. Aż prosi się o aktualizacje w tym temacie. Będzie tak jak mówiłem - wszyscy czekający na Junipera zamówią ze starą baterią, po czym tesla wyjdzie cała na biało i wprowadzi zaktualizowane pakiety.
No i tak pewnie będzie. Tylko obstawiam, że skończy się na dodaniu 4-6 kWh czyli realnie 15-40 km więcej. Czas pokaże ;)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Luźna refleksja w temacie. Gdy zamawiałem mojego TMY RWD 2 lata temu kosztował 229 990 PLN z baterią 60kWh. Obecnie mogę zamówić TMY Juniper LR AWD za identyczną kwotę. Czy to nie jest wzrost baterii z 60 kWh na 78 kWh (+30%) na przestrzeni 2 lat? Marudzicie i marudzicie ale jakoś u innych producentów nie zauważam podobnych zmian w tak krótkim czasie. Plus zakres facelifting-u jest mimo wszystko imponujący jak na facelifting (znów porównując z innymi markami). Plus częste aktualizacje wprowadzające naprawdę fajne rzeczy.
 
Top