Nowy Y LR ADW czy LR RWD

cwireq

Posiadacz elektryka
W starym Y różnicy nie było. Faktycznie sprawdziłem- sorry @Wojtek Wawa pomyłka z mojej strony. No to już dla mnie bardziej powod aby dołożyć do AWD. Muzyki słucham przez 100prc czasu w aucie :p

PS: Jeszcze subwoofer sprzątnęli - slabo

PS2: dodatkowo gorsze wykończenie drzwi i późniejsza dostawa.

*przy takim układzie raczej AWD bym polecał. Łatwiej będzie sprzedać takie auto.
 
Last edited:

itguy

Posiadacz elektryka
W starym Y różnicy nie było. Faktycznie sprawdziłem- sorry @Wojtek Wawa pomyłka z mojej strony. No to już dla mnie bardziej powod aby dołożyć do AWD. Muzyki słucham przez 100prc czasu w aucie :p

PS: Jeszcze subwoofer sprzątnęli - slabo

PS2: dodatkowo gorsze wykończenie drzwi i późniejsza dostawa.

*przy takim układzie raczej AWD bym polecał. Łatwiej będzie sprzedać takie auto.
Zdecydowanie przy takiej liczbie różnic osobiście też dołożyłbym te 10k bo nie dużo - większość marek chce większą dopłatę za sam napęd 4x4.
I zgadzam się łatwiej będzie znaleźć zainteresowanych kupnem za klika lat.
 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
To jest OT do pytania, ale nie mam nic do całorocznych opon, nigdy nie miały dla mnie sensu finansowego, a teraz gdy mają (jeżdżę spokojnie i nie zdzieram opon co sezon, a wymiany są po około 200 zł za zmianę lekko), znów dostanę nowe letnie z samochodem i przy moim stylu jazdy wystarczą mi na 5 lat, szkoda je wyrzucać.

Co do RWD versus AWD, to już napisałem wcześniej, wg mnie RWD jest super, ale jak ktoś ma potrzeby, to głupotą jest nie dopłącić. Sam dopłaciłem za kolor, a pewnie będę musiał za system parkowania (boli mnie sama myśl na to, liczę, że żonę nauczę parkować. I siebie też, bo w jej fieście też zawsze używałem systemu, to spora wygoda nie musieć robić tak przykrej czynności samemu. A to dopiero OT).

Ale jakie potrzeby? AWD nie jest do niczego potrzebne, a czasami wręcz niebezpieczne. AWD daje złudne poczucie bezpieczeństwa - jak wyjeżdżasz rano spod domu, to bo mimo że warunki średnie, AWD przyśpiesza świetnie... Hamuje już tak samo jak RWD...

Jak dla kogoś trakcja jest priorytetem, to pięć razy lepiej dopłatę do AWD przeznaczyć na nowe opony co dwa-trzy lata (mimo że jeszcze bieżnik mają).

Jak ktoś chce - to spoko. Ale dorabianie ideologii, że AWD jest w samochodzie osobowym potrzebne do czegokolwiek - jest niedorzeczne. No chyba że ktoś się w OffRoad bawi :)

Różnice w wyposażeniu LR RWD a LR AWD to już inna sprawa. I z tego powodu warto się zastanowić. A tak w ogóle to LR RWD nie brałbym wcale pod uwagę - tylko SR i LR AWD.

W innym wątku pokazałem, że w długich trasach praktycznie nie ma różnicy w czasach ładowania między SR RWD a LR RWD, mimo że ten drugi ma 20% większą baterię. Dzięki świetnej baterii LFP, SR RWD do ~95% przyjmuje energię z taką samą mocą co LR.
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Najgłupszy argument powielany na różnych forach.

Pamiętaj że przez 99% czasu nic nie pijesz.
Dokładnie.
Tym bardziej że nawet często kierowca nie wie, że AWD się załącza - wystarczy, że mocniej przyśpieszy.
...a jedna (jedyna!) sytuacja na śliskim może ocalić bądź nie kierowcę i auto przy AWD.

Argument podobnie prostacki - a jakże! ludzie się nie chcą uczyć! - jak kiedyś ten, że "nie potrzebuję ABS, bo w nodze mam ABS".
Panowie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenie,
Oraz priorytetów
Większość tutaj nie ma problemów z finansami na nową teslę 3/Y, ale są tacy też którzy oszczędzają i wystarcza im oszczędności na daćkę, czy mg, dla nich już zakup SR jest wysiłkiem finansowym

Kolejni jeżdżą w centralnej lub płn PL w promieniu 100km od domu, auto służy im do przemieszczania, i śliską drogę mają przez 10dni w roku, w tym czasie zamiast 100km/h jadą 80km/h. Absolutnie RWD ze swoimi systemami bezpieczeństwa jest dla nich wystarczające. Robią 15tys km rocznie, po co mają 2 razy do roku tracić czas i kasę na wymianę opon, kładą całoroczne, dla nich też są absolutnie wystarczające, a jak auto podstarzeje się to pewnie przebieg spadnie o 50%, bo bedą już mieli inne nowe.
Co do opon, całoroczne zmieniają co 3-4 lata, a na sezonowych będą jeździć 6-8, czy ta 6cio letnia zimą będzie lepsza od 3letniej całorocznej.
Nie dla każdego całe życie to motoryzacja i wszystko koło tego kręci się, młode pokolenie coraz mniej korzysta z aut, jeździ nimi tylko lokalnie, a w świat co miesiąc lata samolotami.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
AWD jest niebezpieczne 😂

Czytaj ze zrozumieniem.

AWD, podobnie zresztą jak często stosowany w autach przednionapędowych zabieg zakładania lepszych opon na przednią oś napędzaną, daje złudne poczucie warunków na drodze.

Ale jesli w gre wchodzi SR albo AWD to jeszcze na AWD jest dluzsza gwarancja na baterie i silnik ;)

Nie czarujmy się - i tak większość osób tutaj sprzeda auto przed upływem tej gwarancji, bo pojawi się nowy, lepszy, bardziej zajedwabisty model...
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Argumentem za RWD jest jedynie niższa cena, jeśli to dla Ciebie robi różnicę to idź w RWD. Pomijając wcześniej wymienione zalety - równiejsze zużycie opon i mniejszy stres dla układu przeniesienia napędu.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Z dupy strony i w 100% propagandowe, nieprawdziwe argumenty:
1) Zakładanie lepszych opon w większości przednionapędowych samochodów ma na celu PRZEDE WSZYSTKIM, aby producenci sprzedawali więcej nowych opon. Bo takie zachowanie to wymusza.
Argument, że "poślizg nad i podsterowny... bla, bla, bla" jest jak każde inne kłamstwo propagandowe: Otóż bierzemy ziarnko prawdy (bo prawdą jest, że poślizg tylnej osi trudniej opanować dla większości) i obudowujemy to ziarnko kłamstwami. I nie kładziemy nacisku na istotny fakt, że w aucie przednionapędowym co chwilę ruszamy i hamujemy. I w takich sytuacjach - które CO CHWILĘ się zdarzają - lepiej mieć lepsze opony na PRZEDNIEJ osi.
2) Opony całoroczne - ja jeżdżę NIE dlatego, bo (bla, bla, bla - przebiegi itd.), tylko dlatego bo KLIMAT jest nieprzewidywalny, co już wielokrotnie powtarzałem. A jak co tydzień mamy naprzemiennie wiosnę/prawie lato/zimę/jesień, to całoroczne są NAJLEPSZYM wyborem. Bo tak jak źle jeździć zimą na letniej, tak samo ŹLE jeździć w pogodę wiosenno-letnią na oponach zimowych. Nawet jeśli takowa pogoda wystąpi w połowie stycznia - jak np. w zeszłym miesiącu właśnie.

Reszta to propaganda.
Mało kto potrafi ją oddzielić od prawdy.
Nie dziwię się, że większość was również.
 

micmisio

Zadomawiam się
Tak BTW żeby nie śmiecić nowym tematem, wiecie może dlaczego w Czechach TMY jest tańsza o 20 tysięcy? VAT mają tylko 2 procent niższy. Myślałem o tym aucie ale aż tak być dymanym to trochę nie halo
 

inter

Pionier e-mobilności
Tak BTW żeby nie śmiecić nowym tematem, wiecie może dlaczego w Czechach TMY jest tańsza o 20 tysięcy? VAT mają tylko 2 procent niższy. Myślałem o tym aucie ale aż tak być dymanym to trochę nie halo
Kiedyś do samochodu doliczali już dotacje w cenie.
 

Najnowsze dyskusje

Top